44498314 21 98+ phone phone-black
logo

فروش ویلای چوبی و عوامل موثر در آن؛ همواره یک گام جلو باشید

فروش ویلای چوبی

فروش ویلای چوبی به طور مشخص به عوامل متفاوت و مختلفی بستگی دارد. یکی از آن‌ها قیمت ویلای چوبی مورد نظر است. همین موضوع خود عوامل موثر بسیار زیادی دارد. فروش خانه چوبی در حقیقت یک مرحله متفاوت و مجزا است.

این مرحله در پی اتمام مراحل ساخت به اجرا در می‌آید. هر چند در شرایطی خاص، ممکن است سازنده بتواند وارد پیش‌فروش شود، اما این موضوع مسائل خاص خود را دارد و به سادگی قابل انجام نیست. در ادامه همین مقاله به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

همانطور که گفته شد، عوامل متعددی بر تعیین قیمت فروش اثر دارند، اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها قیمت تمام شده است. قیمت تمام شده علاوه بر قیمت مصالح، به هزینه‌های دستمزد و دریافت خدمات مراحل ساخت نیز باز می‌گردد. در همین مقاله بخشی را به بررسی همین آیتم اختصاص داده‌ایم.

گروه بین المللی آمیتیس ، یکی از معتبرترین شرکت‌ها ساخت و ارائه ویلای چوبی در خاورمیانه است. آمیتیس در زمینه ساخت ویلای چوبی، تجربه بیش از 60 هزار مترمربع در داخل و بیش از 80 هزارمترمربع در خارج از کشور را دارد. آمیتیس اولین و تنها شرکت ایرانی دارای رتبه بین‌المللی در زمینه ساخت خانه چوبی است.

همچنین آمیتیس مجوز صادرات به اروپا را نیز دارد. در همین راستا اقدام به دریافت گواهینامه WCD از ایالات متحده آمریکا و گواهینامه DIN از آلمان نموده‌است. تمامی این موارد در جهت جلب اعتماد مخاطبان در زمینه ساخت ویلای چوبی اهمیت پیدا می‌کند.

 

فروش ویلای چوبی

 

هدف آمیتیس ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات به علاقه‌مندان خانه چوبی است. به همین دلیل آمیتیس تنها شرکتی است که بابت تمامی محصولات خود بیمه تضمین کیفیت کالا ارائه می‌نماید. در ادامه با آمیتیس همراه باشید.

فروش ویلای چوبی و شرایط تأثیرگذار

در این بخش از مقاله، همانطور که در بالا گفتیم، قصد داریم تا در زمینه بررسی عوامل موثر در قیمت فروش خانه چوبی مطالبی را بیان نماییم. لذا بدون مقدمه به اصل موضوع می‌پردازیم.

عوامل موثر در قیمت ویلای چوبی عبارتند از:

  • قیمت تمام شده
  • شرایط تورم ملکی منطقه
  • سود سازنده

هر یک از موارد فوق، خود دارای زیرمجموعه‌هایی نیز هستند که در ادامه به شرح و بررسی مختصری از هر کدام خواهیم پرداخت.

  • قیمت تمام شده

قیمت تمام شده ساخت ویلای چوبی، به عوامل مختلفی وابسته است، از جمله:

  • قیمت مصالح
  • قیمت خدمات مهندسی
  • قیمت خدمات پیمانکاری
  • هزینه خدمات اداری

اگر پیش از این مقاله صفر تا صد ویلای چوبی را مطالعه نموده باشید، در بخش عوامل تأثیرگذار بر قیمت ویلای چوبی ، نکاتی مانند، نقشه و پلان، محل اجرا، سیستم سازه‌ای و امکانات داخلی را بیان نمودیم. این دقیقاً مبنی بر دسته‌بندی اولیه‌ای است که در این مقاله مدنظر قرار داده‌ایم. در ادامه به بررسی هر یک از این بخش‌ها خوایم پرداخت.

  • قیمت مصالح

این آیتم، یکی از مهم‌ترین‌ها محسوب می‌شود. یعنی هر مقدار هزینه مصالح اولیه بالا باشد، طبیعتاً قیمت تمام شده بالاتر است. زیرا در تعیین قیمت تمام شده، تمام هزینه‌های انجام شده در پروژه را، بر متراژ مفید ویلا بر اساس مترمربع تقسیم می‌کنند. به این شکل قیمت تمام شده محاسبه می‌گردد. البته این کار پس از برآورد کل هزینه‌ها صورت می‌گیرد و شامل تمام هزینه‌های مهندسی و پیمانکاری نیز می‌گردد.

اما نکته مهمی که در این زمینه موثر است، موضوع نوع و جنس مصالح است. طبیعتاً هر مقدار کیفیت مصالح بالاتر باشد، گران‌تر است. البته این گرنی در مقام مقایسه است. یعنی اینکه هر مصالحی یک قیمتی دارد. در بازه قیمت آن مصالح، هر مقدار کیفیت بالاتر باشد، قیمت آن نیز گران‌تر از مصالح با کیفیت کمتر است. از این رو کیفیت مصالح به کار رفته، نقش مستقیمی در قیمت موثر در فروش ویلای چوبی دارد.

در برخی مواقع، قیمت مصالح نقش بیشتری را نیز ایفا می‌کند. به این معنی که برخی خدمات مهندسی و یا پیمانکاری، ضریبی از مقدار هزینه پرداخت شده بابت مصالح است. این شرایط بیشتر در مباحث مدیریت پیمان و یا پیمانکاری با مصالح اتفاق می‌افتد. یعنی شما کار را به یک پیمانکار می‌سپارید.

این پیمانکار یا خودش مدیرپیمان است و یا یکی از پیمانکاران است. با شما، به عنوان سازنده، این شکل قرارداد می‌بندد که هر مقدار که هزینه برای تهیه مصالح شد، درصدی از آن اجرت دستمزد اجرا باشد.

در برخی شرایط، مسئول خرید چنین قراری را با سازنده برقرار می‌کند. این روال به معمول اتفاق نمی‌افتد مگر در شرایطی که مصالح مورد نظر بسیار ویژه باشد و هر کسی دسترسی به تهیه آن نداشته باشد.

همانطور که می‌بینید، قیمت مصالح در شرایط متفاوت، می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا نماید. به همین دلیل فروش خانه چوبی دارای مشکلات و شرایط ویژه خاص خود است. این دقیقاً بیان‌گر نقش قیمت مصالح، با در نظر گرفتن شرایط ساخت و امور قراردادی است.

  • قیمت خدمات مهندسی

موضوع خدمات مهندسی نیز موضوع مهمی است. در بسیاری از مواقع سازنده‌های تازه‌کار این فرآیند را چندان جدی نمی‌گیرند. اما این اشتباه بسیار گران‌قیمتی است. چون اگر فرآیند مهندسی به درستی انجام نشود، پس از اجرا قابل اصلاح نیست و یا اصلاح آن بسیار پرهزینه است. چون تمام روند ساخت بر اساس خدمات مهندسی ارائه شده است.

یعنی وقتی که سازنده برای ساختن یک ویلای چوبی اقدام می‌کند، نیازمند دریافت خدمات مهندسی در زمینه طراحی سازه (که شامل طراحی اسکلت و فونداسیون می‌شود)، طراحی معماری و همچنین طراحی تأسیسات مکانیکی و برقی است.

در حقیقت تمام مراحل ساخت، بر اساس همین طراحی‌ها صورت می‌گیرد. به همین دلیل لازم است تا در ابتدای کار، ضمن حساسیت در انتخاب تیم مهندسی، توجه نمود که محاسبات به طور کامل و دقیق صورت گیرد و هزینه‌ها مصوب و معمول نیز به طور کامل پرداخت گردد.

این بخش، بخشی نیست که با کم کردن هزینه‌های آن بشود در هزینه ساخت صرفه‌جویی کرد. زیرا اگر کم شدن هزینه، مساوی با کسر شدن میزان دقت در انجام محاسبات باشد، نه تنها صرفه‌جویی صورت نگرفته است، بلکه در جهت از بین رفتن منابع و هدر رفت سرمایه اقدام شده است. از این رو به هیچ عنوان نباید در این هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد و هر آنچه که مصوب و یا عرف انجام آن است باید پردخت گردد.

دلیل نقش داشتن هزینه‌های مهندسی در زمینه برآورد قیمت ویلای چوبی همین موضوع است. در بسیاری از مواقع طراحی معماری در بهتر شدن فضای ویلا و در نتیجه سهولت در فروش آن نقش بسزایی دارد. این مورد دقیقاً عین سرمایه‌گذاری است و باید به آن توجه ویژه گردد. همچنین هزینه‌های خدمات مهندسی مانند نظارت و کنترل کیفیت اجرا نیز بخشی از این هزینه‌ها محسوب می‌شود.

 

قیمت ویلای چوبی

 

  • قیمت خدمات پیمانکاری

این بخش، بخش بزرگی از هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. زیرا درحقیقت اصل و اساس موضوع اجرا است. بسیاری از فعالیت‌ها و هزینه‌های مربوط به آن‌ها در این قسمت طبقه‌بندی می‌شوند. مواردی مانند:

  • هزینه اجرای فونداسیون (شامل خاکبرداری، اجرای شمع (درصورت نیاز)، آرماتوربندی، قالب‌بندی، بتن‌ریزی، نگهداری و عمل‌آوری بتن و …)
  • هزینه اجرای اسکلت (این قسمت حدود 30درصد کل هزینه‌ها است)
  • هزینه اجرای تأسیسات مکانیکی (آب و فاضلاب)
  • هزینه اجرای تأسیسات برقی (تمامی سیم‌کشی‌ها و نصب کلید و پریزها، فیوض‌ها، سیستم ارت، روشنایی و سیستم برق اضطراری در صورت وجود و …)
  • هزینه نازک‌کاری و کارهای آماده‌سازی پیش از تحویل
  • هزینه حمل‌ونقل مصالح و تجهیزات به کارگاه و یا حمل‌ونقل نخاله و ضایعات یا بازگرداندن تجهیزات از کارگاه
  • هزینه تجهیزات مورد نیاز (جرثقیل، کمپرس هوا و …)

مجموع تمامی این بخش‌ها و بخش‌های جزئی دیگر، همگی فرآیند اجرا را تشکیل می‌دهند. این هزینه‌ها به طور کلی بخش اعظم هزینه‌های ساخت ویلای چوبی را دربر‌می‌گیرند. مبنای قیمت‌گذاری برای فروش ویلای چوبی تقریباً همین هزینه‌های اجرای آن است. اما همانطور که گفته شد عوامل دیگری نیز موثر هستند که درادامه آن‌ها را بیان نموده‌ایم. با ما همراه باشید.

  • هزینه خدمات اداری

این خدمات، مروبط به اخذ مجوز و تأییدیه از مراجع ذی‌صلاح و یا ادارات مسئول، مانند شهرداری، جهادکشاورزی، ده‌داری و … است. در بسیاری از موارد این هزینه‌ها چندان قابل توجه نیستند، اما در برخی موارد خاص نیز قابل اهمیت هستند. اما به طور عمومی نقش مهمی را در برآورد هزینه ساخت ویلای چوبی ایفا نمی‌کند.

جمع‌بندی تمام این هزینه‌ها و تقسیم آن‌ها بر متراژ مفید ویلای چوبی مورد نظر، بیان‌گر هزینه تمام شده ساخت آن است. یعنی برآورد می‌شود به طور کلی چقدر هزینه شده است تا آن متراژ معین، ویلای چوبی ساخته شود.

  • شرایط تورم ملکی منطقه

این بخش خود نقش بسیار موثری را در قیمت‌گذاری برای فروش خانه چوبی به عهده دارد. زیرا در هر حالت، با هر کیفیت ساختی، قیمت زمین را نمی‌شود نادیده گرفت. در بسیاری از موارد شاهد این موضوع بوده‌ایم که در مدت زمان ساخت ویلای چوبی، ناگهان املاک منطقه دچار یک تورم شده‌اند. و این موضوع به طور مستقیم در قیمت فروش تأثیرگذاشته است.

هر مقدار مدت زمان ساخت ویلای چوبی کوتاه‌تر باشد، ریسک تورم قیمت ملک در منطقه ساخت کمتر است. اما در هر صورت این اتفاق در کشور ما بیشتر از دیگر نقاط دنیا رخ می‌دهد و موضوعی است که باید همواره در نظر گرفته شود.

  • سود سازنده

آخرین موضوعی که در قیمت فروش ویلای چوبی اثر دارد، سود سازنده است. این سود معمولاً بستگی به قیمت منطقه و البته مصالح مورد استفاده در ساخت دارد. اگر سازنده فردی یا مجموعه‌ای امین و متعهد باشد، حاشیه سودی منطقی دارد، اما اگر فردی یا مجموعه‌ای شناخته شده نباشد، به سادگی نمی‌توان به او اعتماد کرد. لذا موضوع اعتماد در تمامی مراحل نقش دارد و بسیار می‌تواند تعیین کننده باشد.

همانطور که مطالعه کردید، نکات مهمی که در ارائه قیمت خرید و فروش ویلای چوبی اثر دارند را معرفی نمودیم. در پایان تقاضا داریم نظرات و تجربیات خود را در زمینه فروش خانه چوبی و تعیین قیمت ویلای چوبی با ما و دیگر مخاطبان آمیتیس به اشتراک بگذارید.

ویلای چوبی

پیشنهاد می‌کنیم مقاله صفر تا صد ویلای چوبی را نیز مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir