44498314 21 98+ phone phone-black
logo

خرید ویلای چوبی و موارد مهمی که باید به آن توجه کنید

ویلای چوبی

خرید ویلای چوبی کار ساده‌­ای است اگر به نکات مهم آن دقت کنید. رویایی ترین خانه را هم باید با دقت خریداری نمود. عوامل مهم و موثر به دو دسته کلی قابل روئیت و غیرقابل روئیت تقسیم می­‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا توضیح دهیم که اگر به قصد خرید ویلا چوبی به بازدید از یک سازه چوبی رفتید، چه موارد مهمی را باید مد نظر قرار دهید. شرایط انجام یک انتخاب خوب و درست چیست؟ آیا صرفاً داشتن ظاهر زیبا و شیک کافی است؟ از کجا باید از سلامت دیگر اجزاء آن اطمینان حاصل کرد؟ این‌­ها همه سوال‌های مهمی هستند که در زمان خرید خانه چوبی یا یک ویلای چوبی ، به دور از همه تبلیغات و تعاریف و یا حتی ظاهر زیبای آن خانه، حتی اگر رویایی‌ترین خانه هم باشد، باید به آن‌­ها توجه شود. در حقیقت همه این اطلاعات و مطالب، در مرحله اول، برای دادن آگاهی بیشتر برای حفاظت از سرمایه مالی و معنوی افراد است.

آگاهی همواره توانایی و قدرت می‌­آورد و این خود دو شرط مهم برای حفاظت از خود و سرمایه خود است. اما در مرحله بعد می‌تواند به مواری مهم‌­تر از حفظ سرمایه ختم شود. یعنی حفظ آرامش و امنیت افراد، که این خود یک موضوع مفصل و پیچیده است که از موضوع مورد نظر ما و حوصله مخاطب خارج است. لذا تنها به این موضوع می­‌پردازیم که چطور باید از سلامت و درستی اجزاء مختلف ویلای چوبی و یا خانه‌ه­ایی که قصد خرید آن را داریم مطمئن شویم. در ادامه با گروه بین‌­المللی آمیتیس همراه باشید.

 

خرید ویلا چوبی
مواردی که لازم است برای خرید ویلای چوبی بدانید

 

نکات مهم برای خرید ویلا و مدارک لازم

مشکلات فراوانی برای افرادی که بدون اطلاع و بر اساس تصورات شخصی دست به انجام کاری می‌­زنند پیش می‌­آید. در این شرایط یا دچار خسارت می­‌شوند یا مجبورند یک روند یک ماهه را در چند ماه با اتلاف حجم زیادی از وقت و انرژی پشت سر بگذارند. پس قدم اول در هر چیزی شناخت روند آن است. حتی در زمانی که با مجموع بین­‌المللی آمیتیس معامله می‌­کنید، حتماً از متخصصین ما بخواهید که روند و مراحل انجام کار را به طور کامل برای شما توضیح دهند و هیچ نقطه مبهمی را برای خود باقی نگذارید.

خرید ویلای چوبی ، کار مستمر و روتین افراد نیست که در آن تجربه و تبحر پیدا کنند. لذا درباره تمام مراحل سوال بپرسید و اجازه دهید تا یک اشراف کامل به تمامی مراحل پیدا کنید. پیشنهاد می‌­کنیم قبل از آن و یا هم­زمان با این روند حتماً با یک وکیل کار آزموده در این خصوص مشورت نمایید. اگر قصد دارید تا از همه چیز مطمئن شوید، از او بخواهید تا در جلسات و بازدیدها، به‌خصوص بازدید مدارک، شما را همراهی کند. همه این هشدارها فقط برای این است که از سلامت خرید خانه چوبی خود مطمئن باشید و این حق شما است.

به طور اجمالی و خلاصه مواردی را بیان می‌­کنیم، ولی شما باید در هنگام خرید ویلای چوبی مورد نظر خود، خانه‌هایی که قرار است رویایی‌ترین خانه باشد، حتماً به نکات گسترده­‌تر و بیشتری فکر کرده و درباره همه آن­‌ها اطلاعات به دست آورید.

  • زمینی که در آن خانه چوبی ساخته شده است، دارای مدارک واقعی شناسایی باشد. اگر زمین سند دار است از طریق دفتر اسناد رسمی می­‌توانید استعلام بگیرید. اگر زمین دارای سند شورایی است، حتماً از طریق شورای مربوطه سلامت مدارک و بلامعارض بودن آن را کنترل کرده و گواهی کتبی دریافت نمایید. اگر زمین به صورت وکالتی و یا مبایعه‌­نامه معامله می‌­شود، حتماً از صحت و سلامت وکالت­نامه‌ها و مبایعه‌ نامه‌ها اطمینان حاصل نمایید.

این کارها کار ساده‌­ای نیست و برای بررسی کلی مدت‌­ها زمان لازم است، اما روندی است که باید طی شود و نمی‌­شود از آن اجتناب کرد.

  • پیشنهاد می­‌کنیم از فضاهای اطراف زمینی که خانه چوبی در آن قرار دارد بازدید کنید. شرایط محیط اطراف در وضعیت ملک و خرید خانه چوبی شما بسیار موثر است. به طور مثال اگر در نزدیکی شما یک کارگاه صنعتی باشد، یا یک دامداری باشد یا یک مرداب و … همه این­ ها در خرید ویلای چوبی تأثیر گذار است. چون تمام این موارد در کارایی و سطح رفاه خانه شما موثر هستند. اگر نزدیک یک دامداری باشید، در فصل تابستان به سختی شاید بتوانید پنجره‌­ها را باز کنید، چون بوی نامطبوعی وارد فضای خانه خواهد شد.
  • حتماً از تمام ملک دیدن نمایید. تمام بخش­‌ها، تمام قسمت‌­ها مانند اتاق، آشپزخانه، سرویس­‌های بهداشتی، پذیرایی، اتاق نشیمن (هال)، بخش­‌های تأسیساتی و حتی بام. تمام نقاط را به این شکل مورد بررسی چشمی قرار دهید. گاهی اوقات ایرادات و اشکال‌­ها به شکل بصری قابل تشخیص هستند.
  • حتماٌ مطمئن شوید که نام صاحب سند با نام فروشنده یکی است. در غیر این‌ صورت هیچ یک از اقداماتی که انجام بدهید هیچ وجاهت قانونی نداشته و عملاً خلاف قانون بوده و قابل پیگیری است.
  • در این مورد پیشنهاد ما خرید از یک مجموعه شناخته شده است. چرا که روند قانونی به مراتب بهتر و صحیح‌­تر و سریع­‌تر از حالتی که با یک فرد حقیقی معامله نمایید پیش می­رود.

در صورتی که اولین بار نیست که سند انتقال پیدا می‌­کند، حتماً از صحت و قانونی بودن نقل و انتقالات گذشته اطمینان حاصل نمایید.

 

خانه چوبی
در زمان خرید ویلا چوبی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 

خرید ویلای چوبی و کنترل کیفیت اجزاء مختلف ویلا

به هنگام خرید ویلا چوبی ، همان­طور که در بخش قبل بیان شد، باید از صحت و قانونی بودن مدارک اطمینان حاصل کنیم. بعد از آن در گام دوم باید از صحت و سلامت ساختمانی که قصد خرید آن را داریم مطمئن شویم.

برای بررسی و کنترل کیفیت اجزاء مختلف ویلا، به موارد پیشنهادی زیر توجه کنید:

  • کف خانه را چک کنید. بهترین نوع کنترل کردن کف گام زدن روی آن است. مطمئن شوید که جایی از کف برجستگی، بادکردگی و یا تو رفتگی نداشته باشد.
  • رویایی‌ترین خانه‌ها هم نیازمند تأسیسات گرمایش و سرمایش هستند. حتماً از سلامت سیستم گرمایش و سرمایش مطمئن شوید. بدون در نظر گرفتن فصلی که در آن هستیم کار کرد هر دو سیستم تأسیسات را کنترل نمایید. در این­‌باره در مقاله سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان چوبی نوین نیازمند توجه به چه نکاتی است توضیحاتی را بیان نموده‌‎ایم.
  • شدت جریان آب در تمام شیرآلات را کنترل کنید. در صورت امکان هم­زمان چند شیر آب را با هم باز کنید. این کار چند مزیت مهم دارد:
  • اگر در لوله‌­های آب نارسایی وجود داشته باشد، به این شکل مشخص می‌­شود. وقتی همه شیرها باز هستند فشار آب در همه جا تقریباً به یک مقدار باید باشد. اگر در شیرهای نزدیک به کنتور و یا پمپ فشار آب زیاد بود و در نقاط دورتر خیلی کم بود، مطمئن باشید نظام لوله‌ ­کشی خانه چوبی دچار مشکل است.
  • نظام تخلیه آب و راه­ آب‌­ها را می‌­توان کنترل کرد. اگر در جایی آب جمع شود و به خوبی تخلیه نشود، با این کار خود را نشان خواهد داد. همچنین اگر در سیستم فاضلاب مشکلی وجود داشته باشد، با این روش نمایان خواهد شد.
  • از سلامت فیزیکی همه شیرآلات می‌­توانید اطمینان حاصل نمایید.
  • حتماً در زمان خرید ویلای چوبی خود، ساختار برقی و سیم ­کشی آن را مورد بررسی قرار دهید. تمام کلیدها را روشن کنید و کنترل کنید که حتماً کار می‌­کنند. روشنایی تمام سرپیچ‌­ها و دیوارکوب‌­ها را کنترل نمایید. مطمئن شوید که بار اضافه به سیستم وارد نمی‌­شود. اگر اینچنین باشد باید فیوض جریان برق را قطع کند.
  • به دلیل توجه به موارد و وسایل روی کف ویلا، از سقف ویلا غافل نشوید. حتماً از داخل سقف ویلا را مورد بررسی چشمی قرار دهید. به طریقی، حتی با استفاده از نردبان به بالای بام رفته و پوشش بیرونی سقف را کنترل نمایید. اگر کوچک‌ترین مشکلی در ساختار بیرونی سقف باشد، در اولین مواجهه با باران یا برف مشکلات سنگین و پرهزینه‌­ای بروز خواهند داد که پس از خرید، هزینه تعمیر و نگهداری آن با شما، که مالک جدید هستید است.

این نکته مهم را همیشه مدنظر قرار دهید:

شیک بودن و زیبایی ضامن سلامت عملکرد نیست

 

چوب
در چه صورتی می‌توانید با خیال راحت یک خانه چوبی را بخرید؟

 

اعتبار سازنده ضمانت محکم خریدار

اکنون پس از همه این مواردی که بیان کردیم، به یک نکته بسیار ساده اما مهم اشاره می‌­کنیم. آن هم این است که در خیلی از موارد به هنگام خرید ویلای چوبی ، ما امکان بررسی تأسیسات و یا سیستم برق­کشی و لوله­ کشی ساختمان را نداریم. چون برای این کار باید کف را برداشته و یا سیم­‌های برق را به طور کامل بررسی کنیم. این کار برای همه مقدور نیست.

اما راه بهتری که ما پیشنهاد می‌­کنیم، انتخاب یک فروشنده مطمئن و با سابقه است. وقتی از یک فروشنده، که خود سازنده خانه چوبی شما است، این خانه را بخرید، اگر آن سازنده دارای مدارک معتبر و سوابق زیاد و خوش‌نام باشد، می‌­توانید با خیال راحت و آسودگی خاطر رویایی‌ترین خانه را برای خود تهیه کنید. چرا که اعتبار در کار اجرایی، آن هم در اشل ساخت خانه چوبی به سادگی به دست نمی‌­آید و قطعاً نیازمند داشتن سوابق و رزومه‌­ای درخشان است.

این تنها راه مطمئنی است که می‌­توان آن را پیشنهاد نمود. در این روند دیگر نیازی نیست که شما تخصصی در زمینه مسائل ساختمانی داشته باشید. نیازی نیست از روند سلامت اجزاء ساختمان سر در بیاورید. از سلامت کامل تمام اسناد و مدارک مالکیت می‌­توانید مطمئن باشید و با خاطر آسوده خرید خود را انجام دهید.

در پایان از شما تقاضا می­‌کنیم تجربیات خود را در خرید، فروش و یا استفاده از خانه چوبی ، با ما در قسمت نظرات و پیشنهادات، مطرح فرمایید.

در صورتی که از مطالعه کردن این مقاله رضایت داشته‌اید توصیه می‌کنیم مقاله صفر تا صد ویلای چوبی را نیز مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir