44498314 21 98+ phone phone-black
logo

ویلای چوبی و راه پله داخلی چوبی – بخش سوم

ویلای چوبی

ویلای چوبی علاوه بر زیبایی‌هایی که دارد، مواردی دارد که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرند. جزئیاتی که در طول مدت زمان و حین استفاده از ویلا، می‌توانند در کیفیت بهره‌وری شما از خانه زیبایتان موثر باشند. در بخش‌های قبلی این مقاله توضیحاتی پیرامون اصلاح حالت لغزندگی کف پله‌های ویلای چوبی و یا نصب فرش مناسب در راه‌پله صحبت کردیم. در مقاله ویلای چوبی و راه پله داخلی چوبی – بخش دوم پیرامون رعایت ایمنی راه‌پله صحبت کردیم. گفتیم که برای جلوگیری از لغزندگی بهتر است از موکت و یا فرش رانر به همراه فوم سالنت استفاده کنید. در بخش اول این مقاله نیز پیرامون جلوگیری از لغزندگی و نظافت سطوح پله‌های چوبی صحبت کردیم. نکاتی را بیان کردیم که بسیار جزئی هستند اما در صورتی که رعایت نشوند، می‌توانند مشکلات بدی را برای ساکنین فراهم آورند. تأکید می‌کنیم که اگر در خانواده خود افراد سالمند، کودک و یا افرادی که فاقد هوشیاری کامل هستند دارید، حتماً این نکات را جدی بگیرید. در این مقاله قصد داریم پیرامون جنس چوب مناسب کف پله در ویلای چوبی صحبت کنیم. چون راه‌پله چوبی بخشی از ویلا است که در طول روز بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت، استهلاک بیشتری نسبت به دیگر نقاط و اجزای ویلا خواهد داشت. از این رو اگر از چوب مناسبی برای ساخت آن استفاده نشود، پس از مدتی به جیرجیر خواهد افتاد. درست است که صدای جیرجیر راه‌پله کم است، اما در صورت استمرار ممکن است باعث دل‌زدگی و یا دلسردی افراد بشود. از این رو، مطالبی را بیان می‌کنیم که رعایت آن می‌تواند در استفاده بهتر، بهینه و طولانی مدت از راه‌پله چوبی موثر باشد. در ادامه با گروه بین‌المللی آمیتیس همراه باشید.

بهترین نوع چوب برای راه‌پله ویلای چوبی

7 نوع چوب شگفت‌انگیزی که می توانند زیبایی و دوام راه‌پله چوبی را تا حد بسیار خوبی بالا ببرند.

  • بلوط قرمز
  • بلوط سفید
  • کاج خاکستری (به مقاله 40 گونه چوب کاج پرکاربرد مراجعه کنید)
  • چوب ماهون آفریقایی
  • سرو
  • گیلاس آمریکایی
  • گیلاس برزیلی

رایج ترین گونه برای قطعات پله چوبی در ایالات متحده، بلوط قرمز است. زیرا در آن منطقه به وفور یافت شده و کیفیت چوب آن خیلی خوب و مناسب استفاده به عنوان راه‌پله است.

ویلای چوبی
راه‌پله‌های ساختمان‌های چوبی را بشناسید.

آیا راه پله‌ها چوب را خراب می کنند؟

بسته به نوع آج پله‌ای که انتخاب می‌کنید، پاسخ این است که بله. آن‌ها می‌توانند چوب استفاده شده در راه‌پله چوبی ویلای چوبی  شما را خراب کنند زیرا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. منظور از این سوال این است که چوبی که در راه‌پله چوبی قرار می‌گیرد، آیا زودتر از دیگر نقاط آسیب می‌بیند؟ که گفتیم پاسخ مثبت است. به همین دلیل، این نظریه مطرح می‌شود که در ساخت راه‌پله و یا کف پله از چوب‌های سخت استفاده کنیم. چوب سخت چوبی است که چگالی بالایی داشته، مدول الاستیسیته آن نیز بالا است. یعنی مقاومت بیشتری در برابر تغییر شکل از خود نشان می‌دهد.

آیا استفاده از چوب سخت در راه پله ارزشش را دارد؟

به طور کلی ارزشش را ندارد. با توجه به میزان تردد یک راه‌پله، به هر حال پله‌های چوبی سخت مستهلک و بد ظاهر می‌شوند. اگر راه‌پله ویلای چوبی شما در قسمت اصلی ویلا است، کف پله‌های آن را با چوب سخت و یا فرآوری شده اجرا نمایید تا با بقیه ویلای شما در دراز مدت مطابقت داشته باشد و یک فرش رانر به وسط آن اضافه کنید. زیرا اگر از آن به خوبی محافظت نکنید، زودتر از دیگر اجزاء فرسوده خواهد شد.

تفاوت اصلی هنگام بحث در مورد چوب بلوط در مقابل کاج این است، که بلوط چوب سخت است در حالی که کاج چوب نرم است. چوب نرم در واقع نرم به معنی رایج عامه نیست. از نظر یک فرد عادی، چوب کاج احساس سختی‌ای مانند بلوط خواهد داشت. در حالی که چوب نرم بسیار مقاوم است و معمولاً در ساخت ویلای چوبی از آن استفاده می‌شود، اما با این حال چوب سخت دوام بیشتری دارد. اگرچه کاج نرم‌تر از بلوط است، اما همچنان کاج نیز با دوام است. البته بلوط با دوام‌تر، بافت ظریف‌تر، مقاوم در برابر رطوبت و تورم آن کمتر از کاج است. کاج نیز چوبی نرم و محکم است که بیش از 120 نوع مختلف دارد.

چوب نرم کاج برای استفاده به عنوان چوب کف در ویلای چوبی مناسب است. کاج یکی از انواع چوبی است که برای ساختن پله‌های راه‌پله در خانه ایده‌آل است. استفاده از کاج برای این منظور فواید زیادی دارد و باعث شده در بسیاری از خانه‌ها رایج باشد.

اگر مایل بودید بیش از ین در این‌باره مطالعه نمایید به سایت www.diychatroom.com مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir