44498314 21 98+ phone phone-black
logo

قیمت ویلای چوبی و عوامل موثر در آن

قیمت ویلای چوبی

قیمت ویلای چوبی مانند دیگر ساختمان‌ها بر اساس یک‌سری عوامل موثر در روند ساخت و بعضی عوامل وابسته به شرایط زمانی گذاشته می‌شود. مصالح، شرایط محل ساخت، سطح کیفی محاسبات و اجرا، عوامل طبیعی در زمان اجرا و موارد دیگر همگی عواملی هستند که بر قیمت تمام شده ساخت ویلای چوبی اثر گذارند.

در این مقاله قصد داریم به بعضی عوامل موثر که چندان نظر عموم افراد را جلب نمی‌کنند و فقط کسانی که دستی در این زمینه دارند با آن‌ها سر و کار دارند، بپردازیم. گروه بین‌المللی آمیتیس، با بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا در زمینه ساخت ویلا و خانه چوبی، به عنوان تنها مجموعه دارنده رتبه‌بندی بین‌المللی در کشور و گواهی صادرات به اروپا، نموده است. در ویلای چوبی آمیتیس، استانداردهای WCD آمریکا و DIN آلمان رعایت می‌گردد. از این رو کیفیت اجرا، که یکی از عامل موثر در قیمت است، در سطح متفاوتی نسبت به نمونه‌های مشابه داخلی قرار می‌گیرد. در ادامه با آمیتیس همراه باشید.

موارد موثر در قیمت ویلای چوبی

در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر نکات گفته شده در دیگر مقالات به برخی نکات متفاوت اشاره کنیم؛ که در زیر به صورت خلاصه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

قیمت ویلای چوبی به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی که برخی به بیش از یک مورد دیگر وابسته هستند. به طور کلی قیمت تمام شده ساخت یک خانه چوبی به مواردی بستگی دارد که خود آن‌ها نیز موارد وابسته هستند. از این رو برای بررسی این موضوع با موارد گسترده‌ای مواجه خواهیم شد.

  • محله
  • منطقه
  • اندازه ویلا و فضای مفید
  • سال ساخت ویلای چوبی و شرایط آن
  • بازسازی و یا به‌روزسازی
  • بازار محلی
  • شاخص‌های اقتصادی
  • سود بانکی

 

قیمت ویلای چوبی
عوامل مختلفی بر قیمت ویلای چوبی موثر هستند

 

در ادامه به ارائه توضیح مختصری پیرامون هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

  • محله

یکی از بهترین شاخص‌های ارزش ویلای چوبی شما، قیمت فروش ویلا‌های مشابه در محله شما است که اخیراً فروخته شده‌است. از این خانه‌های مشابه اغلب به “معیار قابل مقایسه” یاد می‌شود. این مقایسه شامل ارزیابی ویلا، تجزیه و تحلیل مقایسه بازار توسط یک کارشناس است. اکثر کارشناسان املاک و مستغلات برای تخمین ارزش ویلای شما به معیارها اعتماد می کنند

  • منطقه

ویلای چوبی فعلی شما ممکن است مکان ایده‌آل برای شما باشد. نزدیک به شغل شما یا در نزدیکی خانه والدین شما. اما هنگامی که ارزیاب‌ها بررسی می‌کنند چه مقدار ارزش را بر اساس موقعیت خانه تعیین کنند، به گفته متخصصین سه شاخص اصلی را بررسی می‌کنند.

  • کیفیت مدارس محلی
  • فرصت‌های شغلی
  • نزدیکی به مراکز خرید و تفریحی

این عوامل می‌تواند در این امر تأثیرگذار باشد که چرا برخی از منطقه‌ها قیمت‌های سنگینی دارند و برخی دیگر که چند مایل دورتر نیستند قیمت کمتر. علاوه بر این، مجاورت یک مکان یا بزرگراه‌ها، خطوط برق و حمل‌ونقل عمومی می‌تواند بر ارزش کلی خانه تأثیر بگذارد. وقتی نوبت به محاسبه مقدار خانه می‌رسد، مکان حتی از اندازه و شرایط خانه نیز می‌تواند مهم‌تر باشد.

  • اندازه ویلا و فضای مفید

هنگام تخمین ارزش بازار ویلای چوبی ، اندازه مهمترین عنصری است که باید در نظر بگیرید. زیرا خانه بزرگتر می‌تواند بر ارزیابی آن تأثیر افزاینده بگذارد. به عنوان مثال اگر یک ویلا 500 مترمربع است، ولی حدود 100 مترمربع پارکینگ دارد، فضای مفید قابل قیمت‌گذاری، باید 400 متر در نظر گرفته شود. اما امکانات در تعیین قیمت ویلای چوبی بسیار موثر هستند.

  • سال ساخت ویلای چوبی و شرایط آن

به طور معمول، ویلا‌هایی که جدیدتر ساخته می‌شوند با ارزش بالاتری قیمت‌گذاری می‌شوند. این واقعیت که قسمت‌های مهم خانه مانند لوله کشی، برق، سقف و امکانات داخلی خانه جدیدتر هستند در این موضوع موثر است، چرا که بنابرسال ساخت احتمال خراب شدن آن‌ها کمتر است. این موضوع می‌تواند پس‌انداز زیادی برای خریدار ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر سقف دارای 20 سال ضمانت باشد، این مبلغی است که صاحب آن طی دو دهه آینده پس انداز می‌نماید، در مقایسه با یک ویلای چوبی که ممکن است فقط در چند سال سقف آن تعویض شود. براساس برآوردهای اجرایی، متوسط هزینه تعویض یا نصب سقف در سال 2019 در ایالات متحده کمی کمتر از 8000 دلار بوده‌است.

  • بازسازی و یا به‌روزرسانی

به روزرسانی‌ها و بازسازی‌ها می‌توانند به ویلای چوبی شما، به ویژه در ویلاهای قدیمی که ممکن است دارای ویژگی‌های قدیمی باشند، باعث ایجاد ارزش افزوده بشود. با این حال، همه پروژه‌های به‌سازی خانه به طور یکسان ایجاد نمی‌شوند.

تأثیر یک پروژه یا ارتقا آن  بر اساس تفاوت بازارهایی که در آن هستند و ارزش خانه موجود متفاوت است. به عنوان مثال، بر اساس داده‌های محاسبه شده ارزش یک زیرزمین تمام شده در پورتلند ایالات متحده 5 برابر ارزش بیشتری نسبت به اتمام یک زیرزمین در آتلانتا دارد، تقریباً 13 درصد افزایش نسبت به متوسط خانه در مقابل 2.5 درصد.

بعلاوه، بعضی از پروژه‌ها کارهایی مانند افزودن استخر یا کف چوبی برای خانه‌های گران قیمت، ارزش آن‌ها بیشتر افزایش می‌یابد، در حالی که پروژه‌هایی مانند بازسازی آشپزخانه یا افزودن سرویس بهداشتی کامل برای خانه‌های ارزان قیمت باعث افزایش قیمت بیشتر خواهد شد.

 

قیمت ویلای چوبی
عوامل مختلفی بر قیمت ویلای چوبی موثر هستند

 

  • بازار محلی

حتی اگر ویلای چوبی شما در شرایط عالی باشد، در بهترین مکان، با کیفیت عالی، تعداد سایر املاک فروشی در منطقه و تعداد خریداران در بازار می‌تواند بر ارزش خانه شما تأثیر بگذارد. اگر خریداران زیادی برای تعداد خانه‌های کمتری رقابت کنند، این بازار فروش است. برعکس، از بازاری که تعداد کمی خریدار دارد اما خانه‌های زیادی در بازار برای فروش وجود دارد، از این بازار به عنوان بازار خرید یاد می‌شود.

اگر در بازار مناسب خرید، اقدام به خرید می‌کنید، احتمالاً فرصت بیشتری برای مذاکره در مورد قیمت ویلای چوبی ، جدول زمانی و شرایط احتمالی در قرارداد خواهید داشت. از طرفی اگر در بازار مناسب خرید، فروشنده هستید، ممکن است مجبور شوید برای جذب پیشنهادات بیشتر، قیمت ویلای چوبی را پایین بیاورید یا مایل باشید به فروشنده تخفیف دهید، مانند پرداخت بعضی هزینه‌ها، تعمیرات پوشش سقف یا انعطاف‌پذیری بیشتر با جدول زمانی پرداخت توسط خریدار.

علاوه بر این، شرایط بازار می‌تواند بر مدت زمان فروش خانه شما تأثیر بگذارد. در بازار مناسب فروش، خانه‌ها به سرعت به فروش می‌رسند، در حالی که در بازارمناسب خرید، بودن روزهای طولانی‌تر در بازار اصطلاح دام (DOM)  معمول است. DOM مخفف Days on Market است. آماری از املاک و مستغلات است که مدت زمان حضور فعال خانه‌ها قبل از امضای قرارداد را نشان می‌دهد. اگر خانه شما مدت طولانی‌تری در بازار باشد، خریداران ممکن است تصور کنند مشکلی وجود دارد یا قیمت آن بسیار زیاد است.

  • شاخص‌های اقتصادی

اقتصاد گسترده‌تر، اغلب توانایی فرد در خرید یا فروش ویلای چوبی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین در شرایط رکود اقتصادی، بازار مسکن می‌تواند با مشکل روبرو شود. به عنوان مثال، اگر اشتغال یا رشد دستمزد کاهش یابد، در این صورت افراد کمتری قادر به تهیه خانه یا ویلای چوبی هستند یا امکان کمتری برای جابجایی برای فرصت‌های جدید وجود دارد. مهم است که با وضعیت فعلی فروش ویلا، درک درستی از قیمت ویلای چوبی در منطقه خود داشته باشید، به ویژه هنگامی که بهترین زمان فروش خانه خود را بررسی می‌کنید.

  • سود بانکی و تاثیر آن بر قیمت ویلای چوبی

چرا به نرخ سود بانکی اهمیت می دهیم؟ هم نرخ سود کوتاه مدت و هم نرخ سودبانکی بلند مدت به روش‌های مختلف بر توانایی شما در تهیه خانه یا ویلای چوبی تأثیر می‌گذارند. افزایش نرخ سود کوتاه مدت ممکن است سود پس انداز شما را افزایش دهد ، اما همچنین اقساط وام کوتاه مدت را گران می‌کند. به عنوان مثال، اگر پول بیشتری را صرف پرداخت اقساط وام کوتاه مدت می‌کنید، احتمالاً پول کمتری در بودجه خود برای تهیه ویلای چوبی خواهید داشت.

نرخ سودبانکی کوتاه مدت مستقیماً بر نرخ سود بانکی بلند مدت تأثیر نمی‌گذارد. بنابراین افزایش نرخ وام‌های دولتی به معنای گران شدن وام 30 ساله با نرخ ثابت نیست. نرخ‌های بلند مدت تحت تأثیر بازده وزارت اقتصاد و دارایی، احساسات سرمایه گذاران و نرخ تورم و بسیاری از عوامل دیگر است.

همانطور که گفته شد این عوامل شاید چندان مورد توجه عموم قرار نگرفته باشند. برای مطالعه کامل متن اصلی این مقاله به سایت opendoor مراجعه فرمایید.

در صورتی که از مطالعه کردن این مقاله رضایت داشته‌اید توصیه می‌کنیم مقاله صفر تا صد ویلای چوبی را نیز مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir