44498314 21 98+ phone phone-black
logo

ویلای چوبی ؛ خانه محبوب در ایالات متحده

ویلای چوبی

ویلای چوبی به عنوان یک نیاز برای ساختن سریع خانه‌ها آغاز شد اما در نهایت تبدیل به یک مشخصه هویتی برای آمریکایی‌ها شد. در ایالات متحده، جنگل‌های بزرگی وجود دارد که از آنجا درختان قطع می‌شوند. به همین دلیل، یافتن این مواد بسیار ساده است. کار با چوب، تعمیر آن و یافتن محل آن نیز آسان است. چوب یکی از اصلی ترین ویژگی‌های ساخت ویلای چوبی در ایالات متحده است. اگرچه مواد مقاوم‌تری مانند آجر و بتن وجود دارد، اما خانه‌های چوبی همچنان عنصر مورد علاقه در بخش ساخت‌وساز آمریکایی هستند. در مقاله خانه چوبی در کانادا ؛ برج‌های بلند چوبی، رویایی که به حقیقت پیوست به بررسی ویلای چوبی در کانادا پرداختیم. در این مقاله، قصد داریم 7 دلیل ترجیح آمریکایی‌ها از خانه‌های چوبی را برای شما بیان کنیم. با گروه بین‌المللی آمیتیس تنها ارائه دهنده بیمه تضمین کیفیت، همراه باشید.

  • منشأ ویلای چوبی در آمریکا

در پایان قرن شانزدهم و آغاز قرن 17، اروپاییان، به ویژه انگلیسی‌ها وارد آمریکای شمالی شدند که این امر به ایجاد خانه‌های زیادی در مدت زمان بسیار کوتاهی منجر شد. استفاده از چوب ایده‌آل بود زیرا اجازه می‌داد ساخت خانه سریع‌تر از استفاده از ملات سیمان و آجر باشد. ویلای چوبی به عنوان یک نیاز برای احداث به سرعت ساختمان‌ها و خانه‌های مورد نیاز آغاز شد اما در نهایت تبدیل به یک مشخصه هویتی برای آمریکایی ها گشت. چرا که مزایای آن بسیار بیشتر از مضرات آن بود.

  • در دسترس بودن مصالح

در ایالات متحده، جنگل‌های وطیعی وجود دارد که از آنجا درختان قطع و الوارهای مورد نیاز تأمین می‌شوند و به همین دلیل، یافتن مطالح اولیه ساخت ویلای چوبی بسیار ساده است. کار با چوب، تعمیر و یافتن محل آن نیز آسان است.

  • اقتصاد

از نقطه نظر موضوع در دسترس بودن تأثیر پذیرفته و همگانی شده است، وفور چوب در ایالات متحده باعث می‌شود که قیمت‌ها به طور قابل توجهی کمتر از مواد مورد استفاده در قاره‌های دیگر مانند آجر و ملات سیمان باشد. از این رو ساخت ویلای چوبی در ایالات متحده چندان هزینه بردار نیست.

ویلای چوبی
ساخت ویلای چوبی در آمریکا
  • پویایی

مطالعات بی‌شماری وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از میزان تحرک بالایی برخوردار هستند. آن‌ها می‌توانند خانه‌های خود را تا پنج بار تغییر دهند. بنابراین ساخت خانه‌های چوبی به سرعت و با هزینه مناسب به آن‌ها امکان جابجایی می‌دهد. این تحرک بالا ساخت ارزان خانه را به روشی سریع تشویق می‌کند. این بدان دلیل است که ویلای چوبی قابلیت جمع‌آوری و استفاده مجدد دارد. یعنی می‌توان آن را به قطعات تشکسل دهنده‌اش جداسازی کرد و پس از حمل به محل مورد نظر، دوباره از آن‌ها برای ساخت خانه چوبی جدی استفاده نمود.

  • کاهش مالیات

بسته به ایالتی که در آن خانه ساخته شده است، مالیات خانه‌های چوبی می‌تواند بسیار کمتر از مالیات خانه‌های ساخته شده با ملات سیمان و آجر باشد. زیرا هزینه مصرف شده در آن کمتر از مصالح دیگر است و از طرفی آلایندگی آن نسبت به دیگر مصالح بسیار کمتر است. به این ترتیب مردم از طریق دولت تشویق به ساخت و استفاده از خانه و ویلای چوبی می‌شوند.

  • ساخت آنها آسان است

اگر مهارت دارید می‌توانید خانه‌ای چوبی بسازید. چندی پیش، جعبه ابزارهای متعددی در بازار ایالات متحده وجود داشت که به مالک اجازه می‌داد خانه چوبی خود را بسازد. این بسته‌ها شامل همه مواردی بود که شما نیاز داشتید تا در عرض چند ماه بتوانید برای مثال با هزینه بسیار کم ویلای چوبی خود را در حومه شهر بسازید. البته، شما باید بسیار هوشیار باشید و از دانش معماری برخوردار باشید، اما به طور خلاصه، کار با چوب بسیار ساده است.

  • آنها ایمن هستند

بر خلاف آجر، چوب ماده‌ای انعطاف‌پذیر است. در این‌باره در مقاله مزیت خانه چوبی نسبت به دیگر خانه‌ها در برابر زلزله مطالبی را بیان نموده‌ایم. این انعطاف‌پذیری چوب باعث می‌شود که چوب قادر به مقاومت در برابر زمین لرزه‌های کم شدت یا گردبادهای سبک باشد. با این حال، در مناطقی که معمولاً از این نوع هوای نامناسب رنج می‌برند، ویلای چوبی دارای زیرزمین آجری و فونداسیون بتنی هستند که ساکنین می‌توانند در آن پناه بگیرند. اگر خانه در اثر گردباد یا زلزله آسیب ببیند، تعمیر آن اگر چوبی باشد ارزان‌تر است زیرا مواد آن مقرون به صرفه است.

همانطور که بیان شد، ویلای چوبی در کشورهای مختلف سابقه‌ای بسیار طولانی دارد. در این‌باره در مقاله خانه چوبی در ایتالیا ؛ تاریخچه سازه های چوبی در ایتالیا مطالبی را بیان نموده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir