44498314 21 98+ phone phone-black
logo

خانه چوبی دوبلکس را با ما بشناسید

خانه چوبی دوبلکس

خانه چوبی دوبلکس یکی از زیباترین ساخته‌های معماری در زمینه سازه‌های چوبی است. از آن‌جایی که ویلای چوبی همیشه مورد توجه اکثر افراد بوده است، تغییرات معماری برای بهینه‌سازی فضای داخلی در مورد این نوع سازه شکل گرفت و در حقیقت ویلا چوبی دوبلکس ساخته شد.

در این مقاله قصد داریم تا درباره دوبلکس بودن این ویلا و مزایای آن توضیحاتی را بیان کنیم. بررسی ایده ساختمان دوبلکس این موضوع را برای ما مشخص می‌نماید که نیاز به فضای مفید بیشتر در یک عرصه محدود با ساخت این نوع ساختمان تأمین شده است. در حقیقت عرصه (مساحت زمینی که در آن ساختمان مورد نظر ساخته شده یا قرار است ساخته شود) ثابت است. اما اعیان (آن‌چیزی است که در زمین مورد نظر ساخت بنا دیده می‌شود، یا به عبارتی ساختمانی که ساخته شده و دیده می‌شود را اعیان می‌گویند.) بیشتر می‌شود.

در حقیقت ساختمان در مساحت زیربنا ثابت است، پس برای افزایش بنای مفید، ارتفاع خود را افزایش می‌دهد. اما می‌دانیم که هر ساختما دو طبقه‌ای ساختمان دوبلکس نیست. چرا که ساختمان‌های دوبلکس یک سری مشخصات و در حقیقت استانداردی دارند. از این رو لازم است تا قبل از هر چیزی به ارائه این تعریف بپردازیم. گروه بین المللی آمیتیس ، متشکل از مهندسین معمار و عمران حرفه‌ای و با سابقه، از سال 1384 در زمینه ساخت ویلای چوبی به طور جدی و تخصصی دارای تجربه هستند.

این ویلاها در سبک‌های معماری مختلفی مانند کانادایی، اسکاتلندی، اسپانیایی، انگلیسی و … طراحی و اجرا می‌شوند. غالب این سازه‌ها همگی خانه چوبی دوبلکس هستند. از این رو آمیتیس در زمینه ساخت انواع ساختمان‌های چوبی، بخصوص ویلا چوبی دوبلکس تخصص، تبحر و تجربه بالایی دارد. تمامی محصولات آمیتیس دارای گواهینامه WCD از ایالات متحده آمریکا و DIN از آلمان هستند. در ادامه با آمیتیس، همراه باشید.

 

 

خانه چوبی دوبلکس

 

خصوصیات ساختمان دوبلکس چیست؟

لازم است قبل از ارائه هر نوع توضیحی پیرامون خانه چوبی دوبلکس ، ابتدا توضیحاتی در تعریف ساختمان دوبلکس ارائه نماییم. به این ترتیب پیش از هر چیزی تصورات ذهنی خود را مرتب و منظم کرده و به منظور و معنی اصلی این واژه پی خواهیم برد. با دانستن این موضوع، درک بهتری از منظور و هدف این مقاله به دست خواهیم آورد.

ساختمان دوبلکس

ساختمان دوبلکس (Duplex) به ساختمانی گفته می‌شود که دارای دوطبقه اما معمولاً با یک ورودی اصلی هستند. بر اساس تعریف ویکی‌پدیا ” یک طرح خانه دوبلکس دارای دو واحد مسکونی متصل به یکدیگر است، یا در کنار یکدیگر به عنوان خانه‌های شهری، دارای مالکیت مشترک یک خانواده بوده و یا در بالای هم مانند آپارتمان‌ها قرار دارند. همچنین، ساختمانی متشکل از دو واحد متصل با دو شرایط مجرا از یکدیگر، به طور معمول خانه‌های نیمه مستقل یا دوقلو محسوب می‌شود اما در مناطقی از شمال شرقی ایالات متحده نیز دوبلکس نامیده می‌شود.”

با بررسی دقیق این تعریف در می‌یابیم که دوبلکس صرفاً به یک ساختمان دو طبقه گفته نمی‌شود، بلکه حتی دو واحد در کنار یکدیگر نیز می‌تواند دوبلکس بحساب بیاید. اما باید حتماً شرایط ” مجزا و مکمل بودن” را داشته باشد. پس نکته قابل توجه این است که این دو واحد در حقیقت باید دوقلو (مانند یکدیگر) در کلیات بوده و با در کنار هم قرار گرفتن، تمام شرایط زندگی را برای یک خانواده فراهم سازند. هر چند این یک قرارداد است و در بسیاری از نمونه‌ها به طور صوری رعایت شده و در حقیقت الزامی به رعایت آن نداریم. اما دانستن این نکات مفید است.

آنچه که ما از خانه چوبی دوبلکس و یا اساساً خانه دوبلکس با هر مصالحی، می‌دانیم این است که معمولاً اجزای مختلف یک خانه همگی در یک طبقه وجود ندارند. معمولاً فضاهای غیرخصوصی خانه در طبقه اول و فضاهای خصوصی در طبقه بالا قرار دارند. رعایت این موضوع باعث می‌شود تا هر یک از این فضاها، مساحت بیشتری را به خود اختصاص دهند. نکته مهم این است که این دو فضا باید حتماً از طریق راه‌پله داخلی به یکدیگر راه داشته باشند.

وجود راه‌پله خارجی اثری در ساختمان دوبلکس ندارد، هر چند که اگر راه‌پله خارجی هم باشد، از نظر خدمت رسانی ساختمان به ساکنین بهتر است. زیرا به عنوان مثال، می‌توان در زمان اسباب‌کشی از طبقه بالا، راحت‌تر وسایل را جابجا کرد.با توجه به مطالب بالا، برای نشان دادن این فضاهای مجزا، در جدول زیر دسته‌بندی فضاهای داخلی را به طور نمادین و ساده انجام داده‌ایم:

 

فضاهای غیرخصوصی طبقه اولآشپزخانه
نشیمن
پذیرایی
سرویس بهداشتی مهمان
نهارخوری
فضاهایی که با صلاحدید مهندس معمار برای طبقه اول در نظر گرفته می‌گردد
فضاهای خصوصی طبقه دوماتاق خواب‌ها
سرویس بهداشتی خانواده
حمام
حال خصوصی
انباری داخل واحد
تراس
فضاهایی که با صلاحدید مهندس معمار برای طبقه دوم در نظر گرفته می‌گردد

 

منظور فضاهای مخصوص در صورت صلاحدید مهندس معمار برای طبقه اول، فضاهایی مانند TV Room (اتاق تلویزیون)، اتاق بازی بزرگسالان ( بیلیارد و …) استخر، سونا یا جکوزی و مواردی از این قبیل است.

منظور از فضاهای مخصوص در صورت صلاحدید مهندس معمار برای طبقه دوم، فضاهایی مانند آشپزخانه کوچک، اتاق ورزش و مواردی از این قبیل است.

نکته قابل توجه این است که معمولاً ورودی اصلی ساختمان در طبقه اول قرار دارد. شاید برای راحتی ساکنین ورودی دیگری در طبقه دوم تعبیه گردد، اما محل تردد اصلی از ورودی طبقه اول خواهد بود.

مواردی که در بالا ذکر نمودیم، در حقیقت خصوصیات ساختمان دوبلکس هستند. فرقی نمی‌کند که یک خانه چوبی دوبلکس باشد یا یک خانه بتنی دوبلکس، این شرایط را اگر داشته باشد به عنوان ساختمان دوبلکس شناخته می‌شود.

 

ویلای چوبی

 

 

خانه چوبی دوبلکس آمیتیس

ویلای چوبی دوبلکس، یکی از زیباترین ساختمان‌های چوبی است که ممکن است با آن مواجه شوید. معماری اینگونه خانه‌ها بسیار زیبا و مجلل است.  از آنجا که تمامی چوب‌های استفاده شده در محصولات آمیتیس همگی از بهترین‌های موجود بوده و تمامی فرآیند فرآوری و آماده‌سازی را طی کرده‌اند، لذا ظاهری بسیار زیبا و جذاب دارند.

این چوب‌های سالم و آماده شده، ضمن تأمین نیازهای سازه‌ای در ساخت این خانه چوبی دوبلکس ، نقش بسیار مهمی در زیبایی خانه ساخته شده دارند. اگر به بخش‌های پیشین مراجعه نمایید، توضیحاتی پیرامون روند آماده‌سازی الوارها برای ساخت سازه چوبی ارائه نمودیم. این روند باعث می‌شود تا چوب به مرور زمان دچار فرسودگی و آسیب نشود.

همین موضوع دلیل اصلی اصالت و زیبایی ویلا چوبی دوبلکس آمیتیس است. ویلاهای چوبی آمیتیس به مرور زمان، دچار مشکلات فنی و ساختمانی نخواهند شد. چوب‌های به کار رفته در این ویلاها، به هیچ عنوان به سادگی مشتعل نمی‌شوند، دچار پوسیدگی به دلیل رشد قارچ در داخل بافتشان نمی‌شوند. باعث تجمع حشرات موذی نشده و بوی نامطبوع بخاطر عملیات پوسش داخلی بابت نفوذ آب نخواهند داد. این‌ها همگی ضمانت زیبایی ساختمان است. همه این‌ها با هم، تنها یکی از دلایل تمایز گروه بین المللی آمیتیس از دیگر شرکت‌های موجود در این عرصه است.

در ویلاهای چوبی آمیتیس، همه چیز از چوب با کیفیت ساخته می‌شود. منظور ما از همه چیز به معنای واقع همه چیز است، مواردی از جمله:

  • تمام اجزای سازه
  • دیواره‌ها
  • کف و سقف داخلی
  • تمام اجزای معماری مانند درب‌ها، چهارچوب‌ها، راه‌پله‌ها و …

نکته قابل توجه این است که بر اساس مبحت 19 مقررات ملی ساختمان، که در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی است، باید تمامی پنجره‌ها دوجداره باشند، تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود. همچنین تمامی دیواره‌ها باید دارای عایق حرارتی و صوتی باشند. از این رو تمامی پنجره‌ها از جنس UPVC باکیفیت درجه 1 هستند.

سقف بیرونی تمامی خانه های چوبی آمیتیس ، همگی از یک لایه آهن ورق شده، که با استفاده از دستگاه پرس، به شکلی شبیه به سفال درآمده استفاده می‌شود. این لایه فلزی که با ضدزنگ به خوبی اندود شده و سپس رنگ شده، لایه خارجی و بیرونی سقف است. سقف‌ها به طور کامل و مجزا از هر نوع فرآیندی همگی عایق شده و درزگیری می‌شوند. این عملیات در هر شرایطی برای سازه چوبی انجام می‌شود، چه یک ویلای چوبی یک طبقه خود ایستا باشد، چه یک خانه چوبی دوبلکس ، در هر شرایطی باید روند انجام امور ایمنی به خوبی طی شود.

به طور کلی سعی کردیم در این مقاله، توضیحات مفیدی پیرامون مفهوم و تعریف ساختمان دوبلکس ارائه نماییم. اینکه اساساً به چه ساختمان هایی دوبلکس گفته می‌شود. اینکه یک ساختمان دوبلکس، فارغ از اینکه یک ساختمان بتنی دوبلکس است یا یک ویلا چوبی دوبلکس ، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. اجزایی که در هر طبقه به طور معمول رعایت می‌شوند را در دو جدول مجزا بیان نمودیم.

همه این‌ها مطالبی بودند که به شناخت ما در تعریف و خصوصیات ساختمان دوبلکس کمک می‌کنند. هر میزان که شناخت ما از این نوع از ساختمان به عنوان ویلای چوبی یا خانه چوبی، بیشتر باشد، در انتخاب ما اثر بیشتری خواهد داشت. این یعنی هر مقدار انتخاب ما بیشتر آگاهانه باشد، کیفیت آن بیشتر خواهد بود. انتخاب با کیفیت حق مخاطب است و این را از طریق داشتن اطلاعات صحیح می تواند به دست بیاورد. خواهشمندیم تا نظرات و تجربیات خود را پیرامون خانه چوبی دوبلکس ، در بخش ارائه نظرات، برای ما بنویسید تا هم مجموعه گروه بین المللی آمیتیس و هم دیگر مخاطبان ما که در این زمینه با ما همراه هستند، بتوانند از آن‌ها بهره ببرند.

ویلای چوبی

پیشنهاد می‌کنیم مقاله صفر تا صد ویلای چوبی را نیز مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir