44498314 21 98+ phone phone-black
logo

واحد محاسبات سازه

محاسبات سازه مرحله‌ای است که بعد از تایید و نهایی شدن طرح آغاز می‌شود. طرح توسط واحد طراحی معماری از دپارتمان فنی و مهندسی ترسیم می‌شود و سپس برای انجام کارهای مربوط به محاسبات به واحد آن ارجاع می‌شود.

البته باید دقت داشت محاسباتی که در این واحد انجام می‌گیرد با آن چیزی که به عنوان محاسبات عمومی یک سازه شناخته می‌شود، متفاوت است. به همین منظور پنج نوع نقشه از واحد طراحی معماری به واحد محاسبات ارجاع می‌شود که شامل موارد ذیل است.

پلان اجرایی فونداسیون که دربرگیرنده‌ی پلان، دیتیل و مقطع‌ها است. نقشه بعدی پلان، جانمایی ستون‌ها است که در آن ستون‌گذاری محاسبه شده است. نقشه سوم نیز پلان تیر ریزی ساختمان است و نقشه چهارم که توسط واحد طراحی معماری به واحد محاسبات ارجاع می‌شود، دیتیل اجرایی برای تیپ‌بندی ستون‌ها است. در این پلان مشخصات مقطع‌های ستون‌ها ذکر شده است؛ و در نهایت آخرین نقشه مربوط به سقف، تیپ‌بندی تیر و پل‌ها است که مقیاس مناسب آن‌ها در این نقشه ذکر شده است. همچنین مشخصات مربوط به مقطع‌های تیرها نیز در این نقشه درج شده است.

در انتهای این مطلب می‌توانید تصاویری از مراحل ترسیم این نقشه‌ها، نحوه انجام محاسبات روی آن‌ها و پلان‌هایی از ساختمان مد نظر را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که واحد محاسبات در کنار واحد طراحی معماری و واحد استانداردسازی سه زیرمجموعه دپارتمان فنی و مهندسی گروه بین‌المللی آمیتیس هستند که در هنگام شروع هر پروژه‌ای فعالیت‌های مربوط به ساختمان مورد نظر را آغاز می‌کنند. بعد از انجام امور مربوط به طراحی معماری، محاسبات مربوط به سازه و استانداردسازی آن، دپارتمان‌های دیگر مجموعه آمیتیس شامل دپارتمان تولید و دپارتمان ساخت و نصب، شروع به فعالیت می‌کنند.

گروه بین‌المللی آمیتیس در تمامی مراحل انجام کار، بالاترین کیفیت و بیشترین سرعت را داشته و این مهم را با دریافت انواع گواهینامه‌های داخلی و بین‌المللی و انجام پروژه‌های مختلف در خارج از کشور، به اثبات رسانده است. واحد محاسبات سازه آمیتیس نیز مانند دیگر واحدها، به دقت، کیفیت و سرعت، شهره است.

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir