44498314 21 98+ phone phone-black
logo

ویلای چوبی ، حس خوب زندگی

ویلای چوبی حس خوب طبیعت

ویلای چوبی در این دوره از زندگی که انسان در هجمه‌ای از آلودگی‌ها و فشارهای جسمی و روحی قرار دارد، یادآور آرامش جاری در طبیعت است. باور کنیم یا نه، انسان از تمام اجزاء موجود در اطراف خود اثر می‌پذیرد. دلیل اصلی تأکید بر زیبایی محیطی همین موضوع است. تأثیرپذیری انسان حقیقی است، و ناخودآگاه درک درستی از حقیقی بودن یا جعلی بودن اطراف خود دارد. نقطه قوت تفاوت ویلای چوبی با یک ویلایی که نمای چوب دارد این است که، وقتی تمام اجزای یک خانه از چوب باشد، حس اصیل زنده بودن در آن وجود دارد. تک به تک اجزای آن خانه از درختان زنده‌ای بوده‌اند که در جنگل وجود داشته‌اند. حس رشد و تعالی در آن حقیقی است. اما وقتی خانه‌ای با مصالح دیگر ساخته شوند و با نمای چوب پوشیده شوند، ناخودآگاه انسان متوجه این نما خواهد شد. حجم عظیم چوبی که در ساخت یک ویلای چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تأثیر بی‌نظیری در وجود وانرژی انسان خواهد گذاشت و این تأثیر به مراتب خیلی بیشتر از استفاده از نمای چوبی است.

ویلای چوبی ، بازیابی یک حافظه جمعی

وقتی در ویکی‌پدیای فارسی درباره حافظه جمعی جستجو می‌کنیم، با چنین توضیحی مواجه می‌شویم ” حافظه جمعی (به انگلیسی Collective memory‎) که گاه آن را حافظه تاریخی (به انگلیسی Historical Memory) نیز گویند، نمودار یا تجلی گذشته مشترکی است که گروه یا جماعتی را به گونه‌ای به یکدیگر پیوند می‌دهد. حافظه تاریخی پهنه گسترده‌ای را در بر می‌گیرد که می‌تواند شامل رویدادهای تاریخی دیرپا یا گذرا باشد. “

ویلای چوبی حس خوب زندگی
ویلای چوبی حس خوب طبیعت

همان‌طور که دیدیم، حافظه جمعی، ما را به یک گذشته مشترک پیوند می‌دهد. ویلای چوبی مصداق یکی از همین گذشته‌های مشترک است. هر چند که هنوز هم در بسیاری از نقاط کشورمان، خانه چوبی در اندازه‌های مختلف وجود دارد و مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند. محقق شدن حافظه جمعی در شرایطی متفاوت، دستاورد بزرگ گروه بین‌المللی آمیتیس است. یک ویلای چوبی مدرن، با حال و هوای حقیقی چوب و یادآوری گذشته‌های دور، در دنیای مدرن امروزی، تصوری زیبا و بی‌نقص است. ویلایی که بر اساس علم روز مهندسی ساخته شده است و از نظر ایمنی در ساخت، تمام موارد لازم برای آن در نظر گرفته شده است، همچنین تماماً از چوب است، اتفاقی که در دنیای امروز، در خاورمیانه و در کشور ما، چندان عمومی و جزئی از روال عادی و روزمره نیست.

تا پیش از این به خانه چوبی کوچکی که در جنگل وجود داشت کلبه می‌گفتند. اما ما امروز از واژه ویلای چوبی استفاده می‌کنیم، چرا که این سازه های چوبی ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از مفهوم کلبه مستثنا می‌کند.

  • بر اساس اصول مهندسی ساخته شده‌اند.
  • تمام مراحل ساخت زیر نظر تیم فنی و مهندسی مجموعه آمیتیس بوده است.
  • تمام امکانات لازم برای زندگی آرام در آن فراهم است.
  • به تأسیسات و امکانات رفاهی امروزی مجهز است.
  • عایق‌کاری حرارتی و رطوبتی به طور کامل و درست انجام شده است.

هر یک از این بخش‌ها و دیگر موارد که بیان آن‌ها از حوصله مخاطب خارج است، باعث افزایش سطح کیفی این ویلای رویایی شده است.

هر چند که به صورت کلی، ویلای چوبی را می‌توان کلبه خطاب کرد، اما در بالا این دو واژه را از نظر تفاوت معنایی مورد بررسی قرار دادیم. ویلا ساختمانی است که برای گذران زندگی افراد به طور کامل آماده‌سازی شده است و به غیر از لوازم لازم برای زندگی (لوازم منزل) تمام تجهیزات لازم را دارا است و حتی علاوه بر آن نیز امکانات ویژه‌ای مانند استخر و یا فضای تفریحی را نیز دارد. همهاین امکانات در کنار هم به طور کلی مفهوم ویلا را برای ما تداعی می‌کند.

از طرفی واژه کلبه چوبی، خود دارای حس خوبی است که نوید زندگی در طبیعت و جریان اصیل زندگی را می‌دهد. تلاش ما در گروه بین‌المللی آمیتیس بر این است تا حس خوب زندگی در یک ویلای چوبی مجهز را برای شما فراهم نماییم. خانه‌ای تمام چوب با حس اصیل زندگی در طبیعت و امکانات مدرن و به‌روز. این آمیختگی اصالت و مدرنیته، از مزایای ویلای چوبی مجموعه آمیتیس است. در مقاله ویلاهای رویایی چوبی توضیحاتی پیرامون زیبایی و امکانات خانه های چوبی آمیتیس ارائه نموده‌ایم، اما با مراجعه به سایت آمیتیس، در منوی پروژه‌ها می‌توانید عکس پروژه‌های اجرا شده و همچنین شهرک چوبی کلاچای، تنها شهرک چوبی خاورمیانه را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir