44498314 21 98+ phone phone-black
logo

ویلای چوبی و دکوراسیون داخلی

ویلای چوبی

ویلای چوبی به طور معمول دارای دکوراسیون داخلی تمام چوب است. اما تفاوت آن‌ها در نوع دکوراسیون و یا اجزای و سبک‌های آن است. اینکه دکوراتورها از چه چوبی برای دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنند و یا این‌که چطور این کار را انجام می‌دهند، موضوع اصلی تفاوت آن‌ها است. با این‌که رعایت اصول سبک‌های معماری داخلی در طراحی دکوراسیون داخلی نقش اساسی دارد، اما باز نحوه پیاده‌سازی و اجرای آن عامل اصلی در تفاوت قید شده است. در مقاله خانه چوبی و هر آنچه باید درباره آن بدانید توضیحاتی پیرامون دکوراسیون داخلی چوبی ارائه نموده‌ایم. در این مقاله قصد داریم تا به نقش دکوراسیون داخلی چوبی در زیبایی بیشتر ویلای چوبی بپردازیم. از آنجایی که چوب، باعث کم شدن دی‌اکسیدکربن در هوا شده و رطوبت هوا را به طور طبیعی تنظیم می‌کند، همچنین باعث انتقال حس خوب طبیعت به ساکنین می‌شود، برای استفاده در دکوراسیون داخلی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال که موضوع صحبت ما پیرامون استفاده از دکوراسیون چوبی در فضایی تمام چوب مانند ویلای چوبی است. این هماهنگی اثر مثبت و مطبوع چوب بر افراد را دو چندان خواهد کرد. در ادامه با گروه بین‌المللی آمیتیس، تنها دارنده گواهی WCD از ایالات متحده آمریکا و DIN آلمان، همراه باشید.

در ویلای چوبی چطور دکوراتورها از چوب استفاده می‌کنند؟

از چوب در فضای داخلی به عنوان لایه‌ رویه برای دیوارها، سقف و کف، مبلمان، پله‌ها، پنجره‌ها و درها، در فضاهای خاص و ویژه و تزئینات و … استفاده می‌شود. اغلب اوقات، چوب به دلیل شکل ظاهری آن استفاده می‌شود. اما دانستن این‌که برای دکوراسیون داخلی یک ویلای چوبی از چه نوع چوبی باید استفاده کرد، خود یک مهارت است که بر اثر تجربه و فعالیت مداوم به دست می‌آید. برای این‌که بتوانیم چوب مناسب دیوار و کف خود را انتخاب کنیم لازم است چند مورد جزئی را مد نظر قرار دهیم.

درخت گردوی آمریکایی: یکی از سخت‌ترین چوب‌های جنگل‌های آمریکای شمالی است که نقش دانه‌ها و گره‌های روی آن در کف و همچنین دیوارهای ویلای چوبی بسیار خوب و زیبا به نظر می‌رسد.

بلوط سفید: رنگ خاکستری در خانه‌های چوبی مدرن به خوبی به فضا حس و حال متفاوتی می‌دهد.

بلوط قرمز: از دوام فوق‌العاده بالا برخوردار است، این چوب برای پارکت و کفپوش چوبی و قرنیز در ویلای چوبی ساخته شده در دهه 1970 و قبل استفاده می‌شده است.

ویلای چوبی
دکوراسیون ویلای چوبی

هدف از دکوراسیون چیست؟

به طور کلی شامل شکل فضا، موقعیت دیوارها و … نیست. زیرا این مطالب به موضوع معماری داخلی مربوط می‌شود و در حتی قبل از محاسبه سازه‌ای به طراحی آن می‌پردازند. هدف از دکوراسیون این است که فضا از نظر زیبایی از و از نظر عملکرد برای ساکنین مفید باشد، اما این ممکن است شامل در نظر گرفتن موضوعات گسترده‌تری مانند مد، فرهنگ و غیره باشد.

در صنعت ساخت‌وساز و تخصصاً در ساخت ویلای چوبی ، دکوراسیون به ‘پوشش’ یک اتاق یا فضای داخلی گفته می‌شود. می‌توان از آن به عنوان “دکوراسیون داخلی” یا “دکور” نام برد و مربوط به زیبایی‌شناسی یک فضا و یا مبلمان آن، وسایل منزل، جنس و رنگ سطوح، روشنایی و غیره است. به طور کلی شامل شکل فضا، موقعیت دیوارها و … نمی‌شود.

در زمینه‌های فضای داخلی ویلای چوبی ، دکوراسیون چیزی است که ممکن است توسط صاحب خانه یا با استخدام افراد پیمانکار (مانند یک نقاش و یا یک دکوراتور) انجام شود. در پروژه‌های با ارزش مالی بیشتر و بزرگ‌تر، یک طراح داخلی حرفه‌ای (یا طراح دیگری مانند یک معمار) ممکن است مسئول طراحی دکوراسیون باشد، و گاهی نقش آن‌ها فراتر از این است که شامل چیدمان و استفاده از فضا بشود. اما در هر صورت موضوع دکوراسیون داخلی و استفاده از چوب در آن، موضوعی بسیار پیچیده و در عین حال پرمخاطب است. خلاقیت و حس زیبایی‌شناسی طراح و همچنین ظرافت و صحت کار مجری آن نیز در این مسئله بسیار موثر است. گاهی ممکن است طرح دکوراسیون یک ویلای چوبی خیلی عالی باشد، اما پیمانکار در اجرای آن موفق نباشد. این خود به عنوان بخش نهایی دکوراسیون باید مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد.

در این مقاله سعی کردیم به اصل و اساس دکوراسیون داخلی و دلیل آن اشاره کنیم. اگر مایل بودید می‌توانید در سایت www.woodproducts.fi مطالب بیشتری پیرامون موضوع دکوراسیون داخلی و استفاده از چوب در آن بخصوص برای ویلای چوبی مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir