44498314 21 98+ phone phone-black
logo

چرا بناهای چوبی

چرا سازه‌ی چوبی؟

شاید برای بسیاری از افراد سوال پیش بیاید که چرا باید در یک خانه چوبی زندگی کرد؟ چرا باید این خانه‌ها را به خانه‌های معمول که از فلز، بتون، آجر و مصالحی این‌چنینی ساخته شده‌اند، ترجیح داد؟ در ادامه با آمیتیس همراه باشید تا برخی از مزیت‌ها و ویژگی‌های خانه‌های چوبی را با شما در میان بگذاریم.

ایمنی همیشه یکی از مهم‌ترین مواردی است که در مورد مسکن مطرح است و اهمیت به ایمنی در کشور ما که در یک منطقه زلزله‌خیز قرار دارد، مستلزم توجه بیشتری نیز است. نکته مهمی که در مورد ساختمان‌های چوبی باید بیان کنیم این است که این سازه‌ها در مقابل زلزله مقاومت بالایی داشته و در مقایسه با سازه‌ها و ساختمان‌های دیگر، مقاومت بناهای چوبی بیشتر نیز هست.

از آن جایی که مصالح مورد استفاده در ساخت این ساختمان‌ها فقط یک مورد را شامل می‌شود، نظارت، کنترل و حفظ کیفیت آن راحت‌تر از بناهایی است که با چند نوع مصالح ساخته می‌شوند. در ضمن در مورد زیبایی یک سازه‌ی چوبی هم به توضیح زیادی نیاز نیست و تقریباً اکثر آدم‌ها زیبایی این بناها را می‌پسندند.

این ساختمان‌ها از لحاظ حفظ گرما و انرژی حرارتی در درون خود، بسیار کارآمد هستند و هدر رفتِ انرژی آن‌ها در حد صفر است که مزیت بزرگی برای یک ساختمان به شمار می‌رود.

بر خلاف تصور برخی از افراد چوب‌های استفاده شده در ساخت این بناها بسیار مقاوم و مستحکم بوده و این سازه‌ها طول عمر زیادی دارند.

زندگی در یک ساختمان چوبی به حفظ محیط‌زیست کمک کرده و موجب سازگاری انسان با طبیعت می‌شود. علاوه بر این، باید اشاره کرد افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی هستند و از آلرژی نیز رنج می‌برند، می‌توانند با زندگی در ساختمان‌های چوبی به تسکین این موارد کمک شایانی کنند. همچنین قابل ذکر است که سازه‌های چوبی در برابر صدا نیز به میزان زیادی عایق بوده و این ویژگی موجب آرامش پایدار در این خانه‌ها می‌شود.

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir