44498314 21 98+ phone phone-black
logo

انواع پوشش سقف ویلا و گزینه‌های انتخابی

انواع پوشش سقف

انواع پوشش سقف برای انتخاب شما در بازار موجود است. انتخاب پوشش بر اساس ارتفاع، یک فاکتور مهم برای انتخاب بهترین سیستم سقف برای ساختمان شما است. علاوه بر آن، پوشش سقف، تاثیر بسیار چشمگیری بر ظاهر ساختمان شما خواهد داشت. امروزه انواع مختلفی از پوشش‌های سقف برای اجرا روی انواع سقف‌های شیبدار ، ساختمان‌های ویلایی، دامداری، سوله‌های صنعتی و … وجود دارد. شما باید پوشش سقف ساختمان را به گونه‌ای انتخاب کنید که ترکیبی از جذابیت، زیبایی و عملکرد را ارائه دهد. در این مقاله به بررسی انواع پوشش سقف ساختمان می‌پردازیم تا با کمک و راهنمایی ما، بتوانید از بین انواع پوشش سقف های ویلا ، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

اگرچه در گذشته نه چندان دور تنها مقاومت و استحکام پوشش سقف های شیروانی در نظر گرفته می‌شد، اما در حال حاضر زیبایی ظاهری نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

پوشش سقف چیست؟

زمانی که درباره سقف سازه‌ای صحبت می‌کنیم، با وجود اینکه سیستم سقف از چندین جزء تشکیل شده است، اکثر افراد پوشش سقف را در ذهنشان تداعی می‌کنند. پوشش سقف بصری‌ترین بخش از سیستم سقف‌های شیروانی است که وظایفی همانند محافظت در برابر تغییر وضعیت آب و هوا و زیبایی را بر عهده دارد. هر ساختمانی با انتخاب پوششی مناسب، جلوه‌ای زیبا پیدا خواهد کرد. پوشش‌های سقف شیبدار به دلیل نصب آسان، تنوع بسیار، دوام زیاد، امنیت بالا در مقابل آتش‌سوزی، سازگاری با شرایط محیطی و همچنین زیبایی ظاهری گزینه مناسبی برای استفاده در ساختمان‌ها هستند. جنس انواع پوشش های شیروانی شامل موادی از قبیل قیر، فلز، فولاد با روکش سنگ، سنگ لوح، تخته سنگ لاستیکی، کاشی‌های سفالی و بتنی و … می‌شود.

انواع پوشش سقف:

با وجود اینکه زیرساخت‌های اولیه ساختمان و فرم سقف همواره حائز اهمیت است، پوشش سقف شیبدار ویلا یا ساختمانتان فرصت مناسبی برای تغییر ظاهری و زیباتر کردن آن است و به بنای شما روح و هویت می‌بخشد. عوض کردن پوشش سقف سازه کار آسانی نیست پس بهتر است قبل از انتخاب پوشش، تحقیقات لازم را به عمل آورده و بعد از آن بهترین تصمیم را اخذ نمایید.

در ابتدا، برای انتخاب پوشش سقف های شیروانی ساختمان خود، باید انواع آن‌ها را به خوبی بشناسید. در این مقاله با ما همراه باشید تا انواع پوشش سقف شیبدار را به شما معرفی نماییم.

پوشش سقف ساختمان با استفاده از شینگل:

شینگل یکی از مصالح محبوب و پرطرفدار در میان انواع پوشش سقف است که از قیر فرآوری شده همراه با پوششی از گرانول‌های معدنی تشکیل می‌شود. شینگل‌های رولی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع جهت عایق‌سازی سقف شیبدار ویلا، بام و نمای ساختمان استفاده می‌شود.

شینگل به دلیل داشتن ظاهری زیبا، مقاومت مناسب و عایق بودن به خاطر وجود قیر در ساختار خود، جایگزین مناسبی برای محصولات قدیمی است. این محصول در مقابل انواع تغییرات آب و هوایی، بارش برف و باران، سرما، گرما و صدا مقاوم است و پوشش مناسبی برای سبک‌سازی پوشش سقف شیبدار است. پوشش سقف شینگل انعطاف‌پذیر است و مشکلات و نا امنی محصولات قدیمی را نیز برطرف کرده است.

 

انواع پوشش سقف

 

انواع پوشش سقف شینگل :

  • شینگل دولایه
  • شینگل لانه زنبوری
  • شینگل آجری
  • شینگل دراگون
  • و …

پوشش سقف ساختمان با استفاده از تایل:

تایل، نمونه‌ای سبک‌تر از انواع پوشش سقف سفالی است و می‌تواند جذابیتی که برای طراحی ساختمان خود در نظر دارید را برای شما به همراه داشته باشد. در واقع استفاده از پوشش تایل ظرافت خاصی به ساختمان شما می‌بخشد.

با وجود تاریخچه قدیمی استفاده از پوشش‌های سفالی در سازه‌ها، امروزه به دلیل سنگینی ناشی از استفاده از سفال در ساختار بعضی از تایل‌ها، این گونه از انواع پوشش سقف محبوبیت سابق را ندارد و از رقیبان خود جا مانده است. تایل بسیار مشابه نمونه پوشش سقف سفالی است و می‌تواند با وزنی بسیار کمتر، اصالت سازه‌های قدیمی را برای ساختمان شما به همراه داشته باشد. نصب پوشش سقف تایل، نیاز به متخصصان حرفه‌ای دارد و در صورت رعایت نکردن نکات صحیح در هنگام نصب، ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید.

امروزه ورق‌های تایل نمونه‌های متنوعی دارد و هرکسی می‌تواند با توجه به نیاز خود بهترین آن را برای پوشش سقف شیروانی ویلا انتخاب کند. اگر به دنبال پوشش سقف شیروانی به سبکی قدیمی و زیبا هستید، پوشش سقف تایل گزینه مناسبی برای شما است. تایل انواع مختلفی دارد که در ادامه چند نمونه از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

تایل‌های فلزی همراه با خرده سنگ:

این گونه تایل‌ها طی هفت مرحله فشار ورق‌های الوزینک و فرم‌دهی ساخته شده و با سنگریزه‌های طبیعی رنگی مزین می‌شوند. به دلیل قالب و طراحی مناسب این گونه تایل‌ها، این محصولات هم‌پوشانی بسیار عالی دارند. علاوه بر آن، هر تایل برای داشتن عمری طولانی‌تر، مقاومت و استقامت بیشتر، با یک لایه رزین، چسب، خرده سنگ‌های طبیعی و لایه‌ای شفاف از لعاب اکرلیک بر سطح رویی الوزینک پوشیده شده‌ است.

پوشش سقف ساختمان با استفاده دکرا:

دکرا پوشش سقفی 8 لایه است که از فولاد گالوانیزه تهیه می‌شود. این محصول به دلیل وزن کم، استحکام و مقاومت بسیار زیادی که دارد همواره مورد توجه پیمانکاران قرار می‌گیرد. برای زیرسازی دکرا از پروفیل استفاده شده و با پشم سنگ عایق می‌شود. شما می‌توانید برای زیباسازی سقف‌های ویلایی و آپارتمانی، سقف‌های شیبدار و اماکن مختلف با توجه به ذوق و خلاقیتتان  از این نوع پوشش سقف شیبدار استفاده کنید.

نام‌های دیگر سقف دکرا عبارت هستند از: تاپ تایل، متروتایل، تایل دکرا و …

پوشش سقف ساختمان با استفاده از فلز:

بهتر است برای پوشش سقف شیبدار ساختمان‌هایی که باید در مقابل شرایط جوی سنگین و عوامل گوناگون مقاومت بالایی داشته باشند یا مکان‌های بزرگ مانند سوله‌ها و کارخانه‌ها از پوشش‌های فلزی استفاده شود. این سقف‌های شیبدار، معمولا به صورت خرپای فلزی ساخته می‌شوند.

پوشش‌های سقف شیبدار فلزی معایبی از قبیل تغییر شکل ظاهری در گذر زمان و تنوع کم مدل‌ها را دارد.

 

انواع پوشش سقف

 

پوشش سقف ساختمان با استفاده ازآندولین:

آندولین ورقی مقاوم و مناسب برای پوشش سقف شیبدار است و با الیافت طبیعی ساخته می‌شود و به دلیل سطحی نبودن رنگ این محصول، در شرایط گوناگون و گذر زمان تغییر رنگ نمی‌دهد. ورق آندولین عایقی بسیار عالی است و همچنین به دلیل انعطاف بالا، ترک بر‌نمی‌دارد و طول عمر بالایی دارد.

حتما قبل از انتخاب و خرید این ورق‌ها، به محدوده فضایی که قصد مسقف کردن آن را دارید توجه نمایید. در صورت بزرگ بودن بنا بهتر است از آندولین‌های قطورتر و در بناهای کوچک‌تر، بهتر است از آندولین‌های سبک‌تر استفاده شود.

پوشش سقف ساختمان با استفاده از ایرانیت:

ایرانیت یکی از قدیمی‌ترین انواع پوشش سقف در ایران است. این ورق‌ها غالبا به صورت موج‌دار و از جنس فایبر گلس و پشم شیشه ساخته می‌شوند. انواع مختلفی از پوشش سقف ایرانیت به صورت ایرانیت‌های سیمانی، موج‌دار گالوانیزه، فایبرگلاس ساده و … در بازار موجود است. پوشش سقف ایرانیت بیشتر برای پوشش سقف‌ کارخانه‌ها، انبارها و سقف پارکینگ استفاده می‌شود چرا که جذابیت چندانی برای معماران ندارد.

پوشش سقف با استفاده از پلی کربنات:

یکی از کارآمدترین و زیباترین پوشش‌های سقف، ورق‌های چند جداره پلی‌کربنات است. این گونه از پوشش سقف شیبدار، شفاف هستند و نور را از خود عبور می‌دهند. برای پوشش انواع سقف‌های شیروانی، سقف پارکینگ‌ها، پاسیو، حیات خلوت، استخر و … می‌توان از این نوع پوشش سقف شیبدار استفاده کرد. لازم به ذکر است که پلی کربنات دوام زیادی داشته و تا سال‌های طولانی، سالم می‌ماند. از خصوصیات دیگر این گونه از انواع پوشش سقف می‌توان به وزن بسیار کم، نصب آسان، عایق در برابر گرما و صدا و مقاومت نسبتا خوب در برابر آتش اشاره کرد.

پوشش سقف ساختمان با سفال طبرستان:

سفال طبرستان یکی دیگر انواع پوشش سقف شیروانی است که در مناطق مختلف کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. سفال طبرستان با ترکیب مواد خاک و روی با قدمتی حدود دو هزار سال بدون آسیب زدن به محیط زیست تولید و در سقف‌های شیروانی مسکونی و غیر مسکونی استفاده می‌شود.

با اینکه اکثر مردم به اشتباه تصور می‌کنند سقف‌های سفالی فقط مناسب مناطق شمالی است، اما لازم به ذکر است که این نوع پوشش سقف هم برای مناطق معتدل و مرطوب و هم برای مناطق گرم و خشک پوشش مناسبی است.

این نوع پوشش سقف در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، ضربه، نور خورشید و آتش‌سوزی مقاوم است و در کنار مقاومت بالایی که دارد، از لحاظ ظاهری نیز بسیار چشم‌نواز است.

نصب انواع سقف شیبدار در ویلا و ساختمان مزایای متنوعی دارد که می‌توان آن‌ها را بررسی نمود. یکی از مهم‌ترین موارد برای انتخاب سقف شیبدار، هزینه کمتر اجرا و ساخت آن نسبت به سایر سقف‌های مسطح است؛ در ضمن سقف‌های شیروانی، ماندگاری بیشتر و نیاز به مراقبت کمتری نیز دارند که باعث می‌شود محبوب بمانند. علاوه بر این‌ها، انواع پوشش سقف شیروانی با تنوع بسیار زیاد در بازار موجود هستند و تصمیم‌گیری برای انتخاب گزینه مناسب را برای شما آسان‌تر می‌کنند. در این مقاله موجب شناخت بیشتر انواع پوشش سقف و مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها شد.

 

ویلای چوبی

پیشنهاد می‌کنیم مقاله صفر تا صد ویلای چوبی را نیز مطالعه بفرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir