44498314 21 98+ phone phone-black
logo

نقاط قوت ویلای چوبی و بررسی آن‌ها

نقاط قوت ویلای چوبی

نقاط قوت ویلای چوبی همواره مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر دنیا بوده و هست. بسیاری از افراد زندگی در خانه چوبی را رویای خود می‌دانند. اساساً چوب و حس خوب زندگی، همیشه برگ برنده سازه های چوبی بوده است. اینکه در خانه ‌ای زندگی کنیم که تمام اجزای آن زنده بوده‌اند، یک حس فوق‌العاده و بی‌نظیر است. فناوری ساخت خانه چوبی، ساخت آن‌ها از مواد طبیعی را پیشنهاد می‌کند، که از نظر بسیاری از دانشمندان راهی برای زندگی نزدیک‌تر به طبیعت است، که به نوبه خود منجر به طول عمر طولانی‌تر می‌شود. مصالحی که برای ساخت خانه‌های چوبی استفاده می‌شوند، چوب، شیشه و قطعه سنگ مشتق شده از طبیعت هستند. علاوه بر این، این خانه‌های چوبی دارای مزایای دیگری نیز هستند.

توجه بخش قابل توجهی از افراد هر جامعه به زندگی در خانه چوبی بیان‌گر انطباق آن با سلایق فطری و شخصی افراد است. نیاز به زندگی در طبیعت و حفظ ارتباط با آن، بخش جدانشدنی وجود هر انسانی است. بهره‌مندی از امکاناتی که این شرایط را فراهم آورد باب طبع و خواست افراد علاقه‌مند به طبیعت و زندگی در فضای زیبا و پر از انرژی حیاتی است. از این رو به بیان نقاط قوت ویلای چوبی و معایب موجود و راه‌کارهای آن‌ها می‌پردازیم. با گروه بین‌المللی آمیتیس، تنها دارنده بیمه تضمین کیفیت کالا در عرصه ساخت و ارائه ویلای چوبی در خاورمیانه، همراه باشید.

 

نقاط قوت ویلای چوبی

 

نقاط قوت ویلای چوبی را بشناسیم

در این بخش به مزایای خانه‌های چوبی اشاره کرده و به طور مختصر توضیحاتی را ارائه می‌کنیم. از مزایای خانه چوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام قابل قبول در مقابل زلزله
  • خاصیت ارتجاعی طبیعی و شکل‌پذیری بسیار بالا
  • سرعت ساخت قابل توجه
  • هزینه کمتر ساخت نسبت به دیگر مصالح ساختمانی
  • مزایای زیست محیطی
  • بهینه‌شدن مصرف انرژی در خانه‌های چوبی

در ادامه به توضیح هر یک از این موارد می‌پردازیم:

 

نقاط قوت ویلای چوبی

 

1. استحکام قابل قبول در مقابل زلزله

اما به طور کلی و البته خلاصه، این را بیان می کنیم که اصل اول مقاومت سازه در زلزله، موضوع شکل‌پذیری و استهلاک نیروی وارده به سازه است. چوب به دلیل ساختاری که دارد، به راحتی این کار را تا مرز استقامت در برابر نیرو انجام می‌‌دهد. همین موضوع و سبک بودن سازه باعث ثبات قابل قبول ویلای چوبی در برابر زلزله می‌شود.

 2. خاصیت ارتجاعی طبیعی و شکل‌پذیری بسیار بالا

چوب به راحتی قابلیت شکل‌پذیری دارد. یعنی می‌توان به وسیله بعضی ابزارهای خاص و تکنیک‌های قدیمی ولی کارآمد، به راحتی به چوب شکل دلخواه را داد. همین موضوع باعث می‌شود تا دست معماری در استفاده از چوب در طراحی بازتر باشد.

3. سرعت ساخت قابل توجه

یکی از نقاط قوت ویلای چوبی همین موضوع سرعت در ساخت است. چوب، به دلیل سبک بودن نسبت به دیگر مصالح ساختمانی، شکل‌پذیری بسیار بالا و سهولت در نصب، باعث شده تا به سرعت قابل ساخت و نصب بوده و همین موضوع برگ برنده سازه‌های چوبی نسبت به دیگر سیستم‌های سازه‌ای است.

4. هزینه کمتر ساخت نسبت به دیگر مصالح ساختمانی

چون در طبیعت می توان به چوب دسترسی داشت و جز اجرای روند بازسازی جنگل‌ها، روند خاص دیگری برای تولید نیاز ندارد، به سهولت در دسترس قرار دارد. از طرفی بالا بودن سرعت ساخت از دیگر نقاط قوت ویلای چوبی است. این خود باعث می‌شود تا هزینه‌هایی مانند کارگر و متخصصین مربوطه تا حد بسیار زیادی کاهش یابد.

5. مزایای زیست محیطی

استفاده از چوب برای ساخت ویلای چوبی ، باعث حفظ ساختار اکوسیستم یک منطقه خواهد شد. زیرا چوب بیشتری همخوانی با محیط و طبیعت اطراف خود را دارد.

6. بهینه‌شدن مصرف انرژی در خانه‌های چوبی

چوب به طور طبیعی عایق مناسبی برای حرارت و صدا است. یعنی در تابستان خنکای داخل ویلا را تا حدود بسیار زیادی حفظ می‌نماید. همچنین در زمستان، گرمای فضای داخلی را به بیرون منتقل نمی‌نماید.

در این مقاله به بیان نقاط قوت ویلای چوبی پرداختیم. در مقاله‌ای دیگر به بیان نقاط ضعف ویلای چوبی و راه‌کارهای آن خواهیم پرداخت. با آمیتیس همراه باشید.

در صورتی که از مطالعه کردن این مقاله رضایت داشته‌اید توصیه می‌کنیم مقاله صفر تا صد ویلای چوبی را نیز مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir