44498314 21 98+ phone phone-black
logo

ویلاهای چوبی لوکس و ویژگی‌های آن‌ها

ویلاهای چوبی لوکس

ویلاهای چوبی لوکس امروزه یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین سازه‌های چوبی در سراسر دنیا است. بسیاری از مردم در کشورهای مختلف توجه خاصی به ساخت و استفاده از ویلای چوبی دارند. ویلای های چوبی مزایای بسیار جالب و ویژه‌ای دارند. با پیشرفت بیشتر تکنولوژی و علم روز و گسترش شهرها، توجه انسان به طبیعت و حفظ و نگهداری آن بیشتر از قبل شده است. انسان امروزی بیشتر درک کرده‌است که حفظ طبیعت برای بقای او الزامی است. توجه علم روز به بالا بردن کیفیت زندگی در عین توجه به طبیعت، باعث شده است که روند استفاده از ویلای چوبی سرعت گرفته و پیشرفت نماید. ویلای چوبی از مصالح کاملاً طبیعی ساخته می‌شود، لذا بیشترین هماهنگی و سازش را با طبیعت دارد. در صورتی که مراحل اجرای ساخت خانه چوبی به درستی طی شده باشد و تمام موارد اعلام شده در آیین‌نامه مربوط به سازه های چوبی به طور کامل رعایت شده باشد، ضمن ایمن بودن، نه تنها کوچکترین آسیبی به طبیعت نمی‌رساند، بلکه به طور کاملاً همگون با آن عمل خواهد کرد. در مقاله خانه های چوبی ؛ دلیل محبوبیت روزافزون سازه های چوبی چیست؟ به ارائه توضیحاتی پیرامون دلایل محبوبیت ویلای چوبی پرداختیم، اما در این مقاله قصد داریم به توضیح و معرفی پارامترهای جذاب ویلاهای چوبی لوکس بپردازیم. ویلای چوبی محصول گروه بین‌المللی آمیتیس ، از بهترین کیفیت قطعات و اجزای سازه‌ای و تأسیساتی برخوردار است. در این ویلاها تمامی الوارها فرآوری شده‌اند. تمامی قطعات در کارخانه برش خورده و به طور دقیق آماده شده‌اند تا در محل اجرای خانه چوبی به سرعت نصب شده و در جایگاه خود قرار بگیرند. همین موضوع باعث شده است تا گروه بین‌المللی آمیتیس تنها مجموعه‌ای باشد که برای تمام محصولات ارائه شده، بیمه‌نامه تضمین کیفیت ارائه می‌نماید. در ادامه با آمیتیس همراه باشید.

ویلاهای چوبی لوکس
ویلای چوبی چه تفاوتی با دیگر سازه های چوبی دارد؟

ویلاهای چوبی لوکس و تفاوت آن‌ها با دیگر سازه های چوبی

در حال حاضر هر خانه‌ای که با چوب ساخته شود به عنوان خانه چوبی قلمداد می‌شود. در قدیم اصطلاح کلبه به هر خانه چوبی‌ای گفته می‌شد. اما اکنون اینطور نیست. به دلیل بالا بودن کیفیت خانه های چوبی ساخته شده، دیگر نمی توان آن‌ها را کلبه خطاب کرد، بلکه دقیقاً باید از واژه خانه چوبی استفاده نمود. در بین همین خانه های چوبی ، دسته دیگری نیز قرار دارد که به آن ویلای چوبی می‌گویند. ویلای چوبی معمولاً خارج از محیط شهر و دارای حیاط و فضای سبز است. ساختاری متفاوت در معماری دارد و معمولاً تا 2 طبقه و یا 5/1 طبقه با سقف بلند ساخته می‌شود. در بین این دسته‌بندی نیز گروه دیگری قرار دارند که به آن‌ها ویلای چوبی لوکس می‌گوییم. این ویلاها از شرایط خاصی برخوردارند. این شرایط به بالاتر رفتن هر چه بیشتر کیفیت ویلای چوبی مورد نظر کمک می‌کنند. اگر هر ساختمان چوبی‌ای با این شرایط ساخته شود، قطع و یقین با دیگر سازه‌های چوبی تفاوت‌های زیادی خواهد داشت و بسیار زیباتر و جذاب‌تر خواهد بود. بخشی از این موارد به جزییات انجام عملیات ساخت‌وساز بستگی دارند و بعضی دیگر به فرآیندهای انجام شده روی الوارها و چوب‌ها برای آماده‌سازی آن‌ها برای استفاده در روند ساخت وابسته است. به این ترتیب با اینکه نقش نیروی انسانی و تأثیر کاهش خطای انسانی در این موضوع کم نیست، اما تنها این مورد در افزایش کیفیت ویلای چوبی موثر نیست.

فرآوری چوب چیست و چه نتایجی دارد؟

چوب به طور طبیعی در طبیعت یافت شده و دارای بافت متخلخل و سرشار از مواد غذایی است. این بافت باعث می‌شود تا قارچ‌ها و حشرات موذی در آن رخنه کرده و از آن برای تغذیه خود استفاده کنند. به همین دلیل اگر یک ویلای چوبی با چوب معمولی که هیچ عملیات فراوری روی آن صورت نگرفته است ساخته شود، پس از اندک زمانی شاهد رشد قارچ و وجود حشرات موذی خواهیم بود. از طرفی مواد قندی داخل بافت گندیده شده و باعث تغییر رنگ چوب می‌شوند. همچنین در صورتی که طی فرآیند خشک کردن الوار، چوب‌ها نسبت به جذب رطوبت عایق نشده باشند (اصطلاحاً آب گریز نباشند) به راحتی در برابر رطوبت دچار تغییر شکل شده و خصوصیات اولیه خود را از دست می‌دهند. همه این موارد در ساخت ویلاهای چوبی لوکس اثر مستقیم دارد. در ساخت ویلای چوبی لوکس تمام الوارها طی فرآیندهای مختلف فراوری شده و بعد برای کاربری در ساخت‌‌وساز مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مطالعه پیرامون دیگر تفاوت‌های ویلاهای چوبی لوکس با دیگر سازه های چوبی مقاله چوب ویلای چوبی چه ویژگی هایی دارد را مطالعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir