44498314 21 98+ phone phone-black
logo

خانه پیش ساخته چوبی بخریم یا نخریم؟

خانه پیش ساخته چوبی

 

خانه پیش ساخته چوبی از نظر محدودیت‌ها با دیگر خانه‌های پیش ساخته تفاوتی نداشته و معایبی که خانه‌های معمول دارند، در مورد خانه چوبی پیش‌ساخته نیز صدق می‌کند. هنگام خرید خانه پیش ساخته باید دانست که اولین عیب این منازل عدم امکان تغییرات در فضا و محیط آن است.

در واقع باید گفت پیش ساخته بودن یک بنا این عیب را دارد که طبق سلیقه معمار یا شرکت سازنده طراحی و اجرا شده است در حالی که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند ساختار و امکانات منزل خود را، تعیین کرده و امکان تغییر در آن‌ها را نیز داشته باشند.

با توجه به این نکته گروه بین‌المللی آمیتیس اقدام به طراحی و ساخت خانه پیش ساخته چوبی نموده است. ما در آمیتیس سعی کرده‌ایم ایرادی که متوجه این بناها است را برطرف کرده و خانه‌ها را با توجه به سلیقه و نظر کارفرمای این ساختمان‌ها بنا کنیم.

پیش ساخته بودن خانه های چوبی آمیتیس به معنای آماده شدن بخش‌های مختلف این خانه‌ها در کارخانه چوب‌بری است که طبق نقشه هر خانه یا ویلا انجام می‌گیرد، نه به معنای ساختن خانه و نصب آن و سپس واگذار کردن منزل به مشتری.

البته از آنجایی که بخش زیادی از آماده‌سازی و تولید قطعات و بخش‌های یک خانه چوبی در کارخانه‌ی چوبِ گروه بین‌المللی آمیتیس انجام می‌شود، برخی از افراد تصور می‌کنند که ویلای چوبی تولید شده توسط آمیتیس یا خانه‌های چوبی آمیتیس نیز پیش ساخته هستند، در حالی که این گونه نبوده و تمامی این بناها و ساختمان دارای نقشه مجزا و منحصربه‌فرد هستند.

 

خانه پیش ساخته چوبی

 

چرا خرید خانه پیش ساخته چوبی افزایش پیدا کرده است؟

ساخت و خرید خانه پیش ساخته چوبی یا خانه‌های چوبیِ معمول امروزه گسترش زیادی پیدا کرده است. یکی از دلایل عمده چنین اتفاقی را باید گرایش مشتریان این منازل به زیبایی و شیک بودن این مدل از بناها در نظر گرفت. با توجه به حجم زیاد انبوه‌سازی ساختمان‌های بتنی و ظاهر نه‌چندان جذاب آن‌ها، گرایش افراد به خانه‌هایی از جنس چوب بیشتر قابل درک است.

مقاومت در برابر زلزله

عامل بعدی‌ای که خانه چوبی پیش ساخته یا هر نوع دیگری از این ساختمان‌ها را محبوب کرده است مقاومت بالای آن‌ها در برابر مخاطراتی نظیر آتش‌سوزی و زلزله است.

با توجه به زلزله‌خیز بودن کشور ما و سابقه رخ دادن زلزله‌های شدید در آن، بسیاری از مردم هنگام ساخت خانه یا خرید منزل بسیار روی ایمنی خانه تاکید دارند و حساسیت به خرج می‌دهند.

نکته جالب و مهمی که در مورد ساختمان های چوبی وجود دارد ضد زلزله بودن آن‌ها است. برخلاف تصور رایجی که برخی از افراد دارند و فکر می‌کنند که این خانه‌ها و بناها در اثر تکان‌های شدید زلزله به راحتی تخریب خواهند شد، باید گفت که این گونه نبوده و ویلاها و منازل چوبی‌ای که توسط گروه بین‌المللی آمیتیس ساخته می‌شوند مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی ایمنی زلزله بوده و نسبت به بناهای دیگر از مقاومت بالاتری برخوردار هستند.

 

این چوب‌ها نمی‌سوزند! ایمنی در برابر آتش‌سوزی

ویژگی مهم و منحصربه‌فردی که چوب‌های استفاده شده در ساخت ویلای چوبی یا خانه چوبی پیش ساخته دارند، ایمن بودن این چوب‌ها و خانه در مقابل آتش‌سوزی و حرارت است. توجه به این ویژگی و مزیت برای افرادی که قصد خرید خانه پیش ساخته را دارند بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا اکثر افراد طبق تجربه و باور همیشگی خود، تصور می‌کنند چوب به راحتی در برابر آتش و حرارت آسیب دیده و از بین خواهد رفت. در حالی که چنین نکته‌ای در مورد سازه های چوبی تولید شده توسط گروه بین‌المللی آمیتیس صادق نبوده و این بناها کاملاً در مقابل آتش ایمن هستند.

 

خانه چوبی پیش ساخته
خانه پیش ساخته چوبی، خانه‌ایست که بخشی از عملیات آماده‌سازی آن درون کارخانه چوب‌بری گروه بین‌المللی آمیتیس انجام می‌شود نه اینکه خانه‌ از قبل ساخته شود.

 

مزیت‌های ویلاها و خانه چوبی پیش ساخته

قبل از این‌که به مزایای این خانه‌ها اشاره کنیم باز هم نیاز است که متذکر شویم منظور از خانه پیش ساخته چوبی ، خانه‌هایی است که بخشی از عملیات آماده‌سازی آن‌ها درون کارخانه چوب‌بری گروه بین‌المللی آمیتیس انجام می‌شود نه خانه‌هایی که از قبل ساخته شده و به مشتریان فروخته می‌شوند. آمیتیس هر خانه‌ای را با نقشه‌ی اختصاصیِ مد نظر مشتریان تولید و عرضه می‌کند.

کیفیت بالا

در کنار دقت و استاندارد بالایی که خانه‌های ساخته شده توسط آمیتیس دارند که باعث افزایش کیفیت این محصولات شده است، باید به انتخاب چوب به عنوان مصالح اصلی این بناها نیز اشاره کرد. این عامل باعث افزایش کیفیت خانه‌های چوبی شده است. در توضیح این نکته باید اشاره کرد که از آنجایی که چوب به عنوان تنها مصالح به کار رفته در ساخت این خانه‌ها استفاده می‌شود، می‌توان کار نظارت، کنترل و حفظ کیفیت آن را به بهترین شکل ممکن انجام داد. قطعاً چنین کاری در مقایسه با ساختمان‌هایی که از چند نوع مصالح ساخته می‌شوند راحت‌تر بوده و می‌توان از کیفیت کار نهایی اطمینان بیشتری داشت.

بهینه‌سازی مصرف انرژی

همان‌طور که در سطرهای قبل اشاره شد در ساخت این بناها به‌روزترین استانداردهای ساختمان‌سازیِ بین‌المللی به کار گرفته شده است، به همین خاطر از لحاظ مصرف انرژی نیز این ویلاها و خانه‌ها بسیار باکیفیت و مطلوب هستند. در واقع باید گفت در ساختمان‌های چوبی ساخته شده توسط آمیتیس هدر رفت انرژی در حد صفر است.

طول عمر بالا

با توجه به استحکام زیاد و مقاومت مطلوبی که چوب به کار رفته در ساخت خانه پیش ساخته چوبی و ویلاهای چوبی دارد، طول عمر این سازه‌ها بسیار بالا بوده و به راحتی تا 100 سال عمر مفید خواهند داشت.

البته باید اشاره داشت که این چوب‌ها قبل از اقدام به ساخت خانه چوبی پیش ساخته ، در کارخانه فرآوری چوبِ گروه بین‌المللی آمیتیس مورد فرآوری قرار گرفته و مقاومت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

الواری که برای ساخت این منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند، در بدو ورود به کارخانه‌ی آمیتیس به واحد خشک‌کن کارخانه منتقل می‌شوند. در این بخش اصلاح حرارتی روی این الوار صورت می‌گیرد. در طی این فرآیند، اصلاح حرارتیِ چوب‌ها باعث می‌شود که الوار خاصیت آب‌گریزی پیدا کرده و نسبت به ورود آب نفوذناپذیر شوند.

با رخ دادن چنین اتفاقی چوب‌ها در مقابل گرما و بخار نیز مقاوم می‌شوند و این عوامل نمی‌توانند ابعاد چوب را تغییر دهند یا موجب تاب برداشتن آن شوند. همچنین اصلاح حرارتی موجب می‌شود که شکرهای طبیعی درون چوب‌ها از بین برود. در واقع گرما و بخار کاری می‌کنند که این شکرها تبدیل به منابعی غیر غذایی شوند. چنین خاصیتی منجر به این می‌شود که از هجوم موریانه‌ها و حشرات به این چوب‌ها جلوگیری شود. جلوگیری از پوسیدگی چوب و همچنین جلوگیری از تغییر رنگ چوب از دیگر مزایای اصلاح حرارتی الوار مورد استفاده در گروه بین‌المللی آمیتیس است.

افرادی که قصد خرید خانه پیش ساخته را دارند باید به این نکات توجه داشته باشند و بدانند که طول عمر این ساختمان‌ها از بسیاری از ساختمان‌های دیگر بالاتر است.

عایق بودن در برابر صدا

مزیت دیگر ساختمان‌های چوبی عایق بودن آن‌ها در مقابل صدا و نویز‌های ایجاد شده در محیط بیرونی است. این ویژگی و مزیتی که این خانه‌ها دارند باعث می‌شود که زندگی در آن‌ها با آرامش مطلوبی همراه باشد.

 

خانه پیش ساخته چوبی

 

عوامل موثر در قیمت خانه پیش ساخته چوبی

موارد مهم و اثرگذار در قیمت خانه چوبی شامل تزیینات و دکوراسیون داخلی آن، جنس و چگونگی درب‌ها و پنجره‌ها، کابینت، لایه‌بندی دیوارها، پوشش خارجی یا سقف بنا، عایق دیوار و سقف، رنگ سطوح بیرونی ساختمان، چهارچوب‌های درها و پنجره‌ها و … هستند که هنگام خرید خانه پیش ساخته باید به آن‌ها دقت داشت.

در ضمن نباید از یاد برد که کانکس‌های پیش ساخته‌ای نیز وجود دارند که قابل جابه‌جایی و حمل‌ونقل هستند. این کانکس‌ها از نظر ابعاد و اندازه، متناسب با قوانین وزنی و ارتفاعی جاده‌های کشور طراحی و ساخته شده‌اند تا انتقال آن‌ها به مکان‌های مختلف راحت باشد. این کانکس‌ها را نباید به ویلاها و خانه‌های چوبی اشتباه گرفت. در ادامه مطالعه مقاله صفر تا صد ویلای چوبی را به شما پیشنهاد می‌نماییم.

گروه بین‌المللی آمیتیس

ما در گروه بین‌المللی آمیتیس دارای سه دپارتمان فنی و مهندسی، دپارتمان تولید و دپارتمان ساخت و نصب هستیم که هر کدام بخشی از کار ساخت و تحویل بناهای چوبی به مشتری را بر عهده دارند.

دپارتمان فنی و مهندسی آمیتیس از سه واحد مختلف تشکیل شده است که شامل استانداردسازی، واحد طراحی معماری و واحد محاسبات می‌شود. این واحدهای دپارتمان فنی و مهندسی با همکاری با دپارتمان‌های تولید و ساخت و نصب، اقدام به طراحی نقشه معماری یک ویلا یا خانه چوبی، طبق خواست و سلیقه مشتری کرده، محاسبات مربوط به آن را انجام می‌دهند و بعد از آن کار تولید و مونتاژ آن را درون کارخانه آمیتیس آغاز می‌کنند و سپس در مرحله آخر اقدام به نصب بخش‌های مختلف بنا در محل سایت پروژه می‌نمایند. در کنار تمامی این مراحل واحد استانداردسازی دپارتمان فنی و مهندسی نیز به رعایت موارد ایمنی و کیفیت مراحل انجام پروژه نظارت خواهد داشت.

اگر شما تجربه اقامت در خانه چوبی پیش ساخته یا تجربه خرید خانه پیش ساخته چوبی را دارید لطفاً نظر خود در مورد این سازه‌ها را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir