44498314 21 98+ phone phone-black
logo

مراحل ساخت ویلای رویایی چوبی

ساخت ویلای رویایی چوبی

ساخت ویلای رویایی چوبی یکی از اهداف اقشار مختلف جامعه است. ویلای رویایی چوبی یکی از انواع ویلاهای شیک است که حتی چند شب اقامت در آن نیز می‌تواند خاطراتی فوق‌العاده را به همراه داشته باشد. درست است که می‌توان از چوب به عنوان یکی از اولین مصالحی که انسان برای ساخت خانه از آن استفاده می‌کرده است، نام برد اما با شروع انقلاب صنعتی و نیاز به خانه‌هایی بلندتر و ساخت برج‌ها، کم‌کم در بسیاری از کشورها خانه‌های چوبی از رونق افتادند و ساخت ویلای چوبی در این کشورها متوقف شد. در سال‌های اخیر و با توجه به پیشرفت‌های علم و تکنولوژی، مشکل گرمایش زمین و همچنین استفاده از منابع تجدیدپذیر ساخت بناها، سازه‌ها و ویلاهای چوبی دوباره رونق گرفته است. برخی از کشورها مانند کانادا، ژاپن، هلند و بلژیک را می‌توان پیشرو در عرصه ساخت انواع بناهای چوبی دانست. کشور کانادا با داشتن جنگل‌هایی انبوه و وضع قوانین مناسب توانسته است رونق خوبی به بازار ساخت ویلای رویایی چوبی دهد و سکونت در سازه‌های چوبی در این کشور بسیار رایج است و افراد بسیاری در این نوع خانه‌ها زندگی می‌کنند.

 

ساخت ویلای رویایی چوبی
واقعیت هایی درباره طرز ساخت ویلای رویایی چوبی که ممکن است ندانید

 

ساخت ویلای رویایی چوبی

خانه‌های چوبی را به دو صورت پیش ساخته و یا ساخت معمولی و بر اساس نقشه در محل بنا می‌سازند. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تفاوت این دو روش در نقشه و طراحی آن است. در روش که از سازه‌های پیش ساخته در آن استفاده می‌شود، مالک نمی‌تواند آن را به صورت دلخواه خود در آورد، باید بین چند نقشه پیش ساخته یکی را انتخاب کند و برای هر تغییر مجبور است هزینه‌های بسیاری را پرداخت کند.

در روش معمولی کارفرما و مهندسین شرکت سازنده با هم نقشه خانه را تهیه می‌کنند تا مطابق میل، سلیقه و نظر مالک و کارفرما باشد و همچنین موارد مهندسی سازه در آن رعایت شده باشد. پس از آن قطعات مختلف خانه را در کارخانه می‌سازند و در محل با توجه به نقشه اقدام به نسب قطعات متفاوت می‌کنند و خانه را در زمان کوتاهی می‌سازند. درست است که در این روش زمان ساخت نسبت به روش پیش ساخته اندکی طولانی‌تر است اما می‌توان گفت که این سازه‌ها را می‌توان ویلاهای رویایی نام نهاد به این دلیل که مطابق سلیقه، رویا و تفکر کارفرما ساخته می‌شوند.

 

ساخت ویلای رویایی چوبی
طبقه بندی چوب ها به شیوه سنتی

 

چوب، منبعی مناسب

چوب را می‌توان یکی از انواع مصالح مورد استفاده قرار داد که برای ساخت ویلاهای شیک ، لاکچری و مدرن از آن استفاده می‌کنند. این منبع تجدیدپذیر باعث تولید دی اکسید کربن کمتری می‌شود، می‌تواند بخشی از دی اکسید کربن موجود در جو زمین را در خود محبوس کند، برای ساخت آن مانند سیمان، آهن و آجر نیاز به مصرف انرژی فراوان نیست و تنوع بالایی دارد. چوب را می‌توان به راحتی به شکل و اندازه دلخواه در آورد و با توجه به نیاز در مکان‌های گوناگون خانه از آن استفاده کرد. همچنین با استفاده از برخی تکنولوژی‌های جدید می‌توان چوبی که در ساخت ویلای رویایی چوبی به کار می‌رود را در برابر نفوذ آب، حرارت، قارچ‌ها و حشرات مقاوم‌تر کرد تا بتوان مدت بسیار بیشتری از آن‌ها استفاده کرد. همچنین تنوع بسیار بالای چوب باعث شده تا افراد مختلف بتواند چوب مناسب سلیقه خود را پیدا کند تا از آن در ساخت برخی از بخش‌های خانه و همچنین دکوراسیون ویلاهای رویایی خود از آن استفاده کنند. برای درک بیشتر موضوع تنوع انواع چوب باید بگوییم که در جهان بیش از ۵۰۰۰ گونه درخت وجود دارد که چوب به دست آمده از آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. پس می‌توان گفت که ۵۰۰۰ نوع چوب متفاوت در جهان وجود دارد. البته باید به خاطر داشته باشید که چوب دو درخت از یک گونه با توجه به محل رشد؛ نوع آب و هوا، نوع خاک، میزان نور دریافتی و پارامترهای متفاوت دیگری که وجود دارد، دقیقا و کاملا یکسان نیست اما خصوصیات و ویژگی‌های مثبت و منفی بسیار مشابهی با یکدیگر دارند.

 

ساخت ویلای رویایی چوبی
ساخت ویلای رویایی چوبی با تکه های چوب

 

طبقه‌بندی چوب‌ها به شیوه سنتی

چوب‌ها را بر اساس روش‌های متفاوتی طبقه‌بندی می‌کنند. در یکی از سنتی‌ترین روش‌های طبقه‌بندی انواع چوب‌ها را بر اساس نوع درخت به دو دسته کلی طبقه‌بندی می‌کردند که از هر کدام از این دسته‌ها برای مصارف خاصی استفاده می‌شده است. این نوع طبقه‌بندی بر اساس میزان سختی چوب بوده است. این دو دسته عبارت‌اند از:

 

ساخت ویلای رویایی چوبی
درباره چوب چقدر می دانید؟

 

۱- چوب سخت

چوب سخت که معمولاً از چوب درختان برگ‌دار تشکیل می‌شود و از آن‌ها برای ساخت دیوارها، سقف و کف‌پوش خانه‌های چوبی استفاده می‌شود. بلوط، افرا، ماهون، گیلاس، گردو و ساج از معروف‌ترین چوب‌های سخت هستند که از آن‌ها هنوز هم در ساخت ویلای چوبی استفاده می‌شود.

 

ساخت ویلای رویایی چوبی
مناسب ترین چوب ها برای ساخت ویلای رویایی چوبی

 

۲- چوب نرم

ویلاهای رویایی تنها از دیوار و سقف تشکیل نشده‌اند و برای ساختن ویلاهای شیک نیاز است که تمام قسمت‌های آن زیبا، شیک و جذاب باشند. از چوب‌های نرم یا چوب درختان مخروطی شکل معمولاً برای ساخت در، پنجره، مبلمان و لوازم چوبی درون خانه استفاده می‌شود. کاج، هیکور، توس و سدر را می‌توان مهم‌ترین درخت‌هایی دانست که در این دسته قرار دارند.

البته باید توجه داشته باشید که این طبقه‌بندی قدیمی است و ثابت شده که کاملاً درست نیست. برخی درخت‌های برگ‌دار چوبی نرم‌تر از درختان مخروطی شکل دارند و همچنین چوب به دست آمده از برخی درختان مخروطی شکل بسیار سخت‌تر از درختان برگ‌دار است.

 

ساخت ویلای رویایی چوبی
نکات اساسی درباره ساخت ویلای رویایی چوبی

 

ساخت ویلای چوبی

گروه بین‌المللی آمیتیس امرتات برای ساخت خانه چوبی دپارتمان‌ها و بخش‌های متفاوتی دارد. ابتدا دپارتمان فنی و مهندسی این شرکت با توجه به سلیقه، بودجه و خواست مشتری اقدام به طراحی ویلای رویایی کارفرما می‌کند. این طراحی شامل مواردی مانند نمای خارجی، اندازه ساختمان، تعداد اتاق‌ها و سایر بخش‌های خانه است که در آن جزئیات مورد نظر کارفرما رعایت شده است.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ویلای رویایی چوبی با مطالعه مقاله ویلای رویایی چوبی اطلاعاتی در این خصوص کسب کنید.

پس از انجام طراحی‌های لازم نوبت به واحد محاسبات سازه می‌رسد تا با انجام محاسبات دقیق، حرفه‌ای و صحیح در خصوص ایمنی، مقاومت و طول عمر بنا اطلاعات کافی را به دست آورند تا بتوانند ویلایی جذاب و با کیفیت بالا در اختیار کارفرما قرار دهند. در این واحد جزییات مربوط به فونداسیون، پلان‌های ساختمان و جزئیات اجرایی دیگر مشخص می‌شود و همچنین این واحد بر ساخت دقیق و استاندارد خانه نظارت می‌کند.

پس از طراحی و مشخص شدن جزئیات نوبت به گروه و دپارتمان تولید می‌رسد تا با استفاده از چوب‌های با کیفیت شروع به ساخت پروژه کنند. در هنگام نصب و ساخت ویلا تمام اصول و استانداردهایی که مربوط به عایق‌های حرارتی، رطوبتی و هوابندی است رعایت می‌شود تا ساخت ویلای رویایی چوبی با بالاترین کیفیت ممکن انجام پذیرد.

پروژه ساخت اولین شهرک تمام چوبی خاورمیانه در کلاچای که توسط مهندسان و متخصصان شرکت بین‌المللی آمیتیس انجام شده است، نشان دهنده سطح بالای دانش، کیفیت و به روز بودن فناوری‌ها و تکنولوژی‌های مورد استفاده این شرکت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این پروژه و سایر پروژه‌ها با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir