44498314 21 98+ phone phone-black
logo

ویلای چوبی و راه پله داخلی چوبی – بخش دوم

ویلای چوبی و راه پله چوبی

ویلای چوبی معمولاً بیش از یک طبقه دارد. در بعضی مواقع هم ویلاهای یک طبقه با سقف بلند اجرا می‌شوند و در داخل خود ویلا فضایی به صورت نیم طبقه اجرا می‌شود. لذا معمولاً در ویلای چوبی از راه‌پله چوبی استفاده می‌شود. پیش از این در مقدمه مقاله ویلای چوبی و راه پله داخلی چوبی بخش اول مطالبی پیرامون نکات قابل توجه در مورد راه‌پله در خانه چوبی بیان نمودیم. مواردی را بیان کردیم که تا افراد در موقعیت آن قرار نگیرند با آن مواجه نخواهند شد. مطالبی که علاوه بر اینکه بعضی مشکلات سلیقه‌ای و یا ذهنی و یا دل‌زدگی ایجاد می‌کنند، ممکن است هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل کند. اگر از ابتدا درباره آن مطالب آگاه باشید و بدانید که چطور باید با آن‌ها کنار بیایید و مسائل پیش آمده را حل کنید، کاربری اجزای مختلف ویلای چوبی خود را بیشتر از حالت معمول می‌کنید. این روند بخشی از نگهداری و مراقبت از ویلای شماست. در این بخش قصد داریم پیرامون خطرهای احتمالی استفاده از راه‌پله چوبی مطالبی را عنوان کنیم. مواردی مانند لیز خوردن از پله‌ها. چرا که اگر در خانه چوبی شما فرد سالمند و یا کودک همراه شما زندگی کند، قطعاً با اینگونه موارد مواجه خواهند شد. لذا دانستن راه‌کارهای پیشگیری از این مواردی که در ظاهر بسیار جزئی هستند، در ایمنی و سلامت اعضای خانواده بسیار موثر خواهد بود. در ادامه با گروه بین‌المللی آمیتیس، تنها ارائه دهنده بیمه تضمین کیفیت محصول در ایران، همراه باشید.

ویلای چوبی ایمن، راه‌پله چوبی ایمن

مشکل اصلی و اساسی راه‌پله چوبی در تمامی خانه‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، لغزندگی سطوح پله‌های آن است. چون معمولاً پس از نظافت، برای براق کردن سطوح چوبی از روغن و یا دیگر مواد استفاده می‌کنند، سطوح چوبی کف ویلای چوبی ، معمولاً براق و صیقل هستند. همین امر باعث می‌شود تا این سطوح لغزنده باشند. اگر در خانواده سالمند و یا کودک دارید باید به این مسئله بیش از پیش اهمیت بدهید و در جهت رفع آن اقدام نمایید. در این باره می‌توانید مطالب بیشتری را در سایت www.jabaras.com مطالعه کنید.

ویلای چوبی

چرا کف تمام چوب من اینقدر لغزنده است؟

در حالی که کف چوبی روی پله‌های ویلای چوبی شما می‌تواند احساس زیبایی و مدرنی در خانه شما ایجاد کند، اما همچنین می‌تواند خطرناک باشد. پله‌های چوبی می‌توانند لغزنده باشند و در صورت سقوط چندان سطح نرمی ندارند. اگر در خانه خود کودک، سالمند یا افرادی که فاقد هوشیاری کافی هستند دارید، از نظر ایمنی باید پله‌های چوبی خود را مجهز کنید.

چوب‌های کف ویلای چوبی به طور طبیعی لغزنده نیستند. بعد از اینکه روی آن موم یا لاک می‌زنید، یا وقتی خیس است یا وقتی کف کفش افراد صاف و لغزنده باشد، روی این سطوح لیز می‌خورد. کف را با محلولی پاک کنید که بقایای مومی قدیمی و یا اثر محصولات تمیزکننده که باعث لیز و صاف شدن کف می‌شوند، از بین برود. اگر به طور خاص به دنبال یک پوشش ضد لغزش هستید، لاک ضد لغزش احتمالاً گزینه خوبی است. این لاک الکل تجاری بسیار مقاوم و سخت است و برای راه‌پله‌ها ایده‌آل است. در صورت ترجیح یک روکش روغنی ضد لغزش روغن Osmo Polyx را در نظر بگیرید.

آیا راه‌پله‌های فرش شده ایمن‌تر هستند؟

راه‌پله‌های موکت شده در ویلای چوبی به طور کلی ایمن‌تر و ساکت‌تر از پله‌های چوبی بدون پوشش هستند. آن‌ها احتمال لغزش را کاهش می‌دهند و صدا ناشی از قدم‌ها را جذب می‌کنند. پله‌های کاملاً موکت‌دار به دلیل اینکه تماس مستقیم پا و یا کف کفش را با چوب از بین می‌برند، بسیار کم‌صدا هستند، اما یک اقدام جزئی مفید نصب یک فرش رانر با میله‌های ثابت کننده آن‌ها روی راه‌پله است.

آیا رانرهای پله به ایمنی کمک می‌کنند؟

رانرهای راه‌پله هنوز گزینه بسیار ایمن‌تری نسبت به لخت بودن پله‌های لغزنده شما هستند. اگر نصب رانر راه‌پله به خوبی انجام شده باشد می‌تواند ظاهر راه‌پله را بسیار بهبود بخشد و همچنین ایمنی در برابر لغزندگی را بهبود بخشد. یک لایه پد سایلنت (یک پوشش چند میلی‌متری که زیر فرش و روی چوب کف ویلای چوبی گذاشته می‌شود. از این پوشش در اجرای لمینیت چوبی نیز استفاده می‌شود.) می‌تواند به دوام بیشتر فرش پوشاننده کمک کند. این نه تنها فرش رانر را بالاتر می برد بلکه نرمی سطح پله که زیر پا قرار می‌گیرد را نیز افزایش می‌دهد.

اگر مایل هستید تا در این باره مطالعه بیشتری داشته باشید، به سایت www.homeguides.sfgate.com مراجعه نموده و مطالب آن را پیرامون نحوه ممانعت از لغزندگی سطوح کف ویلای چوبی مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir