44498314 21 98+ phone phone-black
logo

خانه چوبی مدرن ؛ تکنولوژی ساخت با اجزاء پیش ساخته

خانه چوبی مدرن و سازه چوبی پیش ساخته
خانه چوبی مدرن و زیبا
خانه چوبی مدرن ، مقاومت و ماندگاری سازه چوبی پیش ساخته

 

خانه چوبی مدرن با اجزای پیش ساخته اجرا می‌شود، در حقیقت سازه چوبی پیش ساخته نمایان‌گر تکنولوژی ساخت پیشرفته است. صنعت ساختمان نه تنها در کشور ما یکی از صنایع مورد توجه و پرمخاطب است، بلکه این صنعت در تمام دنیا جزء یکی از مهم صنایع به شمار می‌رود. اختصاص یک وزارت‌خانه مستقل به این صنعت و همچنین سازمان‌های غیر دولتی مانند سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، نشان‌دهنده اهمیت این موضوع برای کشور است. در این میان همه سازه‌ها در آیین‌نامه‌های صادره و مورد تأیید وزارت مسکن و شهرسازی، مورد بررسی و توجه قرار گرفته‌اند، از جمله سازه چوبی. ویلای چوبی پیش ساخته یکی از مواردی است که در آیین‌نامه‌های مربوط به سازه‌های چوبی به آن اشاره شده و جزء سازه‌های مدرن دسته‌بندی می‌شود. پیش از این در مقاله خانه چوبی و هر آنچه باید درباره آن بدانید توضیحاتی پیرامون خانه چوبی ارائه نموده‌ایم، در این مقاله قصد داریم تا درباره خانه چوبی مدرن پیش ساخته صحبت کنیم تا هم به موارد مورد اشاره در تکنولوژی ساخت بپردازیم، و هم پیرامون مزایای استفاده از قطعات پیش ساخته در ساخت ویلای چوبی مطالبی را بیان کنیم. اخیراً در کشور، اقبال عموم مردم نسبت به استفاده از بناهای چوبی، که با طبیعت سازگارتر از دیگر انواع ساختمان‌ها هستند، بیشتر شده است. ویلای چوبی علاوه بر اینکه بخشی از طبیعت بوده و از زیبایی خاصی برخوردار است، حس آرامش وصف نشدنی و ویژه‌ای برای ساکنین خود به همراه دارد. پیش از این اطلاعات عمومی اجتماع نسبت به خانه چوبی و همچنین سازه چوبی پیش ساخته چندان زیاد و کامل نبود، اما اکنون با زیاد شدن منابع اطلاعاتی در این باره نگرش جامعه نسبت به این موضوع تغییر کرده است.

 

خانه چوبی مدرن
سازه چوبی پیش ساخته ، سرپناهی به نام خانه چوبی مدرن

 

خانه چوبی مدرن ، سرعت و کیفیت

ساختمان طبق تعریف ارائه شده در ویکی‌پدیای فارسی “سازه‌ای است که برای سکونت و به عنوان سرپناه یا برای کار ساخته می‌شود که محیط را به دو بخش بیرون و درون تقسیم می‌کند. ” با پیشرفت تکنولوژی روش‌های ساخت ساختمان با استفاده از فن‌آوری‌های مختلف کم‌کم به صنعت مستقلی تبدیل شد و در عصر حاضر وارد دوره‌ای ویژه و خاص گردیده است. اصلی‌ترین دلیل انجام محاسبات ساختمان مقاوم‌سازی آن در برابر زلزله است. جدای از بحث محاسبات، روش‌های دیگری نیز برای مقاوم‌سازی در پیش گرفته شده است. یکی از این روش‌ها سبک‌سازی است. مقوله سبک‌سازی خود یک موضوع تخصصی و بسیار گسترده است، اما یکی از دستاوردهای آن استفاده از اجزای پیش‌ساخته است. این تکنولوژی در سازه‌های چوبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و سازه چوبی پیش ساخته یکی از انواع سازه‌هایی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به‌کارگیری اجزای پیش‌ساخته مزایای بسیاری به همراه داشته است. از جمله.

ردیفموضوع
1سرعت در انجام عملیات ساختمانی
2بالا بردن کیفیت ساخت
3کاهش حجم عملیات ساختمانی

نمونه‌ای از مزایای استفاده از قطعات پیش ساخته ساختمانی

در ادامه به طور مختصر توضیحاتی درباره هر یک از آن‌ها ارائه می‌نماییم.

  • سرعت در انجام عملیات ساختمانی

    استفاده از اجزای پیش ساخته نقش بسزایی در بالابردن سرعت عملیات ساختمانی دارد. این به آن معنی است که اگر برای اجرای یک دیوار باید 1 ساعت وقت و انرژی و هزینه کارگر و بنا صرف کرد، با نصب قطعه پیش ساخته دیوار، در عرض چند دقیقه می‌توان آن را نصب نمود. این موضوع را به خوبی در ساخت ویلای چوبی پیش ساخته می‌توان مشاهده کرد.

  • بالا بردن کیفیت ساخت

    چون اجزای پیش ساخته مورد بررسی دقیق و کنترل کیفی قرار می‌گیرند، و از آنجایی که ساختار مشخصی دارند و به طور صنعتی تولید می‌شوند، کیفیت آن‌ها معمولاً یکسان و شبیه به یکدیگر است. از این رو استفاده از آن‌ها باعث می‌شود تا آن جزء سازه‌ای مورد نظر، به عنوان مثال دیوار پیش ساخته، دارای کیفیت و پیوستگی بسیار مناسبی باشد. از این رو این کار باعث می‌شود تا کیفیت ساخت تا حد بسیار زیادی بالا رفته و درصد خطای انسانی در کار تا حدود قابل توجهی کاهش پیدا کند. به همین دلیل است که کیفیت ساخت خانه چوبی مدرن نسبت به دیگر خانه‌های مشابه که از این تکنولوژی بهره‌مند نیستند، بیشتر و بهتر است.

  • کاهش حجم عملیات ساختمانی

    همان‌طور که در موارد پیشین مثال دیوار پیش ساخته را بررسی کردیم در این بخش هم همین نمونه را مد نظر قرار می‌دهیم. موضوع دیوار چینی در ساختمان، یکی از موارد مهم و غیرقابل اجتناب است. این بخش نیاز به مصالح مختلف (متناسب با جنس دیوار) و کارگر و بنا و … است. اگر از قطعات پیش ساخته که به اصطلاح به آن ساندویچ پنل گفته می‌شود، استفاده کنیم، حجم کارهایی که باید انجام شود بسیار کاهش خواهد یافت. این موضوع را به سازه چوبی پیش ساخته که موضوع اصلی بحث ما است تعمیم بدهید.

خانه چوبی امیتیس
خانه چوبی مدرن و سازه چوبی پیش ساخته را با آمیتیس تجربه کنید

 

قطعات پیش ساخته ویلای چوبی آمیتیس

گروه بین‌المللی آمیتیس این افتخار را دارد تا از تکنولوژی روز در ساخت خانه چوبی مدرن به نحو احسن استفاده نماید. استفاده از قطعات پیش ساخته باعث شده است تا کیفیت ساخت و در نتیجه کیفیت محصول مورد نظر تا حد بسیار بالایی ارتقاء یافته و ویلای چوبی مناسب و با کیفیتی را به مخاطبان و مشتریان خود ارائه نماید. همان‌طور که در بخش قبل توضیحاتی ارائه شد، ویلای چوبی پیش ساخته آمیتیس نسبت به دیگر موارد مشابه از وزن سازه‌ای کمتری برخوردار است. همان‌طور که گفتیم این موضوع در سبک‌سازی و در نتیجه در مقاومت کل سازه در برابر زلزله بسیار موثر و تأثیرگذار است. این قطعات در بین المان‌های سازه‌ای مانند تیرها و ستون‌ها قرار می‌گیرند و کاربری سازه‌ای و غیرسازه‌ای (معماری) خود را دارند. اما با وزن بسیار کمتر و در حقیقت می‌توان گفت با وزن بهینه شده و مقاومت بالا.

قطعات پیش ساخته چوبی مزایایی دارند، از جمله

  • وزن کم
  • قابلیت حمل ساده
  • نصب آسان
  • ایجاد یکپارچگی در ظاهر سازه
  • نقش موثر سازه‌ای به عنوان سازه چوبی پیش ساخته
  • کیفیت بالا
  • استاندارد مشخص و واحد

همه این‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری یک خانه چوبی مدرن دارند. خانه‌ای که در عین سرعت بالای اجرای آن، دارای زیبایی و استانداردهای سازه‌ای و تأسیساتی است. نقش قطعات پیش ساخته در بهینه‌سازی سرعت اجرای تأسیسات برقی و مکانیکی نیز مشهود است. به خصوص که همه این‌ها در یک خانه چوبی زیبا به کار گرفته شود. همه این‌ها باعث می‌شود تا سرعت اجرای این خانه چوبی به حداقل یک دهم مدت زمان مورد نیاز برای اجرای همان خانه با مصالح ساختمانی غیرچوبی کاهش پیدا کند. سرعت در تحویل نقش بسزایی در پروژه‌های ساختمانی دارد که هم به نفع پیمانکار است و هم به نفع خریدار.

مطالبی که بیان شد توضیح مختصری در زمینه مزایای استفاده و خرید ویلای چوبی پیش ساخته بود تا بتوانیم نگرش درستی را در مخاطب ایجاد کنیم. طبیعی است که این موضوع از گستردگی ویژه‌ای برخوردار است و برای درک کامل و فهم عمیق نسبت به آن باید بیش از اینها مطالعه و تحقیق نمود. پیشنهاد می‌کنیم تا با مشاورین آمیتیس تماس گرفته و از مشاوره ما در این زمینه بهره‌مند شوید.

در صورتی که از مطالعه کردن این مقاله رضایت داشته‌اید توصیه می‌کنیم مقاله صفر تا صد ویلای چوبی را نیز مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir