44498314 21 98+ phone phone-black
logo

محبوبیت ویلای چوبی و عوامل موثر در آن

محبوبیت ویلای چوبی

محبوبیت ویلای چوبی بی‌دلیل نیست. این محبوبیت به طرز قابل توجهی در سال‌های اخیر رشد داشته است. اگر بخواهیم دلایل این موضوع را بررسی کنیم، باید به بررسی مخاطبین این خانه های چوبی بپردازیم. این موضوع می‌تواند نیازمند یک تحقیق جامع میدانی باشد. قطعاً به مباحثی مانند جامعه‌شناسی و بعضاً جغرافیا مرتبط خواهد بود. اما روش علمی دیگری که می‌توان در پیش گرفت، بررسی نقاط قوت ویلای چوبی در مقایسه با دیگر انواع سازه‌های موجود و در دسترس است. این موضوع را در مقاله نقاط قوت ویلای چوبی و بررسی آن‌ها به طور کلی به موضوع مزایا و نقاط قوت ویلای چوبی پرداخته‌ایم. در این مقاله قصد داریم به دیگر دلایل محبوبیت ویلای چوبی بپردازیم. هر چند که دلایل محبوبیت خانه چوبی جدای از مزایای آن نیست. زیرا همین مزایا هستند که باعث جذب اقبال عمومی به خانه های چوبی شده‌اند. از این رو با بررسی کلی دلایل محبوبیت خانه چوبی، ناگزیر از بررسی مزایای آن هستیم. در ادامه با گروه بین‌المللی آمیتیس ، تنها ارائه کننده بیمه تضمین کیفیت در زمینه ساخت و ارائه ویلای چوبی ، همراه باشید.

محبوبیت ویلای چوبی
چرا ویلای چوبی انقدر محبوب است؟

محبوبیت ویلای چوبی بی دلیل نیست

ویلای چوبی مزایای مختلفی دارد که باعث توجه روز افزون افراد شده است. اگر اغراق نکنیم، شاید زیبایی آن، اصلی‌ترین دلیل جذابیت و محبوبیت ویلای چوبی باشد. این زیبایی بی‌دلیل نیست. علت اصلی آن تمام‌چوب بودن ویلا است. چون چوب ریشه طبیعی دارد، بدون هیچ زینت و عوامل خارجی زیبا است. کافی است تا شرایطی فراهم شود تا این زیبایی قابل مشاهده باشد. برای توضیح بیشتر و بهتر، با ما همراه باشید.

در زیر به دلایل اصلی محبوبیت خانه‌های چوبی پرداخته‌ایم:

1-زیبایی

2-سازگاری با محیط زیست و حس خوب طبیعت

3-سرعت بالا در اجرای سازه

4-ایمنی در برابر زلزله

5-عایقی قدرتمند در برابر هدر رفت انرژی و صدا

6-هزینه ساخت مناسب

7-مقاوم بودن در برابر حریق، نفوذ آب و رطوبت

 

در ادامه توضیحات مختصری پیرامون هر یک از این موارد ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1-زیبایی

چوب، ذاتاً زیبا است. زیرا مستقیماً از طبیعت به دست می‌آید. یکی از المان‌های قوی سازه‌ای موجود در دل طبیعت است. از سالیان دور در تاریخ بشر، همواره برای ساخت خانه و سرپناه مورد استفاده قرار می‌گرفته است. از این رو همراهی بی‌بدیلی با انسان داشته و دارد. زیبایی چوب همواره، فارغ از نوع و جنس آن، عامل اصلی محبوبیت ویلای چوبی نزد انسان بوده است.

2-سازگاری با محیط زیست و حس خوب طبیعت

از آن‌جایی که چوب خود بخش جدانشدنی طبیعت است، هیچ مصالح دیگری نمی‌تواند جایگزین او در ارتباط با طبیعت گردد. یعنی هیچ مصالح ساختمانی دیگری مانند چوب نمی‌توان یافت که خود بخشی از طبیعت باشد و در صورت حضور در هر مکانی، منافاتی با طبیعت منطقه نداشته باشد.

3-سرعت بالا در اجرای سازه

چوب به دلیل داشتن شکل‌پذیری بالا، همچنین سهولت در اتصال به دیگر اجزای چوبی، از سرعت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. این خود یعنی از زمان تصمیم به داشتن یک خانه چوبی، تا زمانی که بتوان از آن استفاده کرد، فاصله زیادی وجود ندارد. در حالی که در دیگر مصالح ساختمانی این موضوع صادق نیست و قطع و یقین مدت زمان ساخت ساختمانی با مصالحی مثل فولاد یا بتن، بسیار بیشتر از ساخت یک ویلای چوبی است.

4-ایمنی در برابر زلزله

تمام سازه‌های چوبی، به دلیل انعطاف‌پذیری چوب، در برابر زلزله رفتار شکل‌پذیری مناسبی از خود نشان می‌دهد. همین امر باعث می‌شود تا ضریب ایمنی ساکنین در زمان زلزله بسیار بالا برود. موضوع حفظ امنیت جانی ساکنین در محبوبیت ویلای چوبی بسیار موثر است.

5-عایقی قدرتمند در برابر هدر رفت انرژی و صدا

چوب به دلیل بافتی که دارد، همواره در برابر گذردهی انرژی مقاوم است. زیرا انرژی وارد شده به سطح خود را در فضای پر از قلل و فرج خود مستهلک نموده و مانع از عبور آن می‌شود. از این رو، در صورت درزبندی صحیح، عایقی بسیار قدرتمند در برابر عبور حرارت و یا صدا است.

6-هزینه ساخت مناسب

اصلی‌ترین عامل موثر در هزینه ساخت، پس از قیمت خود مصالح، مدت زمان انجام پروژه است. چون در هر صورتی مصالح شامل هزینه است، پس عامل مهم زمان است. در سازه چوبی چون مدت زمان ساخت بسیار اندک است، لذا هزینه‌ها تا حدود قابل توجهی پایین خواهد آمد. این خود دیگر عامل موثر در محبوبیت ویلای چوبی است.

7-مقاوم بودن در برابر حریق، نفوذ آب و رطوبت

چوب‌هایی که برای ساخت ویلای چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند باید طی یک سری فرایند فرآوری و آماده‌سازی بشوند تا بتوان از آن‌ها در ساخت ویلای چوبی استفاده کرد. این موضوع باعث می‌شود تا مواد قندی موجود ساختار داخلی چوب به مواد غیرمغذی تبدیل شوند. این موضوع باعث می‌شود تا از رشد انواع قارچ‌ها و نفوذ حشرات جلوگیری کند. همچنین این فرآوری باعث می‌شود تا مقاومت چوب در برابر نفوذ آب بیشتر شده و قابلیت اشتعال چوب تا حد قابل قبولی کاهش یابد. لذا چوب‌های فرآوری شده مورد استفاده در ساخت ویلای چوبی آمیتیس ، به سادگی آتش نمی‌گیرند.

همه موارد ذکر شده در این مقاله، بیان‌گر دلایل محبوبیت ویلای چوبی در بین مخاطبان خود بود. اگر شما هم تجربه‌ای در استفاده و یا ساخت ویلای چوبی دارید، لطفاً در بخش ارائه نظرات با ما در میان بگذارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir