44498314 21 98+ phone phone-black
logo

چوب به عنوان مصالح ویلای چوبی

مصالح ویلای چوبی

استفاده از چوب به عنوان مصالح ویلای چوبی در سراسر دنیا از سابقه بسیار زیادی برخوردار است. توجه انسان به استفاده از چوب برای ساخت خانه به دوره‌های باستانی باز می‌گردد. اما مطلب مد نظر ما توجه به استفاده از چوب و ساخت خانه چوبی در عصر حاضر است.

ویژگی‌های چوب، چه از نظر زیبایی و چه از نظر ساختاری، می‌تواند ارزش یک ساختمان را افزایش دهد و دوام آن را بهبود بخشد. فضاهای خوش‌ساخت و ویلای چوبی به مکان‌های بسیار مطلوبی تبدیل می‌شوند که می‌توانند با مبالغ بیشتر به فروش رفته و یا به ارزش بیشتر آن‌ها و استفاده بهتر کمک کنند.

بررسی ساختمان‌های تخریب شده ثابت کرد که ساختمان‌های چوبی و به طور ویژه ویلای چوبی با بیش از 75 سال عمر طولانی‌تر، بالاتر از ساختمان‌های بتنی یا فولادی هستند. عمر مفید ارتباط چندانی با دوام مواد نداشت، فقط 3.5 درصد از ساختمان‌های چوبی تخریب شده به دلیل مشکلات ساختاری یا کیفیت مصالح بود و بیشتر مربوط به کاربری، نگهداری و ترجیحات ساکنین بوده است.

چرا چوب را به عنوان مصالح ویلای چوبی انتخاب می‌کنیم؟

چوب ویژگی‌های گرمایی و انعطاف‌پذیری را همزمان از خود نشان می‌دهد. چوب یک عایق بسیار عالی است. با بررسی ضخامت چوب مورد استفاده در ساخت ویلای چوبی ، معماران می‌توانند خصوصیات حرارتی مورد نیاز آب‌وهوای محلی را مشخص کنند.

رطوبت ذاتی چوب مانند یگ میراگر عمل می‌کند. میراگر با دمپر (Damper) قابلیت مستهلک کردن نیروی وارده ناشی از زلزله در درون خود را دارد. میراگر یک دستگاه است که روی سازه‌ها نصب می‌شود، اما چوب به طور طبیعی و ذاتی این خصوصیت را دارد. با یک شیوه مناسب برای آب‌وهوا و تهویه مناسب، چوب به عنوان مصالح ویلای چوبی به طور طبیعی بدون به خطر انداختن یکپارچگی ساختمان ویلا، رطوبت را کاهش می‌دهد و از ماندگاری و دوام بسیار خوبی حتی در مناطق مرطوب برخوردار است.

 

مصالح ویلای چوبی
چوب اصلی‌ترین مصالح ویلای چوبی است

 

چوب مورد استفاده در ویلای چوبی مقاومت لرزه‌ای بسیار خوبی دارد. برای ساختمان‌های مناطق دارای فعالیت لرزه‌ای، چوب به طور طبیعی انعطاف‌پذیر است و انواع اتصالات مورد استفاده در قاب‌های چوبی و سایر عناصر سازه‌ای می‌توانند درجه حرکت و انعطافی از خود نشان دهد که اگر از مصالح سخت‌تر مانند فولاد و بتن استفاده می‌شد آسیب ساختاری و جبران ناپذیری به آن‌ها وارد می‌آمد.

چوب ویژگی‌های صوتی مفیدی از خود نشان می‌دهد. طراحی فضا برای افراد، به معنای تطابق با تجربه آن‌ها است. چوب را می‌توان برای تقویت و بهبود صدا یا برای مقابله با انعکاس صدا مورد استفاده قرار داد.

چوب در ساخت‌وسازها در مقیاس کوچک در سراسر ایالات متحده، مانند پروژه‌های تجاری و مسکونی با قاب‌های سبک که در آن یک گزینه ساختاری با دوام و اقتصادی وجود دارد، نقش مداوم و مستمری داشته است. استحکام چوب، کیفیت صوتی و حرارتی و تأثیر کم بر آلودگی و تخریب محیط زیست در کنار ویژگی‌های زیبایی شناختی آن، یک مزیت اقتصادی را برای پروژه‌هایی با اندازه‌های مختلف ایجاد می‌کند که به دنبال به حداقل رساندن آثار ساختاری و زیست محیطی خود هستند. اصلی‌ترین دلیل ترویج فرهنگ استفاده از چوب برای مصالح ویلای چوبی در نقاط مختلف همین موضوع است.

سازه‌های چوبی به راحتی با سازه‌های مکانیکی سازگار می‌شوند. در نهایت، انعطاف‌پذیری و انطباق‌پذیری مواد به این معنی است که می‌توان آن‌ها را در انواع عملکردهای سازه‌ای و زیبایی مورد استفاده قرار داد، و آن را به گزینه‌ای متنوع برای طراحی ساختمان‌های بلند مرتبه تبدیل کند. با همه این‌ها، طراحی ویلای چوبی آمیتیس بیشتر از دو طبقه نبوده و همواره در ارتفاع ایمن مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفته است.

اتاق‌های چوبی با کاهش فشار خون و احساس راحتی بیشتر در بین ساکنان با انتقال حس آرامش به آن‌ها مرتبط بوده‌اند. به طور خاص، در محیط‌های درمانی و اماکن مسکونی برای بزرگسالان، طراحان با استفاده از طراحی بیوفیلک (پیوند انسان با طبیعت برای بهبود شرایط زندگی)، دوباره تأثیر چوب و سایر مصالح طبیعی در ساختمان را برای بهبود تجارب و نتایج بهتر در درمان بیماران و همچنین عملکرد بهتر کارمندان، مورد استفاده قرار می‌دهند. این خصوصیت چوب دلیل اصلی ساخت و گسترش فرهنگ استفاده از ویلای چوبی توسط گروه بین‌المللی آمیتیس در کشور بوده است. برای مطالعه متن اصلی این مقاله با سایت builderology مراجعه فرمایید.

در صورتی که از مطالعه کردن این مقاله رضایت داشته‌اید توصیه می‌کنیم مقاله صفر تا صد ویلای چوبی را نیز مطالعه بفرمایید.

One thought on “چوب به عنوان مصالح ویلای چوبی

  1. بسیار عالی بود. من نمیدونستم ویلای چوبی عمر طولانی تری داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir