44498314 21 98+ phone phone-black
logo

معرفی ورق گیر (بغل گیر) Medrit, ابزار مناسب برای حمل انواع ورق

معرفی ورق گیر (بغل گیر)

استفاده از ابزار و تجهیزات مدرن در صنایع چوب چند سالی است که رونق گرفته است.  شرکت‌های مختلف تلاش می‌کنند با نوآوری در تولید و ساخته ابزار و تجهیزات صنایع چوب به بخشی از نیازهای  فعالین این حوزه پاسخ دهند.

یکی از موادی که در صنایع چوب بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند ورق‌های چوبی و MDF است. این ورق‌ها در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و در بازار عرضه می‌گردند. گاهی ابعاد یک ورق ام دی اف به حدی بزرگ عرضه می‌شود که در هنگام جابجایی آن، اساتید و کارگران دچار مشکل می‌شوند.  به‌عنوان مثال جابجایی یک ورق MDF 360* 280  به هیچ عنوان توسط یک نفر امکان پذیر نیست.

حمل این ورق‌های معمولاً توسط دو نفر و با استفاده از ابزار F انجام می‌شود. ابزار  Fبا استفاده از میله گرد و به‌صورت تجربی توسط اساتید ساخته می‌شود و معمولاً از استاندارد مشخصی استفاده نمی‌کند. همان‌طور که می‌دانید تا زمانی که برای ساخت و تولید یک ابزار استانداردهای مشخصی وجود نداشته باشد قادر نخواهید بود بهترین شکل ممکن از ابزار استفاده کنید.

اگر با ابزار F  کار کرده باشید، حتماً می‌دانید که این ابزار پس از مدتی حالت خود را از دست می‌دهد. شکستن و دفرمه شدن اتصالات و نقطه‌های جوش شده این وسیله خویش ساز باعث ایجاد مشکلاتی برای کاربران می‌شود. همچنین در هنگام جابجایی ورق‌های MDF معمولاً فشار بسیار زیادی به ورق وارد می‌شود که در این حالت حتی باعث شکستن کناره‌های ورق می‌شود. در شرکت‌های بزرگ‌ها روزانه چند صد ورق جابجا می‌کنند، پرتی ورق‌های شکسته شده، سالانه هزینه زیادی بر دوش صاحبان مشاغل می‌گذارد. همه این موارد به خاطر نبود یک ابزار استاندارد و مناسب بازار بوده است.

این محصول همانند ورق گیر  و گیره اتوماتیک از فولاد سخت کاری شده ساخته شده است. با توجه به ساختار آن امکان حمل  ورق‌های بزرگ ام دی اف، ورق‌های چوبی, ورق‌های پلاستیکی، شیت فلزی و شیشه را خواهید داشت.

ابزار ورق گیر (بغل گیر) از بدنه اصلی، دستگیره و دو فک متحرک که در موازات هم حرکت می‌کنند تشکیل شده است. هنگامی که ورق را در میان دو فک قرار می‌دهید و دستگیره را بالا می‌کشید، فک‌ها  به ورق می‌چسبند. لنت‌های پلاستیکی آن اجازه نمی‌دهد که  ورق در بین فک‌ها حرکت کند. هرچه وزن ورق بیشتر باشد فک‌ها باقدرت بیشتری  به ورق می‌چسبند و در این حالت به هیچ عنوان نگرانی سُر خوردن یا افتادن نخواهید بود.

با این ورق گیر می‌توانید ورق‌هایی تا  ضخامت ۲ سانتیمتر را جابجا کنید. جنس دستگیره از ترکیب فولاد سخت کاری و پلاستیک هست باوجود این دستگیره این نرم اما قوی، حمل بارهای سنگین برای شما اذیت کننده نخواهد بود. از مزایای بسیار مهم این  بغل گیر پهنای بسیار خوب فک‌های آن است.

همان‌طور که میدانید در ابزار F  سطح کار گیر بسیار کم است و برای حمل بارهای بزرگ به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست؛ اما فک‌های  بغل گیر مدریت، کار گیر بزرگ‌تری دارند و گستره بیشتری از سطح ورق را پوشش می‌دهند و  این حالت دو مزیت را در بر دارد. مزیت اول اینکه مانع از ایجاد فشار نقطه‌ای بر روی ورق می‌شود و از شکستن و ترک برداشتن یا دفرمه  شدن ورق جلوگیری می‌کنند.

مزیت دوم این است که این سطح از پوشش مانع از لغزیدن ورق در بین فک‌ها می‌شود.

یکی دیگر از مزایای این ورق گیر (بغل گیر)  امکان حمله ورق‌های شیشه‌ای است لنت‌های پلاستیکی به‌راحتی به شما اجازه می‌دهد تا شیت های شیشه‌ای را حمل کنید بدون اینکه به شیشه آسیبی وارد شود. باوجود این بغل گیر باید سایر ابزارهای دست ساز را فراموش کنید و از کاربری‌های این ابزار لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir