44498314 21 98+ phone phone-black
logo

خانه ویلایی چوبی ؛ فضایی برای تحقق آرامش و آرزوها

خانه ویلایی چوبی

خانه ویلایی چوبی ، یکی از خانه‌های بسیار مورد توجه افرادی است که اساساً به خانه های چوبی علاقه‌مند هستند. به طور کلی ویلای چوبی بسیار جالب توجه است. اگر از آن دسته از افرادی باشید که به این موضوعات علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌کنیم مقاله صفر تا صد ویلای چوبی را حتماً مطالعه نمایید. این مقاله توضیحات مفصلی پیرامون این نوع سازه‌ها ارائه نموده است. به طور کلی داشتن اطلاعات در این باره برای افراد علاقه‌مند هم هیجان‌انگیز است و هم مفید. زیرا بر اساس آمار، بخش اصلی مشتریان سازه‌های چوبی را افراد علاقه‌مند به این نوع سازه‌‌ها تشکیل می‌دهند. این گونه افراد درباره ساختمان‌های چوبی جستجو می‌کنند، مقاله می‌خوانند، شرکت‌های سازنده و ارائه دهنده را به خوبی می‌شناسند و برای تهیه این نوع ویلاها برای خود، برنامه‌ریزی می‌کنند. از این رو تصمیم گرفتیم تا اطلاعات بیشتری را در این باره در اختیار مخاطبان خود قرار دهیم.

گرون بین المللی آمیتیس ، یکی از شرکت‌‌های سازنده ویلای چوبی در ایران و خاورمیانه است که دارای مجوز صادرات به اروپا است. آمیتیس سابقه ساخت بیش از 60 هزار مترمربع در داخل و بیش از 80 هزار مترمربع در خارج از کشور را دارد. تمام ویلاهای ساخته شده توسط گروه بین المللی آمیتیس ، دارای گواهینامه WCD از ایالات متحده آمریکا و گواهینامه DIN از آلمان هستند. ضمن اینکه آمیتیس تنها شرکتی است که تمام محصولات خود را با بیمه تضمین کیفیت ارائه می‌نماید.

گروه بین المللی آمیتیس تلاش می‌کند تا با بالابردن سطح علمی و اطلاعات عمومی مخاطبان خود، قوه تشخیص در آنان را تقویت کند تا این افراد بتوانند با دید بازتری نسبت به انتخاب خانه چوبی مورد نظر خود تصمیم‌گیری کنند. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم مقاله خانه چوبی و هر آنچه باید در باره آن بدانید را مطالعه نمایید.

در ادامه برای بررسی و معرفی خانه ویلایی چوبی با آمیتیس همراه باشید.

خانه ویلایی چوبی چیست و چرا مورد توجه عموم مردم است؟

خانه های چوبی معمولاً بیشتر از دیگر خانه‌ها مورد توجه عموم هستند. این امر بی‌دلیل نیست و دلایل خاص خودش را دارد که در ادامه به بیان آن خواهیم پرداخت. ضمناً به ارائه توضیحاتی پیرامون معرفی تعریف ویلا و تعریف‌های مورد نیاز در کنار آن در زمینه معماری می‌پردازیم تا کمی اطلاعات خود را افزایش دهیم.

 

خانه ویلایی چوبی

تعریف ویلا در معماری چیست؟

به طور کلی در تعریف امروزی به ساختمانی که از 4 جهت تا مرز زمینی که در آن واقع شده است دارای فاصله بوده و در 4 طرف پنجره داشته باشد، ویلا می‌گویند. ویلا به طور معمول محل زندگی دائمی نیست و غالباً در خارج از فضاهای شهری ساخته می‌شود. این فضا معمولاً برای استراحت و سکونت موقت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویلاها معمولاً بین 1 تا حداکثر 3 طبقه هستند. بیشتر از 3 طبقه را بر اساس عرف ویلا نمی‌گویند، بلکه به آن ساختمان گفته می‌شود. این تعریف در حقیقت از معماری روم باستان شکل گرفته و تا به امروز ادامه داشته است. اما به مرور زمان به دلایل گوناگون، از معنی اصلی خود فاصله گرفته و به یک مفهوم تبدیل شده است. به این معنا که در حال حاضر به سازه‌ای که از 4 طرف خود فاصله داشته باشد ویلا گفته می‌شود. حتی اگر کمتر از 4 طرف پنجره داشته باشد. امروزه ویلاها را با این تعاریفی که ارائه نمودیم، در فضاهای شهری به وفور می‌توان پیدا کرد. در حقیقت، دیگر ویلاها در خارج از شهر نیستند، بلکه پس از دوره رنسانس، ویلاها به داخل بافت شهرها راه یافتند و خانه های ویلایی شکل گرفتند، که تا به امروز کماکان برقرار هستند.

در معماری ایرانی، معادل ویلا را «کوشک» دانسته‌اند. کوشک‌ها معمولاً در ییلاق‌ها ساخته می‌شدند و برای سکونت موقت در نظر گرفته می‌شدند. این بناها از 4 طرف دارای پنجره بودند و ارتفاع آن‌ها بین 1 تا 3طبقه بود. متناسب با ارتفاع آن‌ها، معمولاً دارای ایوان با سقف بلند بودند.

در این بخش به معرفی مفهوم ویلا در معماری پرداختیم تا شناخت خود را نسبت به این نوع از معماری افزایش دهیم. اما در کنار این مباحث بد نیست تا درباره خانه و تعریف آن در معماری نیز مطالبی را دوره کنیم.

تعریف خانه در معماری چیست؟

در تعاریف معماری خانه به محل آسودن و زیستن گفته می‌شود. از طرفی طبق تعاریف دیگر، به خصوصی‌ترین ملک یک فرد در اجتماع که دارای امنیت و حریم خاصی است، خانه گفته می‌شود. با شناخت این تعاریف بهتر می‌توانیم به مفهوم اصلی این مقاله، یعنی خانه ویلایی چوبی پی‌ببریم.

پس تا اینجا دانستیم که ویلاها معمولاً برای سکونت موقت و در خارج از شهرها ساخته می‌شدند؛ از طرفی خانه به خصوصی‌ترین حریم هر فرد گفته می‌شود که در آن استراحت نموده و شرایط آرامش خود را در آن فراهم کرده است. حال با این تعاریف می‌دانیم خانه ویلایی چوبی ، ساختمانی است که برای سکونت انتخاب شده و با مصالح تمام چوب ساخته شده است و در زمینی بزرگ‌تر از مساحت خانه ساخته می‌شود، به همین دلیل به آن ویلای چوبی نیز گفته می‌شود.

در فضاهای شهری، به دلیل کمبود زمین نسبت به حجم جمعیت ساکن، به سمت آپارتمان‌نشینی روی آورده‌اند. به همین دلیل نمی‌توان واژه ویلا یا حتی خانه ویلایی چوبی را درباره آن به کار برد. البته لازم به ذکر است که ساختمان های چوبی خود دارای مقوله‌ای جدا از خانه چوبی است. ساختمان‌های چوبی قواعد مشخص و خاص خود را دارند، زیرا آن‌ها حداقل تا 4 طبقه ساخته می‌شوند و بر همین اساس اصول و قواعد طراحی و ساخت آن‌ها متفاوت است. اما در ساخت خانه های چوبی این‌چنین نیست. اگر ویلا به صورت همکف (1طبقه) باشد، به طور کلی با دیگر انواع ویلا متفاوت خواهد بود. به هر میزان که ارتفاع ساختمان بیشتر شود، موارد حائز اهمیت در آن نیز اهمیت پیدا می‌کند.

خانه ویلایی چوبی

وقتی یک ویلا ساخته شود و به گونه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد که بیشترین مدت زمان سکونت در آن در یک سال صورت بگیرد، بر اساس تعاریف می‌توان آن را خانه ویلایی در نظر گرفت. حال اگر این خانه ویلایی با مصالج چوب ساخته شود، به آن خانه ویلایی چوبی گفته می‌شود.

این نوع بناها به دلیل اینکه تماماً از چوب ساخته شده‌اند، دارای حس ناب طبیعت هستند. احساس زندگی در یک فضای کاملاً طبیعی و منحصر به فرد، تأثیر بسیار زیادی در روحیه افراد ساکن در آن خانه خواهد گذاشت. زیبایی چوب که در تمام اجزای به کار رفته در ساختمان چوبی قابل مشاهده است، حس بی‌نظیر کاربرد چوب در اجزای مختلف خانه، باعث شده است تا بیشتر افراد در پی بهره‌مندی از این فضا باشند.

در حقیقت افراد بیشتر در پی تجربه کردن حس زندگی در طبیعت هستند. از طرف دیگر، این نوع خانه‌های ویلایی معمولاً بر اساس میل و نظر ساکنین طراحی و ساخته می‌شوند. یعنی می‌توان به این نتیجه رسید که ویلاهای چوبی منطبق با رویاهای مالکین و سفارش دهندگان آن‌ها ساخته می‌شوند.

 

ویلای چوبی

چرا ویلای چوبی آمیتیس ؟

گروه بین المللی آمیتیس این امکان را دارد تا متناسب با خواست و سلیقه مخاطبین و سفارش دهندگان، ویلا و یا خانه چوبی مد نظر آن‌ها را بسازد. این خانه های چوبی ، با مصالح بسیار با کیفیت ساخته و آماده می‌شوند.

اما برای اینکه درباره تفاوت مصالح مورد استفاده آمیتیس بیشتر بدانیم، لازم است تا توضیحاتی پیرامون این موارد ارائه نماییم:

1.مصالح مورد استفاده در خانه ویلایی چوبی آمیتیس ، تماماً بر اساس آخرین استانداردهای جهانی، طی چند مرحله فرآوری و آماده‌سازی می‌شوند. این مرحل عبارتند از:

  • با استفاده از دستگاه خشک‌کن، با بهره‌گیری از بخار آب، بافت چوب را به حالت آب‌گریز در می‌اورند. یعنی چوب نسبت به نفوذ آب ایمن می‌شود و آب به سادگی نمی‌تواند به بافت چوب وارد شود. این اصلاح حرارتی مزایای دیگری نیز دارد. باعث ایجاد تغییر در ابعاد و اندازه چوب نمی‌شود و علاوه بر تقویت آن، باعث می‌شود تا در آینده بر اثر مواجهه با رطوبت تاب بر ندارد و تغییر شکل ندهد.
  • اصلاح حرارتی باعث می‌شود تا مواد قندی داخل بافت چوب به کلی از بین برود. این کار مزایای بسیار زیادی دارد. اولین مزیت آن این است که منابع تغذی‌ای موریانه و حشرات موذی را به کل از بین می‌برد. این بدان معنی است که دیگر چوب مورد حمله موریانه و حشرات موذی قرار نمی‌گیرد. این خود تضمینی برای ماندگاری و عمر طولانی مدت خانه ویلایی چوبی خواهد بود.
  • اصلاح حرارتی باعث می‌شود تا از رشد قارچ‌ها و در نهایت پوسیدن و گندیدگی بافت چوب جلوگیری شود. لذا رنگ چوب همواره ثابت و مشخص می‌ماند و بوی نامطبوع ناشی از رشد قارچ‌ها را هیچگاه نخواهد داشت.
  • اصلاح حرارتی که به آن در اصطلاح ترمو می‌گویند، باعث می‌شود تا بتوانیم از چوب مورد نظر در فضای بیرونی و در معرض آب و هوا و بارش باران استفاده نماییم. چوب‌هایی که تحت فرآیند اصلاح حرارتی قرار گرفته‌اند را چوب ترمو می‌گویند.

2.آمیتیس طراحی خانه های چوبی خود را بر اساس نظر و خواست سفارش دهندگان انجام می‌دهد و تا جایی که ممکن است، تلاش می‌شود تا منطبق با نظر و خواسته آن‌ها باشد. هر چند که این امر باعث نمی‌شود تا از قواعد و اصول صحیح ساخت و معماری خارج شوند.

3.سرعت عمل بالا در ساخت اصلی‌ترین عامل پیشرفت و شهرت آمیتیس است. چون بعد از طراحی و آماده‌سازی، اجزای ساختمان ویلای چوبی ، در محل کارگاه ساخته شده و پس از فراهم کردن شرایط اجرا، به محل منتقل می‌شوند. سرعت ساخت و نصب بسیار بالاتر از حالتی است که قطعات مورد نیاز را در محل ساخت بسازیم؟

همه موارد بالا مطالبی بودند درباره خانه ویلای چوبی که محلی برای آرامش و راحتی و آسایش ساکنینش باید باشد. همه این تلاش‌ها برای تحقق رویای مخاطبین و سفارش دهندگان گرامی صورت می‌پذیرد. در پایان لطفاً تجربه خود از زندگی در ویلای چوبی و یا خرید آن را، در بخش ارائه دیدگاه‌ها، با ما و دیگر مخاطبان آمیتیس به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir