44498314 21 98+ phone phone-black
logo

ویلای چوبی کوهستانی

ویلای چوبی کوهستانی

ویلای چوبی کوهستانی یکی از مناسب‌ترین و پرطرفدارترین نوع ساختمان می‌باشد. آب‌وهوای کوهستانی در زمستان سرد و تنها در تابستان مطبوع و مطلوب و بعضاً گرم است. در اینگونه مناطق موضوع تهویه و رطوبت بسیار مهم هستند. چوب یکی از بهترین مصالح ساختمانی در مناطق مرتفع برای ویلای رویایی چوبی است. زیرا بافتی متغیر دارد. اصطلاحاً بافت چوب “نفس می‌کشد” در حقیقت این کار جذب و دفع رطوبت است، که بافت چوب به طور طبیعی انجام می‌دهد. الوارها به عنوان مثال برای ویلای چوبی جنگلی، در زمستان رطوبت هوا را تا حدود زیادی دریافت کرده و این خود باعث می‌شود تا بتوانند به عنوان یک عایق بسیار کارآمد در برابر سرما عمل نمایند. همچنین این عایق مانع از هدر رفتن گرمای داخل نیز می‌شود.

ویلای چوبی کوهستانی و آب‌وهوا

چوب به عنوان یک عایق طبیعی در نظر گرفته می‌شود و در گرم نگه‌داشتن خانه بسیار موثر است. ویژگی‌های گرماگیر آن باعث می‌شود که گزینه‌ای ایده‌آل نسبت به سنگ، بتن و آجر یا سایر مصالح ساختمانی باشد. خانه‌ها با توجه به آب‌وهوا و مصالح موجود در آن منطقه ساخته می‌شوند. در مناطق مرتفع، خانه‌هایی با سقف شیب‌دار ترجیح داده می‌شوند تا برف و آب به پایین بلغزد. علاوه بر این، چون درختان در آنجا بیشتر موجود هستند از این رو چوب‌ها بیشتر برای ساخت ویلای چوبی جنگلی در این مناطق استفاده می‌شود.

به طور کلی، چوب‌های ساخت خانه به دو دسته طبقه‌بندی می‌شوند: چوب‌های نرم و چوب‌های سخت. بر خلاف نام آن‌ها، چوب‌های نرم ضعیف‌تر و یا ظریف‌تر از چوب‌های سخت نیستند. چوب نرم که به عنوان یک چوب ساختمانی ایده‌آل برای ساخت ویلای رویایی چوبی در نظر گرفته می‌شود، کاج است. اگر کسی بر روی تپه خانه‌ای بالاتر از خانه شما دارد، اگر ملک دیگر فاقد دیوار نگهدارنده باشد و یا محل دفع فاضلاب و تخلیه نداشته باشد، فاضلاب از آن ملک می‌تواند برای شما دردسر ساز شود. در منطقه‌ای که زمستان‌های سردی دارد، آب می‌تواند از مناطق مرتفع به سمت بزرگراه حرکت کرده و یخ بزند و خطر جدی در زمینه ایمنی برای هر کسی که راه می‌رود یا رانندگی می‌کند، ایجاد کند.

ویلای چوبی کوهستانی و خانه‌های چوبی موجود در تپه‌ها برای جلوگیری از جمع شدن باران و برف، سقف‌های شیب‌داری دارند اما خانه‌ها در دشت‌ها توسط بتن و سایر مصالح ساختمانی مستحکم ساخته شده و خانه را سرد و مرطوب می‌کنند.

 

ویلای چوبی کوهستانی
ویلای چوبی کوهستانی

 

چوب مناسب ساخت ویلای چوبی کوهستانی چیست؟

گونه‌های رایج مورد استفاده در قاب‌بندی داخلی شامل: کاج زرد جنوبی و صنوبر داگلاس از قدرت خمش بالایی برخوردار است. گیاه سنجد، صنوبر و چوب بلوط قرمز از مقاومت خمشی متوسطی برخوردارند. سرو قرمز غربی، کاج سفید شرقی و کاج زرد قدرت خمشی کمی دارند

بلوط

بلوط یکی از قوی‌ترین و سخت‌ترین چوب‌های موجود در بازار ساخت‌وساز و احداث ویلای چوبی است. ویژگی سختی آن، کاربرد آن را برای ساختار ساختمان ایده‌آل می‌کند و مورد پسند سازندگان است. این چوب از کیفیت بالایی برخوردار است، در برابر رطوبت مقاوم است و از ظاهری منحصر به فرد برخوردار است که به خانه شخصیت می‌بخشد.

ویلای چوبی کوهستانی و به طور کلی خانه‌های چوبی مزایایی دارند که باعث شده است مردم به آن‌ها روی بیاورند. از جمله این که ساخت آن‌ها سریع و نسبتاً ارزان است. و همچنین علاوه بر مقرون به صرفه بودن، ساختمان‌های قاب چوبی از تنوع بالایی نیز برخوردار هستند، زیرا تقریباً در هر نوع مصالح ساختمانی می‌توان آن‌ها را مورد استفاده قرار داد. اما جذابیت اصلی ساختمان‌های اسکلت چوبی این است که این ساختمان‌ها می‌توانند بسیار بیشتر از انواع دیگر ساختمان‌ها با محیط زیست همگونی داشته باشند.

جالب است بدانید بیشتر منطقه‌بندی و استانداردسازی خانه‌ها در ایالات‌متحده انجام می‌شود. زیرا غالباً ویلای چوبی و دیگر خانه‌ها از چوب‌های مختلف رایج در منطقه و تخته سه‌لا و ورق ساخته شده‌اند همین امر باعث می‌شود تا از نظر اقتصادی مقیاس مناسبی برای سنجش باشد. ارزان‌تر بودن ویلای چوبی و اساساً خانه‌های چوبی نسبت به دیگر خانه‌ها، باعث می‌شود تا بیشتر عموم اجتماع بتوانند از آن‌ها بهره ببرند.

یک سوال بسیار مهم و کلیدی پیرامون نگهداری از چوب همواره مطرح است. آیا می‌توانید از پوسیدگی چوب و الوارهای ویلای چوبی جنگلی جلوگیری کنید؟ بله. سالی یک‌بار در داخل و بیرون خانه یا ویلای چوبی خود قدم بزنید و یک بازرسی دقیق انجام دهید. اگر زود به آن رسیدگی کنید، شاید تنها کمی رنگ لازم باشد.

اگر تمایل دارید که بیشتر در این‌باره مطالعه کنید، می توانید به سایت milldirecttexas مراجعه نموده و مطالب بیشتر را مطالعه کنید. در صورتی که از مطالعه کردن این مقاله رضایت داشته‌اید توصیه می‌کنیم مقاله صفر تا صد ویلای چوبی را نیز مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir