44498314 21 98+ phone phone-black
logo

قیمت خانه چوبی چگونه محاسبه می‌شود؟ با کارشناسان آمیتیس تماس بگیرید.

خرید و فروش خانه چوبی
خرید و فروش خانه چوبی
با نحوه محاسبه قیمت خانه چوبی در ایران آشنا شویم.

 

قیمت خانه چوبی به عوامل و موارد متعددی بستگی دارد. در نظر گرفتن این شرایط باعث می‌شود خرید خانه چوبی تبدیل به انتخابی هوشمندانه و ایدئال شود. افرادی که تمایل دارند در ساختمان های چوبی اقامت داشته باشند، برای خرید این سازه‌ها به شرکت‌هایی نظیر آمیتیس که فروش خانه چوبی انجام می‌دهند مراجعه می‌کنند و با در نظر گرفتن عوامل تاثیرگذار بر قیمت، منزل مد نظر خود را خریداری می‌کنند یا برای ساخت خانه ایدئال خود، قرارداد ساخت می‌بندند. عده‌ای دیگر از افراد هم با تهیه کردن خانه چوبی پیش ساخته منزل مورد نظر خود را تهیه می‌کنند. در ادامه این مقاله به عوامل و شرایط اثرگذار بر خرید و ساخت این نوع از ساختمان‌ها می‌پردازیم. با آمیتیس همراه باشید.

در ضمن در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این موارد کسب کنید به شما توصیه می‌کنیم مقاله خانه چوبی و هر آنچه باید درباره آن بدانید را نیز مورد مطالعه قرار دهید.

برنامه‌ریزی؛ گام اول برای اجرا و تعیین قیمت خانه چوبی

طراحی اختصاصی خانه چوبی

برآورد قیمت ساختمان های چوبی

مدت زمان اجرای یک پروژه

عوامل اصلی تعیین قیمت برای فروش خانه چوبی

عوامل فرعی تعیین قیمت برای خرید خانه چوبی یا فروش آن

 

قبل از ورود به بحث در مورد خانه‌های چوبی و نحوه قیمت‌گذاری و خریدوفروش آن‌ها، نیاز است که توضیحاتی در این مورد بدهیم. برای مثال باید بدانید چرا بهتر است که این نوع از ساختمان‌ها توسط خود شما سفارش داده شوند یا در صورتی که قصد دارید خانه آماده سفارش دهید، برای انتخاب کردن شرکت سازنده و فروشنده خانه چوبی چه فاکتورهایی را باید مد نظر داشته باشید.

اگر بخواهیم خیلی خلاصه و سر راست بیان کنیم باید بگوییم که بیشتر خانه‌های آماده که شامل خانه چوبی پیش ساخته هم می‌شود، ساخته می‌شوند تا فروخته شوند؛ یعنی این‌که این خانه‌ها بیشتر برای تجارت و کسب حداکثر درآمد در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه، ایجاد می‌شوند و مسائلی نظیر راحتی و آسایش و دقت در جزییات، به ندرت در ساخت چنین خانه‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

آمیتیس اعتقاد دارد هر فردی به دلیل هزینه‌ای که پرداخت می‌کند، حق دارد و شایسته است که در بهترین منزلِ ممکن سکونت داشته باشد و از آنجایی که خریدوفروش خانه عملی نیست که به صورت مداوم انجام شود و ممکن است یک فرد در طول عمر خود فقط یک بار چنین کاری را انجام دهد، پس شرکت‌های سازنده و فروشنده موظف هستند که بهترین کار را با بالاترین کیفیت اجرایی در خدمت مشتری خود قرار دهند.

با توجه به همین اصل و الگو قرار دادن آن، شرکت آمیتیس قیمت خانه چوبی را به گونه‌ای محاسبه می‌کند که مشتری از خرید خانه چوبی رضایت داشته باشد و این شرکت هم در کنار فروش خانه چوبی ، به ایشان آرامش نیز عرضه کرده و از رضایت آن‌ها اعتبار بیشتری کسب می‌کند. شما می‌توانید ساختمان های چوبی ساخته شده توسط آمیتیس را در قسمت گالری ببینید.

ساخت خانه چوبی
اصلی ترین هدف ساخت خانه چوبی

 

مراحل اجرایی و تاثیر آن‌ها بر قیمت خانه چوبی

با توجه به توضیحات ذکر شده، اکثر افرادی که خانه‌های آماده را خریداری کرده‌اند از منازل خود رضایت نداشته و ترجیح می‌دهند که به محض فراهم شدن شرایط، خانه‌ی مدنظر خود را بسازند یا به شرکت‌های معتبری که طراحی اختصاصی و خدمات باکیفیت دارند، مراجعه کنند و با استفاده از دانش آن‌ها خانه مورد علاقه‌ی خود را سفارش دهند.

یکی از عوامل اصلی و تاثیرگذار بر قیمت خانه چوبی طراحی اختصاصی و منحصربه‌فرد آن است. چه این خانه توسط شرکتی نظیر آمیتیس ساخته شده چه توسط خود افراد به مرحله اجرا رسیده باشد. اکثر افرادی که خانه مدنظر خود را طراحی و اجرا می‌کنند به هیچ عنوان آن منزل را نخواهند فروخت یا در صورتی که قصد داشته باشند آن را به فروش برسانند در نهایت خانه را به آشنایان و دوستان خود، می‌فروشند. این موضوع باعث شده است که قیمت چنین خانه‌هایی نسبت به ساختمان‌های آماده و پیش‌ساخته بالاتر باشد.

با دقت در مسائل مطرح شده می‌توان نتیجه گرفت که بهترین انتخاب در مورد خانه‌دار شدن برای افراد مختلف، ساخت خانه اختصاصی است. برای انجام این کار باید موارد خاصی را مد نظر قرار داد. رعایت کردن این موارد، هم کیفیت ساختمان احداث شده را بالاتر می‌برد و هم در نهایت روی قیمت بنا تاثیرگذار خواهد بود.

 

خرید خانه چوبی
زندگی در یک خانه چوبی زیبا، چیزی دور از ذهن نیست! با توجه به بودجه داخل کارت‌ بانکی‌تان، صاحب بهترین و جذاب‌ترین خانه چوبی با قیمت مناسب خواهید شد.

 

برنامه‌ریزی؛ گام اول برای اجرا

گام اول برای ساخت یک خانه باکیفیت و با ارزش، برنامه‌ریزی برای انجام این کار است. مطالعات روی کلیات پروژه و زمین محل احداث اولین مرحله در فرآیند برنامه‌ریزی است. سپس فرد یا مهندسان شرکت مجری باید بخش‌های مختلف پروژه را به اجزای کوچک‌تری تقسیم کرده و هر بخش را تبدیل به یک فاز اجرایی نمایند. برنامه‌ریزی برای احداث ساختمان های چوبی و انواع دیگرِ ساختمان باعث خواهد شد که سرعت پروژه افزایش پیدا کند و همچنین در هزینه‌های اجرایی آن نیز صرفه‌جویی صورت بگیرد که نکته‌ای بسیار مهم و حیاتی است. کارشناسان و صاحب‌نظران صنعت ساختمان‌سازی معتقد هستند که برنامه‌ریزی گام اول ساختن یک خانه است و در صورتی که این کار به درستی انجام پذیرد، نیمی از کار اجرای پروژه پیش خواهد رفت.

لازم به یادآوری است افرادی که قصد خرید خانه چوبی یا تهیه خانه چوبی پیش ساخته را ندارند هم می‌توانند با دقت کردن روی برنامه‌ریزی، مراحل ساخت خانه خود را سریع‌تر و مقرون به صرفه نمایند.

طراحی اختصاصی خانه چوبی

در هنگام پروسه طراحی خانه بهترین راهکار برای سفارش‌دهنده این است که عکسی از منزلی که شبیه به خانه مدنظرش است را به مهندس یا مهندسان معمار شرکت مجری نشان داده یا در صورت نیاز طرح اولیه‌ای از منزل مدنظر خود را به مهندسان ارائه دهد. بعد از این کار مهندسان و طراحان می‌توانند با در نظر گرفتن عکس یا طرح اولیه‌ ارائه شده، طراحی خانه را متناسب با خواست‌ها و بودجه‌ی کارفرما انجام بدهند.

در صورتی که کارفرما بعدها قصد فروش خانه چوبی یا انواع دیگر خانه‌ها را داشته باشد طراحی آن بسیار مهم بوده و یکی از عوامل اصلی و تاثیرگذار بر قیمت خانه چوبی خواهد بود.

طراحی خانه به خصوص برای اجرای یک بنای چوبی، شامل نقشه ارتفاعات، نقشه طبقه‌ها و نقشه مقطع‌های عرضی ساختمان است. این موارد با توجه به خواست و بودجه مشتری و نظر مدیر پروژه یا مهندسان ارشد، طراحی می‌شود.

برآورد قیمت ساختمان های چوبی

گام بعدی در اجرای پروژه‌های ساختمانی به خصوص ساختمان های چوبی برآورد قیمت و محاسبه آن برای تایید کارفرما است. لازم به ذکر است که در این مرحله هر بخش یا فاز پروژه به صورت مجزا بررسی شده و قیمت اجرای آن محاسبه می‌شود.

قیمت خانه چوبی - خرید خانه چوبی - فروش خانه چوبی
یکی از عوامل موثر در قیمت خانه چوبی، درخواست و بودجه مشتری است.

 

کیفیت مصالح

هنگامی که یک ساختمان به صورت اختصاصی توسط خود افراد ساخته می‌شود یا ساخت آن به شرکت‌های معتبر و صاحب‌سبک سپرده می‌شود بی‌شک انتخاب مجریان پروژه و همچنین مصالح ساختمانی آن نیز بسیار با دقت و وسواس صورت خواهد گرفت. این عامل نیز پارامتر مهمی در قیمت‌گذاری نهایی هر ساختمانی خواهد بود.

مدت زمان اجرای یک پروژه

طراحی و اجرای یک ساختمان چوبی در شرکت باسابقه و معتبری مانند آمیتیس در یک بازه 90 روزه به انجام خواهد رسید که این زمان در مقایسه به بنا کردن دیگر انواع ساختمان بسیار سریع بوده و علاوه بر حفظ کیفیت بنا، مقرون‌به‌صرفه نیز خواهد بود.

البته باید دقت کرد که مواردی مانند میزان پیچیدگی طراحی ساختمان، اندازه خانه‌ی مورد نظر، مواد انتخابی برای آن، فصلی که خانه در آن ساخته می‌شود و شرایط آب و هوایی، در کنار برنامه ساخت، از جمله عوامل موثری هستند که می‌توانند روی مدت زمان اجرای یک پروژه ساختمانی چوبی تاثیرگذار باشند.

البته در برخی از موارد ممکن است کارفرما بخواهد تغییراتی را در پروژه ایجاد کند یا در پرداخت تعهدات مالی خود طبق برنامه عمل نکند، این عوامل نیز مدت زمان اجرای یک پروژه را طولانی‌تر خواهند کرد.

 

زیباترین خانه های چوبی جهان
قیمت خانه‌های چوبی مدرن و زیبا به عواملی مانند ابعاد خانه، فونداسیون و… بستگی دارد.

 

فونداسیون

از آنجایی که فونداسیون یا پِیِ یک خانه چوبی از بتن ساخته می‌شود، نیاز است که قبل از آغاز عملیات اجرایی اسکلت خانه، برای پی‌ریزی ساختمان نیز طراحی انجام شود. بعد از این‌که فونداسیون بنا اجرا شد می‌توان پایه‌های خانه را روی ‌آن نصب کرد. قیمت خانه چوبی به محاسبه مواردی نظیر نوع و کیفیت اجرای فونداسیون نیز وابسته است.

هزینه آب و برق

باید در نظر داشت که تامین کردن آب، برق، سیستم فاضلاب، اجرای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و … نیز در هنگام محاسبه کردن قیمت ساختمان های چوبی در نظر گرفته می‌شود و این موارد نیز حائز اهمیت هستند.

صرفه‌جویی در انرژی

همان‌طور که می‌دانیم کالبد اصلی یک ساختمان شامل پایه ساختمان، سقف آن، دیواره‌های خارجی، پنجره‌ها و درها می‌شود. استفاده از مواد مرغوب و اجرای درست این موارد در عدم اتلاف انرژی و صرفه‌جویی در مصرف آن بسیار حیاتی است. شرکت‌های معتبر مانند آمیتیس هنگام فروش خانه چوبی ریز اطلاعات و جزییات مربوط به کالبد اصلی ساختمان و نحوه عایق‌کاری ‌آن‌ها را به اطلاع فردی که قصد خرید خانه چوبی را دارد، می‌رسانند.

برای مثال باید دانست که بیشترین میزان هدر رفت انرژی و گرما از طریق سقف ساختمان است و عایق‌کاری صحیح آن در صرفه‌جویی در انرژی و محاسبه قیمت درستِ ساختمان موثر است. اتصال مطلوب و اصولی درها و پنجره‌ها نیز می‌تواند مصرف انرژی هر بنا را بسیار کاهش دهد. رعایت کردن موارد این‌چنینی در خانه چوبی پیش ساخته نیز بسیار حائز اهمیت است و روی قیمت‌گذاری آن اثر زیادی دارد.

لازم به ذکر است که امروز در صنعت ساختمان‌سازی تکنولوژی‌ها و ابزارهای زیادی برای کاهش مصرف انرژی گرمایشی و سرمایشی در ساختمان‌ها به کار می‌روند، مهندسان و متخصصان شرکت آمیتیس در طراحی و ساخت پروژه‌های این شرکت از این متدها استفاده می‌کنند. این موارد قابلیت این را دارند که میزان مصرف انرژی یک ساختمان را تا 25 درصد نسبت به ساختمان‌های مشابه کاهش دهند. البته باید دانست که هزینه اجرا و استفاده از این تکنولوژی‌ها و ابزار نسبت به استفاده از شیوه‌ها و ابزار سنتی بیشتر است ولی با توجه به میزان 25 درصدی صرفه‌جویی در مصرف انرژی، این هزینه به مرور به کارفرما بازگشته و در نهایت باعث سود اقتصادی او خواهد شد.

عایق کاری خانه چوبی
عایق کاری اصولی و اتصال صحیح در و پنجره، مصرف انرژی در خانه چوبی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 

عوامل اصلی تعیین قیمت برای فروش خانه چوبی

برای محاسبه قیمت موارد متعددی باید لحاظ شود. انجام چنین کاری در صورتی که یک شرکت معتبر و با برنامه کاری منظم آن را انجام دهد بین 10 روز یا دو هفته زمان خواهد برد. شاید بتوان گفت پیچیدگی طراحیِ یک بنا عامل اصلی برای تعیین کردن قیمت آن است. ارتفاع شیروانی ساختمان عامل موثر و اصلی بعدی است. نوع ساخت خانه که به الوارها یا چوب‌های یک بنای چوبی بستگی دارد، مورد بعدی است. نازک یا ضخیم بودن چوب‌ها یا الوارها همچنین نحوه اجرای آن‌ها در بنا که ممکن است چسبی باشند یا با تکنیک‌های لمینیتی در ساخت بنا استفاده شده باشند نیز در قیمت‌گذاری بسیار تاثیرگذار هستند.

نوع چوب و میزان در دسترس بودن آن به همراه نوع سقفی که برای بنا اجرا می‌شود هم از جمله موضوع‌هایی هستند که برای برآورد قیمت به آن‌ها دقت می‌شود. در ضمن باید اشاره کرد که نوع سقف یک بنای چوبی توسط کارفرما انتخاب می‌شود که این موضوع نیز روی قیمت نهایی پروژه و قیمت فروش خانه چوبی بسیار اثرگذار است. چنین موردی درباره خانه چوبی پیش ساخته صدق نکرده و این نوع از بناها صرفاً توسط شرکت سازنده به انجام می‌رسند و کارفرما بعد از اتمام پروژه و بدون امکان دخل و تصرف در نقشه یا انتخاب نوع سقف، ساختمان را خریداری می‌کند.

انتخاب و نحوه اجرای اجزای فرعی یک خانه چوبی نیز در این برآورد و محاسبه قیمت خانه چوبی موثر هستند. اجزای فرعی شامل پنجره‌ها، پلکان‌ها، درها، طبقات و مواردی مثل داشتن سونا و استخر یا نوع دکوراسیون خانه نیز نهایتاً باید جز به جز مورد بررسی قرار گرفته و محاسبه شوند.

عوامل فرعی تعیین قیمت برای خرید خانه چوبی یا فروش آن

علاوه بر موارد اصلی هر ساختمان، دیگر عوامل نظیر مواد استفاده شده داخلی و خارجی دیوارها، طراحی سقف و شیروانی بنا و الحاقات آن‌ها، پایه‌های دیوار و طبقات ساختمان، اتصالات پنجره‌ها، درهای خارجی و داخلی ساختمان، دکوراسیون داخلی خانه، استخر، سونا و … نیز برای برآورد قیمت لحاظ می‌شوند و افرادی که قصد خرید خانه چوبی را دارند باید بدانند که تمامی این اجزا در قیمت‌گذاری لحاظ شده‌اند.

با توجه به توضیحاتی که داده شد می‌توان نتیجه گرفت که تعیین قیمت یک مترمربع از ساختمان های چوبی اصلاً کار ساده‌ای نبوده و با توجه به متغیر بودن مصالح و درخواست‌های هر کارفرما، نمی‌توان هیچ خانه‌ای را پیدا کرد که دارای قیمت یکسان با خانه چوبی دیگری باشد. لازم به ذکر است قیمت‌گذاری مخصوص هر بنا در مورد خانه چوبی پیش ساخته نیز ممکن است رخ دهد زیرا هر بنا می‌تواند از موادی متفاوت با خانه‌ی دیگر و اسکلت‌بندی متفاوتی نسبت به آن اجرا شده باشد.

نکته مهم

موارد دیگری نیز هستند که در ساخت یک خانه چوبی مد نظر قرار می‌گیرند که این موارد می‌توانند در بهبود کیفیت این خانه‌ها و برآورد نهایی قیمت خانه چوبی تاثیرگذار باشند.

  • امکانات نوری
  • بازیابی حرارتی
  • انرژی خورشیدی
  • تهویه
  • مبدل‌های مدرن
  • وسایل و لوازم فاضلاب بهینه در مصرف آب
  • استحکام و ایمنی (که در ادامه مقاله به آن‌ها نیز اشاره خواهد شد)
  • تنفس راحت در این خانه‌ها به دلیل تعدیل دما و رطوبت توسط چوب
  • ساخت و اجرای پروژه طبق قوانین و دستورالعمل‌های مصوب
  • تبدیل شدن به آثاری خاص و منحصربه‌فرد در طی گذشت زمان و نسل‌های مختلف

از جمله مواردی هستند که کیفیت یک ساختمان را افزایش داده و موجب تمایز آن با ساختمان‌های مشابه می‌شوند.

خرید خانه چوبی زیبا
تعیین قیمت برای خانه‌های چوبی

 

تا به اینجا موارد مختلفی که در برآورد قیمت یک بنای چوبی موثر هستند و در هنگام خرید خانه چوبی باید به آن‌ها دقت داشت را برشمردیم. سازنده ساختمان های چوبی با مورد توجه قرار دادن این مسائل در هنگام اجرای بنا کیفیت خانه را افزایش داده و سپس فروش خانه چوبی را بعد از لحاظ کردن این موارد و قیمت‌گذاری منصفانه انجام می‌دهند. نکته‌ای که باید دانست این است که در نظر گرفتن و اعمال تمامی این موارد در خانه چوبی پیش ساخته امکان‌پذیر نیست.

در صورتی که از مطالعه کردن این مقاله رضایت داشته‌اید توصیه می‌کنیم مقاله صفر تا صد ویلای چوبی را نیز مطالعه بفرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir