44498314 21 98+ phone phone-black
logo

مزایای بناهای چوبی

مزایای بناهای چوبی

در بخش چرا بناهای چوبی ، به ویژگی‌ها و برخی از مزیت‌هایی که ساختمان‌های چوبی دارند، اشاره کردیم. در این قسمت سعی داریم مزیت‌های زندگی در بناهای چوبی را بیشتر توضیح دهیم. با آمیتیس همراه باشید.

مقاومت در برابر آتش، مقاومت بالا در مقابل زلزله، عایق بودن در برابر صدا، مقاومت در برابر نفوذ قارچ‌ها و حشرات، کمک به حفظ محیط‌زیست، استحکام و مقاومت مطلوبِ چوب به عنوان یک مصالح ساختمانی، عایق بودن در برابر انرژی به خصوص انرژی گرمایی، صرفه‌جویی در هزینه‌های تمام شده برای داشتن یک منزل، مفید بودن برای رفع آلرژی و حساسیت، داشتن عمر طولانی، امکان‌پذیر بودن اجرای این بناها در اقلیم‌های مختلف به دلیل مقاومت مطلوب چوب‌ها و داشتن تنوع زیاد و زیبایی به دلیل وجود طیف‌های مختلف و زیاد چوب در طبیعت، مواردی هستند که جزو مزیت‌های ساختمان‌های ساخته شده از چوب محسوب می‌شوند.

در مورد مقاومت در برابر آتش باید توضیح دهیم که مصالح مورد استفاده در ساخت سازه‌های چوبی باید استانداردهای معینی را کسب کنند که این استانداردها با توجه به آتش‌زا یا نسوز بودن مصالح به آن‌ها داده می‌شود. با توجه به این نکته باید گفت که مصالح مورد استفاده در ساختمان‌های چوبیِ ساخت گروه بین‌المللی آمیتیس دارای نشان استاندارد نسوز بودن هستند.

در این ساختمان‌ها دیوارهای باربر را عموماً با دو لایه پانل گچی ساخته و در بین آن‌ها نیز از مواد مخصوص عایق‌بندی استفاده می‌کنند. دیوارهای داخلی و گچ‌ها به وسیله پوشش‌های مخصوص عایق‌بندی می‌شوند. عایق‌بندی کردن این اطمینان را ایجاد می‌کند که بتوان بدون ترس از خطرات آتش‌سوزی، یک بنای چوبی را تا پنج طبقه نیز ساخت.

علاوه بر این قابلیت، باید به نحوه سوختن چوب نیز اشاره کرد. هنگامی که چوب آتش می‌گیرد در لایه‌ی رویی آن زغال ایجاد می‌شود. این زغال ایجاد شده، اجازه پیشروی سریع آتش به لایه‌های زیرین را نمی‌دهد. برای همین است که در آتش‌سوزی‌های گسترده، تیرهای چوبیِ قطور مقاومت بیشتری نسبت به تیرهای فولادی نشان می‌دهند.

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir