44498314 21 98+ phone phone-black
logo

مشارکت در ساخت ویلا چوبی – بررسی معایب و مزایا

مشارکت در ساخت ویلا

بیشتر افراد از زمان کودکی رویای داشتن یک خانه درختی را در سر داشتند اما زندگی متفاوتی برای‌شان رقم خورده است. انسان به طور ذاتی به سمت طبیعت گرایش دارد و این مساله با زندگی در شهرهای ماشینی، خانه‌های آجری و بتنی متناقض است. از قدیم گفته‌اند هر دردی درمانی دارد! با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، در شمال کشور عزیزمان جنگل‌های انبوه و زیبایی وجود دارد. شهرداری و ارگان‌های مرتبط به بخش‌هایی از ناحیه شمالی کشور مجوز ساخت خانه چوبی داده‌اند. این خانه‌ها کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می‌کنند و اخذ مجوز برای آن‌ها کاری به نسبت ساده‌تر از گرفتن مجوز ساخت خانه‌های آجری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله کیمیا مراجعه فرمایید. یکی از استان‌هایی که با آغوش باز از طرح ساخت خانه چوبی شما استقبال می‌کند، استان مازندران است. ساخت خانه چوبی در مازندران شما را به رویای کودکی خود خواهد رساند. شاید با خود بگویید ساخت خانه چوبی در مازندران نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد و این رویای شیرین کودکی هیچ‌گاه بدون سرمایه هنگفت به حقیقت نخواهد پیوست. مشارکت در ساخت ویلای چوبی یکی از بهترین راه‌ها برای تحقق رویای شماست. با ما همراه باشید تا راه و چاه اخذ مجوز و مشارکت در ساخت خانه چوبی را به شما نشان دهیم.

 

مشارکت در ساخت ویلای چوبی چگونه است و شامل چه مواردی می‌شود؟

افزایش آلودگی و همهمه‌های شهری باعث شده است تا افراد شهرنشین به دنبال راهی برای فرار از محیط ماشینی شهر باشند. اولین چیزی که به فکر هر ایرانی می‌رسد، خرید ویلا در شمال کشور و بهره بردن از فضای سبز و طبیعی این منطقه است اما این کار بدون بودجه یا گرفتن وام امکان‌پذیر است؟ باید بگوییم بله! مشارکت در ساخت ویلای چوبی بهترین راه برای دستیابی به یک ویلای چوبی در شمال ایران است.

با ذکر یک مثال شما را با این سبک ساخت خانه چوبی در مازندران آشنا خواهیم کرد. تصور کنید شما یک قطعه زمین در مازندران دارید و می‌خواهید در آن خانه چوبی خاص خود را بسازید اما هزینه مورد نیاز برای ساخت خانه چوبی در مازندران را در اختیار ندارید. در چنین وضعیتی مشارکت در ساخت ویلای چوبی به شما کمک خواهد کرد.

در این شیوه قراردادی بین طرفین امضا می شود. در قرارداد ذکر می‌شود که مالک زمین، ملک خود را در اختیار سازنده‌ای کاردان سپرده است تا مجوز ساخت خانه چوبی را اخذ نموده و ویلایی چوبی در آن بسازد. در مقابل هر دو نفر توافق می‌کنند تا در سود حاصل از ساخت خانه چوبی در مازندران شریک باشند. همچنین مشخص می‌شود که سهم هر کدام چند درصد خواهد بود. به این صورت فشار مالی زیادی به دارنده زمین وارد نخواهد شد. همچنین مراحل قانونی مانند اخذ مجوز ساخت خانه چوبی و پروانه ساخت با سرعت بالاتری طی خواهد شد.

 

ساخت خانه چوبی
سه مزیت اصلی مشارکت در ساخت ویلای چوبی

 

مزایا مشارکت در ساخت ویلای چوبی

پیش از این که بخواهید برای ساخت خانه چوبی در مازندران اقدام کنید و به دنبال مجوز ساخت خانه چوبی به صورت مشارکتی باشید، لازم است مزایا و معایب مشارکت در ساخت ویلای چوبی را بدانید و پس از سبک و سنگین نمودن آن‌ها تصمیم قطعی خود را بگیرید. در ادامه مقاله می‌خواهیم به 3 مورد از مزیت‌های مشارکت در ساخت ویلای چوبی اشاره ‌نماییم:

1- سود بالا

فرض کنید قصد دارید زمین خالی از ساختی که در استان مازندران دارید، به فروش برسانید. شاید قیمت زمین به تنهایی وسوسه‌انگیز باشد اما به طور معمول شخصی که به سراغ زمین شما می‌آید قصد ساخت ویلا در آن را دارد. پس چرا خودتان دست به کار نشوید؟ با شیوه مشارکت در ساخت ویلای چوبی نیاز به تقبل هزینه بالایی هم ندارید. علاوه بر آن، درگیر مراحل اخذ مجوز ساخت خانه چوبی نخواهید شد و در نهایت زمین شما ارزش اقتصادی بیشتری پیدا می‌کند و می‌توانید با سود بالاتری آن را به فروش برسانید.

2- آسان شدن مراحل

می‌توان گفت تقریبا همه افراد از دردسرها و دوندگی‌های اداری و قانونی ساخت و ساز فراری هستند. در ابتدا باید ذکر کنیم مراحل قانونی ساخت خانه چوبی در مازندران به دلیل آسیب کمی که به محیط طبیعی می‌زند، سریع‌تر از ساخت خانه آجری یا بتنی طی می‌شود. با این حال در مشارکت برای ساخت خانه چوبی در مازندران نیازی به دوندگی برای خرید مصالح اولیه یا اخذ مجوز ساخت خانه چوبی نیست. زیرا تیمی که مشارکت را قبول کرده‌ است، در این زمینه‌ها تخصص زیادی دارد. در نتیجه فشار روحی و جسمی بالایی به شما متحمل نخواهد شد. با انجام این کار نه تنها متضرر نخواهید شد، بلکه به سودی مناسب دست پیدا می‌کنید.

3- عدم نیاز به تخصص مالک زمین

ساخت خانه چوبی در مازندران نیاز به تخصص بالایی دارد. این‌گونه نیست که اگر شخصی کار با اره و چوب را بلد باشد بتواند ویلا چوبی بسازد. این کار نیاز به تخصص بالایی دارد. برای مشارکت در ساخت ویلای چوبی باید به دنبال شرکت مطمئنی باشید تا با خیال آسوده زمین خود را به آن‌ها بسپارید. پس در ابتدا لازم است با تیم متخصص قرارداد بسته و با اطمینان خاطر منتظر آماده شدن ویلا چوبی باشید. با مشارکت در ساخت ویلای چوبی نیازی نیست که صاحب زمین اطلاعات جامعی درباره نحوه ساخت خانه چوبی در مازندران داشته باشد.

 

مشارکت
مشارکت در ساخت ویلای چوبی چه دردسرهایی دارد؟

معایب مشارکت در ساخت ویلای چوبی

در کنار تمامی مزایایی که گفته شد، ممکن است مشارکت در ساخت ویلای چوبی و گرفتن مجوز ساخت خانه چوبی دردسرهایی را به همراه داشته باشد. بزرگترین مشکلی که ممکن است بروز پیدا کند، داشتن شریک نابلد و غیرقابل اطمینان است. برای این که با این مشکل مواجه نشوید، نیاز است که پیش از انعقاد قرارداد بین طرفین، آشنایی‌های لازم صورت گیرد. پیش از بستن قرارداد برای مشارکت حتما از صحت حرف‌های شرکت اجرایی اطمینان حاصل فرمایید. با پرس‌وجو از افراد محلی آن منطقه، بررسی پیشینه شرکت سازنده، مشاهده نمونه کارهای انجام شده آن فرد یا شرکت از کیفیت کار آن‌ها مطمئن شوید تا پس از ثبت قرارداد مشکل بزرگی پیش روی شما قرار نگیرد و سازنده از زیر بار مسئولیت‌های خود مثل گرفتن مجوز برای ساخت خانه چوبی شانه خالی نکند. لازم به ذکر است قبل از امضای قرارداد، تمامی مفاد آن را خوانده و با بررسی کامل موارد ذکر شده در قرارداد و تحلیل سود پیش روی خود، اقدام به امضای قرارداد نمایید. با این اوصاف پیش از این که اقدام به عقد قرارداد نمایید، تمامی جوانب را سنجیده و در نهایت تصمیم به مشارکت در ساخت ویلای چوبی بگیرید.

قرارداد
2 قانون اساسی برای مشارکت در ساخت ویلای چوبی که باید در نظر داشت

2  قانون مهم مشارکت در ساخت ویلای چوبی

ساخت و ساز خانه‌های چوبی از جمله پروژه‌های پردردسری است که علاوه بر دقت، بایستی بسیار هوشمندانه و بر اساس قوانین رسمی مربوط به خود انجام شود. همچنین فراموش نکنید که قرارداد خود را در بنگاه معتبر تنظیم نمایید.

هنگامی که تصمیم به مشارکت در ساخت خانه چوبی گرفتید به این دو مورد توجه ویژه داشته باشید:

1- مدت زمان اجرای پروژه

یکی از چالش‌هایی که ممکن است در مشارکت برای ساخت خانه چوبی در مازندران پیش بیاید، عدم خوش قولی در ساخت است. برخی شرکت‌های سازنده ویلا چوبی به وعده خود عمل نکرده، برای گرفتن مجوز ساخت خانه چوبی تعلل می‌کنند و در زمان موعد ویلا چوبی را تحویل نمی‌دهند. برای این که از این مسائل جلوگیری نمایید، زمان‌بندی دقیقی را در قرارداد خود ذکر کنید تا شرکت سازنده به تاریخی که اعلام نموده است، متعهد باشد. با این کار خیال شما از بابت زمان تحویل ویلا چوبی راحت می شود.

2- مالک و تعهدات لازم

در کنار تعهداتی که شرکت یا شخص سازنده باید در برابر مالک داشت باشد، مالک زمین نیز بایستی متعهد شود تا وکالت ملک را به سازنده دهد. این کار به این دلیل انجام می‌گیرد که سازنده بتواند برای شروع کار مجوز ساخت خانه چوبی را از دهداری یا شهرداری ناحیه قرارگیری زمین اخذ نماید.

 

ساخت ویلا چوبی
برای ساخت ویلای چوبی نیاز به اخذ مجوز و پروانه ساخت است.

 

مراحل قانونی گرفتن مجوزهای لازم

برای ساخت خانه چوبی در مازندران یا شهرها و روستاهای دیگر نیاز به اخذ مجوز است. همان‌طور که اشاره کردیم طبق قرارداد امضا شده، مالک زمین وکالت‌های لازم برای گرفتن مجوز ساخت خانه چوبی را به شرکت سازنده می‌دهد. با ما همراه باشید تا توضیح مختصری درباره نحوه گرفتن مجوزها و پروانه ساخت خانه چوبی به شما دهیم.

مجوز ساخت

در صورتی که تمایل به ساخت خانه چوبی در مازندران یا یکی از روستاهای آن دارید، باید یک سری مراحل قانونی را طی کنید. بسته به قراردادی که امضا نمودید، اخذ مجوزهای لازم به عهده شرکت یا شخص سازنده خانه چوبی است. اولین مجوز ساخت خانه چوبی باید از دهداری منطقه دریافت شود. در صورتی که زمین در بافت شهر واقع شده است، برای دریافت مجوز ساخت خانه چوبی لازم است به شهرداری آن شهر مراجعه نموده و استعلام‌های لازم صورت گیرد. در مرحله بعدی باید لیست مدارک لازم را از مهندس فنی دهداری یا شهرداری تهیه نمود. این لیست شامل نقشه‌های مربوط، GPS، استعلام ادارات برق، گاز، منابع طبیعی، قولنامه با مهر و امضای شورا و دهیار، مدارک شخصی، نقشه هوایی و… است. پس از بررسی‌های انجام شده مجوز ساخت خانه چوبی دریافت خواهد شد.

پروانه ساخت

لازم است بدانید که برای ساخت خانه چوبی در مازندران یا هر شهر دیگری بایستی پروانه ساخته دریافت نمود. به دلیل این که ویلا چوبی نوعی تراکم ساخت به حساب می‌آید، باید پروانه ساخت از نهادهای ذی‌ربط اخذ شود. به دلیل عدم استفاده از بتن، فلز و آسیب نرساندن ویلا چوبی به محیط زیست، شهرداری و سایر نهادها مثل جهاد و دهداری برای دادن مجوز ساخت خانه چوبی و پروانه ساخت رفتار منعطف‌تری از خود نشان می‌دهند و تا حد امکان از ساخت ویلای چوبی ممانعت به عمل نمی‌آورند.

 

مشارکت
با رعایت اصول مشارکت، می‌توانید ویلا چوبی خود را به آسانی و بدون هیچ مشکلی بنا کنید.

 

در نهایت ویلا مشارکتی بسازیم یا خیر؟

تلاش کردیم تا مطالبی را درباره مشارکت در ساخت ویلای چوبی بیان نماییم. برای این که ویلا مشارکتی بسازید، تمامی بندهای قرارداد را با دقت بخوانید تا با مشکل عظیمی مواجه نشوید. برخی از سازندگان، قرارداد را به نحوی تنطیم می‌کنند که در صورت بروز هر مشکلی می‌توانند خود را کنار بکشند و از زیر بار برخی وظایف خود مثل گرفتن مجوز ساخت خانه چوبی شانه خالی کنند. لازم به ذکر است که تمامی هزینه‌های مربوط به تراکم، پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری، هزینه نقشه‌کشی و محاسبات مهندسی مربوطه، به عهده سازنده است و مالک نباید هیچ هزینه‌ای پرداخت نماید. نکته مهم دیگر این که قدرالسهم طرفین باید به دقت و براساس هزینه ساخت و قیمت عرضه تعیین گردد.

در نهایت می توان گفت با تنظیم قرارداد هوشمندانه و انتخاب شرکتی معتبر برای ساخت خانه چوبی در مازندران می‌توانید با خیال آسوده زمین خود را به شرکت مربوطه سپرده و با کم‌ترین میزان دوندگی و هزینه، در زمین خود یک ویلا چوبی زیبا و باکیفیت بنا کنید. پس چنان‌چه در شمال کشور عزیزمان ویلای کلنگی یا زمینی خام دارید، می‌توانید با مشارکت در ساخت خانه چوبی به راحتی ویلایی بی‌بدیل بسازید، به سود برسید و از زیبایی ویلا نهایت لذت را ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir