44498314 21 98+ phone phone-black
logo

ویلای لوکس چوبی با چه مصالحی ساخته می‌شوند؟

ویلای لوکس چوبی

ویلای لوکس چوبی در سراسر دنیا مخاطبان زیادی دارد. هر ویلای چوبی را نمی‌توان به عنوان ویلای لوکس قلمداد کرد. ویلاهای لوکس دارای شرایط خاصی هستند. این شرایط به کیفیت مصالح استفاده شده، کیفیت طراحی و کیفیت اجرای عملیات ساخت باز می‌گردد. تفاوت اصلی ویلای لوکس چوبی با دیگر سازه های چوبی در پارامتر کیفیت است. در مقاله محبوبیت ویلای چوبی و عوامل موثر در آن به بیان عوامل موثر در محبوبیت ویلای چوبی پرداخته‌ایم. در این مقاله نیز قصد داریم به بیان علت نام‌گذاری این ویلاها به عنوان ویلای لوکس بپردازیم. لوکس بودن ویلای چوبی صرفاً به وسایل مورد استفاده در آن باز نمی‌گردد، بلکه مصالح به کار رفته حرف اول را می‌زند. ویلای لوکس دارای ساختار درست و مصالح با کیفیت است، در حقیقت هزینه اصلی برای امور بنیادین شده است. طراحی عالی، اجرای درست و بی‌نقص در کنار مصالح با کیفیت بالا باعث می‌شود تا یک خانه چوبی ساده بتواند به عنوان یک سازه چوبی لوکس شناخته شود. در این مقاله به توضیح مختصر اما مناسبی پیرامون نوع مصالح مورد استفاده در ویلای لوکس چوبی گروه بین‌المللی آمیتیس می‌پردازیم. گروه بین‌المللی آمیتیس دارنده گواهینامه WCD از ایالات متحده آمریکا و DIN از کشور آلمان بوده و تمامی محصولات ساخته شده توسط این شرکت، همگی دارای این گواهینامه‌ها هستند. علاوه بر آن تمام ویلاهای ساخته شده توسط آمیتیس دارای بیمه تضمیت کیفیت بوده و با بالاترین کیفیت ممکن ساخته شده‌اند. در ادامه با گروه بین‌المللی آمیتیس همراه باشید.

ویلای لوکس چوبی
ویلای لوکس چوبی

ویلای لوکس چوبی و مصالح مورد استفاده در آن‌ها

مصالحی که در ویلای لوکس چوبی استفاده می‌شوند جزئی از بهترین‌های در این عرصه هستند. هر چند این نکته را نیز نباید نادیده گرفت که کیفیت و تخصص در اجرای سازه چوبی نیز در این زمینه نقش بسیار موثری دارد، اما با این حال، کیفیت مصالح یکی از اصول اولیه و اساسی است. یعنی اگر یک ویلای چوبی زیبا و لوکس، به بهترین شکل فنی و مهندسی اجرا شود، اما مصالح بی‌کیفیت یا کم‌کیفیت و ناکارآمد باشند، در شرایط بحرانی نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد. به عنوان مثال اگر یک ویلای چوبی خاص و زیبا با چوب‌ها معمولی فراوری نشده ساخته شوند، پس گذشت مدت زمان اندکی موارد ذیل اتفاق خواهد افتاد:

  • هدر رفت انرژی بابت عایق نبودن چوب‌های دیواره‌های بیرونی
  • جذب رطوبت چوب‌های دیواره‌ها از محیط بیرونی و انتقال این رطوبت به فضای داخلی
  • تاب برداشتن چوب‌های دیواره‌های بیرونی و تغییر شکل محسوس و موثر
  • تغییر رنگ تمامی چوب‌های مورد استفاده بر اثر فساد مواد قندی داخل بافت چوب
  • بوی نامطبوع چوب‌ها بر اثر فساد مواد قندی و مغذی از داخل بافت و نفوذ رطوبت
  • نفوذ حشرات موذی به داخل بافت چوب برای تغذیه از مواد مغذی و قندی موجود
  • رشد قارچ و دیگر آلودگی‌های زنده سطحی

تمام این موارد باعث می‌شود تا آن خانه چوبی زیبا و شیک که با نظارت دقیق نیز ساخته شده است، دچار افت کیفیت شدید شود. از این رو نمی‌توان نقش مصالح استفاده شده در ویلای لوکس چوبی را نادیده گرفت.

در اینجا به توضیحی مختصر پیرامون مصالح مورد استفاده در ساخت ویلاهای چوبی شرکت آمیتیس می‌پردازیم.

ویلای لوکس چوبی
ویلای لوکس چوبی

چوب‌های مورد استفاده در ویلای لوکس چوبی آمیتیس، همگی طی چند مرحله فرآوری شده و برای به کارگیری در ساخت ویلای چوبی آماده می‌شوند. این مراحل عبارتند از:

  • خشک‌کن

در این مرحله چوب‌ها در دستگاه قرار می‌گیرند که رطوبت داخل چوب را به طور کامل از بین برده و چوب را آماده می‌کند تا در ساخت‌وساز مورد استفاده قرار بگیرد. در این مرحله چون تمام رطوبت چوب از بین می‌رود، آماده می‌شود تا فرایند عایق‌سازی روی آن پیاده شود. پس از این دوره، چوب نسبت به نفوذ رطوبت تا حدود بسیار زیادی عایق می‌شود.

  • اصلاح حرارتی

در این مرحله به وسیله اصلاح حرارتی چند مورد بسیار مهم را در ساختار چوب و بافت داخلی آن مورد اصلاح قرار می‌دهند، از جمله:

  • از بین بردن مواد قندی داخل بافت چوب برای جلوگیری از فساد آن‌ها و تغییر رنگ چوب و ممانعت از نفوذ حشرات موذی و رشد قارچ‌ها و دیگر آلودگی‌های زنده سطحی
  • جلوگیری از تاب برداشتن چوب در صورت تماس با رطوبت محیطی
  • اشباع

در این مرحله چوب را تحت خلأ، به وسیله تزریق مواد مخصوص کاملاً اشباع می‌کنند تا نسبت به نفوذ آب به طور کامل عایق شود. این مرحله باعث می‌شود چوب آب‌گریز شده و مانند عایقی قدرتمند مورد استفاده قرار بگیرد.

تمامی موارد ذکر شده در بالا، در کنار یکدیگر باعث می‌شوند تا ویلای لوکس چوبی آمیتیس با بالاترین کیفیت به متقاضیان آن‌ها ارائه شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله چوب ویلای چوبی چه ویژگی‌هایی دارد؟ را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir