44498314 21 98+ phone phone-black
logo

ساخت سازه چوبی چه مراحلی دارد و چگونه می‌توان ویلای رویایی خود را ساخت؟

ساخت سازه چوبی

ساخت سازه چوبی شاید در ابتدا امری ساده و راحت به نظر برسد اما برای ساخت خانه چوبی با کیفیت باید از طراحی تا پایان ساخت آن به نکات بسیاری توجه کرد. طراحی مطابق با سلیقه، استفاده از الوارها و تخته‌های چوبی مناسب، نصب سیستم سرمایش و گرمایش خوب و مدت زمان ساخت خانه از جمله مواردی است که توجه به آن‌ها می‌تواند باعث شود تا فرد به خانه چوبی رویایی خود برسد. این روزها بسیاری افراد آن‌قدر دغدغه دارند که نمی‌خواهند بر این دغدغه‌ها افزوده شود به همین دلیل فکر می‌کنند که استفاده از ویلای چوبی پیش ساخته گزینه مناسبی است. استفاده از سازه‌های چوبی پیش ساخته ایده بدی نیست اما به این دلیل که این خانه‌ها از پیش ساخته شده‌اند و نمی‌توان به راحتی در آن‌ها تغییر ایجاد کرد مطابق رویاهای فرد نیستند. در این مطلب قصد داریم در خصوص نکاتی صحبت کنیم که می‌تواند افراد را به رویاهایشان برساند و بتوانند صاحب سازه چوبی مطابق با سلیقه خود شوند. با گروه بین‌المللی آمیتیس همراه باشید.

 

ساخت سازه چوبی

 

 مراحل ساخت سازه چوبی

تمام افراد خانه‌ای که با توجه به سلیقه و نظرشان ساخته شده است را بیشتر دوست دارند. این افراد علاقه‌ای به فروش ویلای رویایی خود ندارند و معمولاً آن را برای فرزندانشان به ارث می‌گذارند. در برخی مواقع که فرد مجبور به فروش ویلا شود، سعی می‌کند آن را به آشنایان و نزدیکانشان بفروشد. می‌توان گفت که خانه‌ای که به تمام نظرات و سلایق یک فرد در ساخت آن توجه شده باشد، ویلای رویایی می‌گویند که بخشی از روح و وجود شخص در آن دمیده شده است. به همین دلیل افراد سعی می‌کنند این خانه‌ها را با بهترین مصالح ممکن بسازند. خانه‌های چوبی نیز از این قاعده مستثنا نیستند و افراد سعی می‌کنند در ساخت سازه چوبی مورد نظرشان از بهترین چوب‌ها و الوارها استفاده کنند تا بتوانند سال‌ها از آن استفاده کنند. این روزها تکنولوژی به کمک مهندسی آمده و می‌توان با انجام فرایندهایی بر روی چوب بر میزان مقاومت آن‌ها در برابر حرارت، نفوذ حشرات و رطوبت افزود. این اقدامات باعث می‌شود تا کیفیت ساخت ویلای چوبی در جهان افزایش چشم‌گیری پیدا کرده و زندگی در آن‌ها راحت‌تر شده است.

گام اول: کسب اطلاعات

کسب اطلاعات پیش نیاز انجام هر کاری است. کسب اطلاعات کافی می‌تواند به افراد در زمینه گام‌های بعدی، اقدامات ضروری، امکانات مورد نیاز و طراحی مناسب کمک کند. برای کسب اطلاعات در خصوص بخش‌های متفاوت خانه چوبی با کیفیت می‌توانید از مقالات تخصصی گروه بین‌المللی آمیتیس استفاده کنید.

گاوم دوم: برنامه‌ریزی

برنامه‌ریزی پیش نیاز شروع هر کار موفقی است. برای این که بتوان برای ساخت سازه چوبی برنامه‌ریزی کرد، ابتدا باید مطالعاتی بر روی زمین و کلیات پروژه انجام شود. زمانی که اطلاعات کافی در این خصوص به دست آمد، پروژه را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم می‌کنند تا بتوان راحت‌تر آن را اجرا کرد. برنامه‌ریزی می‌تواند باعث شود تا بخش‌های کار مشخص باشد، روند مؤثری در پیش گرفته شود و کار در زمان کوتاه‌تری به پایان رسد. همین عوامل می‌تواند باعث شود تا هزینه‌های ساخت خانه چوبی با کیفیت نیز کاهش یابد.

گام سوم: طراحی

با طراحی خوب و مناسب، نیمی از راه رسیدن به ویلای چوبی رویایی را پیموده‌اید. شاید بسیاری افراد بگویند که تخصص طراحی خانه چوبی را ندارند. اصلاً جای نگرانی نیست، مهندسین و کارشناسان گروه بین‌المللی آمیتیس آماده هستند تا به افراد در این خصوص کمک کنند. شاید ساده‌ترین راه برای کمک به مهندسان در طراحی خانه رویایی افراد، تهیه عکس یا کشیدن طرحی از خانه‌ای است که رویای داشتن آن را در ذهنشان می‌پرورانند. معماران می‌توانند بر اساس عکس مورد نظر یا طراحی انجام شده، پلان ویلای چوبی را تهیه کنند. پلان یا نقشه خانه چوبی شامل جزئیاتی مانند ارتفاع بخش‌های گوناگون و طبقه‌ها، مقاطع عرضی، محل نصب پله‌ها و موارد بسیار دیگری است که آن را باید طبق سلیقه و نظر کارفرما و همچنین توجه به اصول مهندسی کشید.

 

ساخت سازه چوبی

 

گام چهارم: برآورد قیمت

قیمت خانه‌های چوبی بر اساس موارد بسیاری مانند پروژه معماری (نقشه‌های ۴ نمای خارجی، نقشه طبقات و مقاطع عرضی)، مواد داخلی و خارجی مورد استفاده در خانه (شیروانی، دیوارها، سقف، پنل‌های ضروری، طبقات مختلف، پایه دیوارها، درها، اتصالات پنجره‌ها) و امکانات جانبی (مانند سونا، دکور داخلی و لوازم گرمایشی و سرمایشی) محاسبه می‌شود. شرکت بین‌المللی آمیتیس در مدت زمان دو هفته قیمت خانه را با توجه به خواسته‌ها و طراحی‌های مشتری محاسبه می‌کند. به طور خلاصه موارد مهم و تأثیرگذار در قیمت خانه چوبی عبارت‌اند از:

  • پیچیدگی طراحی
  • ارتفاع شیروانی
  • ارتفاع خانه
  • نوع ساخت
  • نوع چوب
  • نوع الوار
  • در دسترس بودن ساختار چارچوب
  • نوع سیستم سقفی
  • اجزا و مواد تشکیل دهنده پنجره‌ها، درها، طبقات، پلکان
  • امکانات جانبی

گام چهارم: ساخت سازه چوبی

پس از طراحی پلان‌ها و نقشه‌ها کار ساخت سازه چوبی آغاز می‌شود. این سازه‌های چوبی بر روی فونداسیون بتنی ساخته می‌شوند به همین دلیل باید ابتدا این فونداسیون و پایه‌های خانه که محل آن‌ها بر اساس طرح و نقشه مشخص است ساخته شود. در همین زمان بخش‌های گوناگون ویلای چوبی در کارگاه‌های مجهز گروه بین‌المللی آمیتیس در حال ساخت است تا سرعت انجام و کیفیت کار بالاتر رود. همچنین با انجام این کار دیگر نیازی به ساخت کارگاه ساختمانی در محل احداث ویلای چوبی وجود ندارد و همین نکته می‌تواند در کاهش هزینه‌ها تأثیرگذار باشد. به طور میانگین مدت زمان ساخت یک خانه چوبی در شرکت آمیتیس ۹۰ روز است که البته با توجه به برخی موارد مانند فصل، وضعیت آب و هوا، مواد انتخابی مشتری، برنامه‌ریزی‌های ساخت و همچنین تغییرات احتمالی در پروژه ممکن است بیشتر طول بکشد.

شرکت آمیتیس با استفاده از مرغوب‌ترین چوب‌ها و بر اساس استانداردهای WCD آمریکا و DIN آلمان اقدام به ساخت خانه چوبی با کیفیت می‌کند تا کارفرمایان محترم بتوانند سال‌ها به راحتی در آسایش و آرامش در آن زندگی کنند.

گرمایش و سرمایش خانه چوبی

یکی از مواردی که در هنگام ساخت سازه چوبی باید به آن توجه شود ساخت و نصب قطعات با دقت بسیار بالا است. همچنین به خاطر داشته باشید که قسمت زیادی از حرارت خانه چوبی از طریق سقف تلف می‌شود و همین امر باعث افزایش هزینه مصرف انرژی می‌شود. پس باید در هنگام ساخت خانه به عایق‌کاری مناسب و درست سقف توجه ویژه‌ای شود. از دیگر مواردی که در کاهش مصرف انرژی در خانه چوبی نقش دارند، اتصال درست، اصولی و مناسب در و پنجره‌ها است.

 

ویلای چوبی

 

گروه بین‌المللی آمیتیس

برای ساخت سازه چوبی استاندارد و ایمن نیاز به دانش، تجربه، تخصص و مهارت فراوانی دارد که متخصصین شرکت بین‌المللی آمیتیس در طی سال‌ها دانش لازم را کسب کرده‌اند تا اکنون در ساخت خانه چوبی با کیفیت از آن استفاده کنند. هدف گروه بین‌المللی آمیتیس داشتن اعتبار کامل است. به همین دلیل تمام فعالیت‌های این شرکت بر پایه معیارهای اخلاقی مانند صداقت، صراحت و اعتماد است. متخصصین این شرکت قصد دارند تا بتوانند خانه چوبی با کیفیت ، زیبا و مقاوم در برابر شرایط گوناگون را برای مشتریان بسازند. گروه بین‌المللی آمیتیس با استفاده از دستگاه‌های به روز و چوب‌های مناسب اقدام به ساخت اولین شهرک ویلایی تمام چوبی در کلاچای کرده است. به تمام علاقه‌مندان به ساخت سازه چوبی و زندگی در ویلای چوبی پیشنهاد می‌کنیم که از این پروژه بازدید نمایند.

 

نوع ویلامتراژ زمینمتراژ بنااتاق خوابسبک طراحیامکانات ویلا
۱تیپ ۱۳۰۰ متر۱۸۰ متردوبلکس ۳ خوابهانگلیسیتراس رو به جنگل، آلاچیق چوبی و پارکینگ
۲تیپ ۱ ای۳۰۰ متر۲۱۵ متردوبلکس ۳ خوابهاسکاتلندیتراس رو به جنگل، آلاچیق چوبی و پارکینگ
۳تیپ ۲۳۰۰ متر۱۹۵ متردوبلکس ۳ خوابهکاناداییتراس رو به دریا، آلاچیق چوبی و پارکینگ
۴تیپ ۳۵۰۰ متر۲۳۰ متردوبلکس ۴ خوابهکاناداییاستخر اختصاصی، آلاجیق چوبی و ۲ پارکینگ

مشخصات ویلاهای گروه بین‌المللی آمیتیس در کلاچای

 

تمامی این ویلاها دارای سند ۶ دنگ عرصه و عیان و همچنین محوطه‌سازی به سبک ژاپنی و اسپانیایی هستند.

در صورتی که مطالعه این مطلب برایتان سودمند بود پیشنهاد می‌کنیم مقاله صفر تا صد ویلای چوبی را نیز مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir