44498314 21 98+ phone phone-black
logo

خانه چوبی کوچک در گیلان ؛ پناهگاهی در بهشت

خانه چوبی کوچک در گیلان

خانه چوبی کوچک در بیشتر نقاط استان‌های شمالی کشور روایج یافته است. خرید سازه چوبی شرایط متفاوتی دارد که در این مقاله قصد داریم پیرامون خرید یا ساخت ویلای چوبی در گیلان توضیحاتی را ارائه کنیم. پیش از این، در مقاله خانه چوبی و هر آنچه باید درباره آن بدانید توضیحات مفصلی درباره خانه چوبی بیان نمودیم، توضیحاتی که بیشتر به معرفی محصول ما، یعنی خانه چوبی، مربوط می‌شود بیان شده است. هدف ما در بخش مقالات سایت آمیتیس این است که بتوانیم اطلاعات درستی به مخاطبان و مشتریان خود ارائه دهیم تا بتوانید دانش و اطلاعات لازم برای داشتن بهترین انتخاب را به دست آورید. خانه چوبی کوچک یا بزرگ، جز در متراژ بنا و وسعت و شرایط برخی موارد که به وسعت آن بستگی دارند، تفاوتی با یکدیگر نمی‌کنند. منظور از موارد وابسته به متراژ پارامترهایی مانند اجزای سازه‌ای است، که متناسب با بزرگی ابعاد ویلای چوبی، باید متفاوت باشد. باقی آیتم‌ها مانند تأسیسات حرارتی و آب مصرفی، تأسیسات برقی، دیوارهای جداکننده و… کارکرد یکسانی دارند و فقط حجم مصرف آن‌ها متناسب با بنا افزایش می‌یابد. در حقیقت کلیات خانه چوبی یکسان است و اگر شما قصد خرید سازه چوبی در هر نقطه‌ای را داشته باشید، کلیات آن فرقی ندارد و فقط هزینه‌ها متناسب با حجم کار و متراژ آن تغییر خواهد کرد. در بخش‌هایی از مقاله مزیت خانه چوبی نسبت به دیگر خانه ها در برابر زلزله  توضیحاتی نیمه تخصصی درباره موضوع سازه و طراحی آن ارائه کرده‌ایم، اما در مقاله حاضر قصد نداریم که موضوعات تخصصی سازه‌ای را پیش بکشیم، بلکه قصد داریم بیشتر به جنبه معماری و زیبایی ویلای چوبی بپردازیم. اهمیت موقعیت مکانی خانه شما از نظر اقلیم و شرایط آن منطقه، بسیار در سبک زندگی شما تأثیرگذار خواهد بود. از آنجایی که ساخت ویلای چوبی مستلزم هزینه است، پس بهتر است تا با بررسی دقیق و تخصصی موقعیت و محل مناسبی را برای زندگی و داشتن خانه چوبی برای خود انتخاب نمایید، تا پس از اتمام کار هم از زندگی در خانه چوبی خود و هم از محیط اطراف خانه لذت وافی و کافی را ببرید. در این زمینه از مشاوران آمیتیس حتماً مشورت گرفته و سپس نسبت به عقد قرارداد اقدام نمایید. این کار باعث می‌شود تا از دلایل ما برای پیشنهاد ساخت ویلای چوبی در گیلان یا مازندران و مناطق خوش آب و هوای کشور مطلع گردید. در ادامه با آمیتیس همراه باشید.

خونه چوبی کوچک
خانه چوبی کوچک ، آرامش‌بخش روح انسان …

خانه چوبی کوچک شما، محلی برای کسب آرامش

یکی از نکات مهم در زندگی انسان، حفظ ارتباط با طبیعت است. یکی از دلایل ایجاد برخی از مشکلات روحی و فکری برای انسان شهرنشین، دوری از طبیعت است. موضوع انرژی و تأثیر آن بر روان انسان، با اینکه در گذشته چندان مورد پذیرش عموم جامعه نبود، اما امروزه به امری بدیهی و مسلم تبدیل شده است. همین امر باعث شده تا اقبال عمومی نسبت به خرید سازه چوبی ، اعم از ویلا یا خانه بیشتر شود. متأسفانه برخی از تبلیغات زرد و اغراق‌آمیز اذهان عمومی را نسبت به این موضوع علمی مشوش و پریشان کرده‌اند. در اینجا اشاره کوتاهی به این موضوع می‌نماییم تا مبانی صحیح آن را به طور خلاصه بیان کنیم.

خانه چوبی در طبیعت
رابطه تنگاتنگ حال انسان و طبیعت

چرا حال انسان در طبیعت خوب است؟

اگر مبانی اولیه فیزیک را به یاد داشته باشید، همه ذرات از مولکول تشکیل شده‌اند. کوچکترین بخش مولکول اتم است. اتم نیز دارای جزئیات کوچکتری است که الکترون‌ها هستند، که به دور هسته اتم در گردش‌اند. الکترون‌ها تابع انرژی هستند، یعنی به دلیل داشتن انرژی فعال هستند و چون تحت جاذبه هسته اتم قرار دارند، یک مدار دایره شکل را حول هسته طی می‌کنند. چون سرعت الکترون بسیار بالا است دانشمندان حوزه حرکت الکترون را به ابر الکترونی تعبیر کرده‌اند. اگر کوچکترین خللی در انرژی الکترون صورت بگیرد و جریان حرکت آن دچار تزلزل شود، تقریباً تمام ساختار مولکولی به هم ریخته و ساختار فیزیکی جسم نیز دچار تغییر بنیادین می‌شود. لذا به این استدلال، همه اجزای عالم تحت اثری انرژی قرار می‌گیرند. انسان نیز از این موضوع مستثنا نیست. به همین دلیل است که وقتی به جنگل یا کوهستان می‌روید احساس می‌کنید حال بهتری دارید. هم‌چنین وقتی مدت زمان زیادی در یک محل دربسته و به اصطلاح چهاردیواری قرار می‌گیرید احساس خوبی به شما دست نمی‌دهد. همه این‌ها اثرات طبیعت بر انسان است.

ارامش و خانه چوبی
آرامش را در خانه های چوبی بجویید!

در بعضی سبک‌های معماری، یکی از نکات مهم این است که ضمن رعایت اصول رایج ساختمانی، از المان‌های سنتی و طبیعی نیز استفاده شود. اگر سبک معماری ما تلفیقی از سنت و مدرنیته باشد، می‌توان آن سبک را پست‌مدرن قلمداد کرد. سبک‌های سنتی بیشترین تطبیق را با طبع انسانی و روحیات فطری او داشته است. از این رو در ساختمان‌های قدیمی حس بهتری داریم.

استفاده از چوب در معماری داخلی، حس خوب طبیعت را به انسان منتقل می‌نماید. حال در نظر بگیرید که اگر در یک خانه چوبی کوچک که تمام اجزای آن از چوب ساخته شده باشد زندگی کنید، چه ارتباط عمیقی با طبیعت خواهید داشت. خانه‌های چوبی سال‌هاست که مورد استفاده قرار نگرفته‌اند و انسان بسیار از آن دور شده‌است. اکنون با شرایطی که توسط فعالان این حوزه، مانند شرکت آمیتیس، فراهم شده‌است می‌توانیم دوباره و در عصر حاضر و با تکنولوژی روز دنیا، فضایی مانند روزگار گذشته برای خود مهیا کنیم. شرایطی که از دیرباز باعث آرامش خاطر و تسلی‌بخش فشارهای سخت زندگی این روزهای ما است. حضور چوب در خانه و زندگی روزمره، حس خوب زندگی و طبیعت را به طور همیشگی برای ما تدایی می‌کند. همین امر اصلی‌ترین انگیزه برای خرید سازه چوبی است. اکنون افراد متوجه این موضوع شده‌اند که طبیعت آرامش وصف نشدنی و بی‌نظیری دارد که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. اگر در گوگل در این‌باره جستجو نمایید خواهید دید که تمام مکاتب مراقبه محور و تمام عرصه‌های ورزشی، حضور انسان در طبیعت را عامل اصلی رشد و شکوفایی و سلامتی روحی و جسمی او می‌دانند. اصلی‌ترین دلیل ما برای پیشنهاد ساخت ویلای چوبی در گیلان ، مازندران و یا مناطقی با طبیعت زیبا، ریشه در همین مطلب دارد. حفظ ارتباط انسان با طبیعت، با اولویت حفظ امنیت طبیعت و اماکن طبیعی، با رعایت اصول اکوسیستم‌ها و حفاظت از محیط زیست، اصلی‌ترین هدف گروه بین‌المللی آمیتیس است.

شهرک ویلایی کلاچای، تنها شهرک تمام چوب در خاورمیانه
با تنها شهرک تمام چوب خاورمیانه آشنا شوید!

شهرک ویلایی کلاچای، تنها شهرک تمام چوب در خاورمیانه

همان‌طور که در بخش قبل بیان شد ایده ساخت ویلای چوبی در گیلان ، توسط گروه بین‌المللی آمیتیس، برای اولین بار در خاورمیانه به اجرا درآمد. شهرک ویلایی کلاچای، تنها شهرک تمام چوب در خاورمیانه است. این شهرک در بخش گردشگری منطقه کلاچای واقع شده و به صورت بسیار ویژه و لوکس، طراحی و اجرا شده است. در سایت آمیتیس در بخش پروژه‌ها، قسمت شهرک تمام چوب کلاچای توضیحات کاملی درباره این شهرک در اختیار علاقه‌مندان به ویلاهای چوبی در طبیعت زیبای گیلان قرار گرفته‌است.

نکته مهم این است که فرقی نمی‌کند ویلاهای لوکس بزرگ و یا خانه چوبی کوچک باشد، تمام بنا به طور کامل از چوب ساخته شده و از سبک‌های انگلیسی و کانادایی در طراحی معماری آن‌ها بهره گرفته شده‌است.

همان‌طور که پیش از این بیان شده، زیبایی خاص این ویلاها و احساس خوب آرامش، اصلی‌ترین دلیلی است که معمولاً افراد اقدام به خرید سازه چوبی می‌نمایند. این نکته قابل تأمل است که، هر چند که این ویلاها دارای امکانات ویژه‌ای مثل استخر و تراس رو به دریا و … هستند، اما دلیل اصلی استقبال از آن‌ها تمام چوب بودن آن‌ها است. چون امکاناتی مانند آنچه که بیان شد را بسیاری از ویلاهای دیگر در شهرک‌های مختلف در سرتاسر استان‌ها شمالی کشور و یا برخی دیگر نقاط گردشگری کشور دارا هستند. پس علت استقبال از این شهرک فقط و فقط تمام چوب بودن آن است. یک ویلای چوبی بسیار شیک و زیبا، در منطقه‌ای با طبیعت بکر و دیدنی، در فضایی که چشم‌انداز دریای خزر را داراست، با حفظ و رعایت تمام آیین‌نامه‌ها و قوانین مربوط به حفاظت از محیط زیست، تنها در اختیار مخاطبان و مشتریان گروه بین‌المللی آمیتیس قرار گرفته است.

در پایان تقاضا داریم تا تجربیات خود درباره خانه چوبی، به هرشکل که ازآن بهره‌مند هستید با ما در میان بگذارید. اگر ویلای چوبی خریداری کرده‌اید و یا در آن سکونت دارید، حتی اگر به این بناها علاقه‌مند هستید، نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات و پیشنهادات برای ما بنویسید تا با دیگر مخاطبان آمیتیس به اشتراک بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir