44498314 21 98+ phone phone-black
logo

چرا ویلای چوبی محبوب‌تر از ویلای بتنی است؟

ویلای چوبی

محبوبیت روز افزون ویلای چوبی دلایلی مثل سرعت اجرا و ساخت آن، راحت‌تر بودن دریافت مجوزهای ساخت، ضد زلزله بودن این سازه‌ها، ایجاد کردن ارزش افزوده‌ای بیشتر نسبت به ویلاهای بتنی، سازگار بودن آن‌ها با محیط‌زیست، داشتن حس و تجربه‌ای متفاوت از ساختمان‌های دیگر و … دارد.

امروزه در نظر گرفتن این عوامل و نکات مثبت بسیاری از افراد را به این فکر انداخته است که به جای ساختن یا خرید ویلای بتنی اقدام به خرید ویلای چوبی یا ساخت آن نمایند.

دلایل محبوبیت ویلای چوبی

در مورد سرعت ساخت بالای ویلای چوبی باید اذعان کرد که روند ساخته شدن آن‌ها عموماً بین 3 تا 6 ماه زمان خواهد برد. تعیین زمان دقیق اجرا نیز با در نظر گرفتن نوع نقشه و محاسبات سازه آن و همچنین دوبلکس بودن یا نبودن ویلا تعیین می‌شود. البته در اکثر موارد ساخت این ویلاها کمتر از 6 ماه زمان خواهد برد. در مقایسه با روند و سرعت ساخت ویلاها و ساختمان‌های بتنی می‌توان این زمان را بسیار کوتاه توصیف کرد. اندک بودن زمان ساخت یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های سازه‌ های چوبی به حساب می‌آید.

مزیت دیگری که ساختن ویلای چوبی دارد راحت‌تر بودن دریافت مجوز‌های ساخت آن به نسبت ویلاها و ساختمان‌های بتنی است. همان‌طور که می‌دانیم دریافت مجوزهای مختلف برای بنا کردن یک ساختمان یا ویلا از الزامات اولیه است و در اکثر موارد زمان زیادی صرف آن‌ها می‌شود. ولی از آنجایی که در ساخت ویلا های چوبی استفاده از مصالح محدود است و بخش اعظم مصالح مورد استفاده چوب هستند، فرآیند دریافت مجوز‌ها و آزمایش مصالح و نظارت بر آن‌ها محدود بوده و همین عامل می‌تواند دریافت مجوز و سرعت پیشرفت پروژه را تسریع کند.

محبوبت رو به افزایش بنا های چوبی و سازه‌های این‌چنینی به مسائل ایمنی و مقاومت مطلوب آن‌ها در برابر مخاطرات نیز بستگی دارد. ویلای چوبی و خانه‌های چوبی‌ای که توسط گروه بین‌المللی آمیتیس ساخته می‌شوند، ساختمان‌هایی ضد زلزله هستند. این مزیت و ویژگی منحصربه‌فرد باعث شده است که افراد زیادی تصمیم به خرید یا ساخت این ویلاها داشته باشند.

نکته مهمی که در اینجا باید آن را بیان کنیم این است که هیچ‌گاه هیچ بنایی کاملاً ضد زلزله نبوده و در صورتی که درجه‌ی ریشتر زلزله از حد خاصی بگذرد تمامی بناها فرو خواهند ریخت. در این مواقع بناهایی که فرصت بیشتری برای خروج افراد فراهم می‌کنند به عنوان بناهای ضد زلزله و ایمن شناخته می‌شوند. مقاله مزیت خانه چوبی نسبت به دیگر خانه‌ها در برابر زلزله اطلاعات مفصلی را در این مورد بیان کرده است.

ویلای چوبی بنایی با محبوبیت روز افزون
ویلای چوبی ساختمانی محبوب در جهان معاصر

مسئله‌ای که در مورد ریشتر زلزله باید دانست این است که با افزایش هر ریشتر قدرت تخریب تقریباً 32 برابر خواهد شد؛ بنابراین ویلای چوبی و سازه‌های چوبی به دلیل سبک‌تر بودن در مقایسه با بناهای بتنی و شکل‌پذیری بیشتر مصالح آن‌ها به نسبت دیگر مصالح، از ایمنی بالاتری برخوردار بوده و فرصت بیشتری را برای خروج افراد از داخل ساختمان فراهم خواهند کرد.

ایجاد کردن ارزش افزوده‌ای بیشتر از ساختمان‌های بتنی و فولادی دیگر نکته مثبتی است که امروزه ساختن و خرید ویلای چوبی را در نزد تعداد بیشتری از افراد محبوب کرده است. طبق برآوردها می‌توان گفت که یک ویلای چوبی به نسبت یک ویلای بتنی یا فولادی بین 1.5 تا 2 برابر ارزش افزوده بیشتری خواهد داشت.

سازگاری با محیط‌زیست و میزان تخریب کمتری که این فعالیت ایجاد می‌کند بسیار حائز اهمیت است. تولید مواد و مصالحی که برای ساختن ویلا های چوبی به کار می‌روند آلودگی زیست‌محیطی و تخریب کمتری برای محیط‌زیست خواهند داشت تا تولید مصالحی مثل سیمان، فولاد و مواد این‌چنینی.

در ضمن چوب‌ها و الوارهایی که برای ساخت ویلای چوبی به کار می‌روند از منابع برگشت‌پذیر و جنگل‌هایی برداشت می‌شوند که دارای سیستم کاشت دوباره جنگل بوده و قطع کردن درختان آن منجر به تخریب و نابودی همیشگی آن جنگل‌ها نخواهد شد.

مورد دیگری که نباید آن را از قلم انداخت و امروزه موجب رونق گرفتن خرید ویلای چوبی توسط مردم شده است، تجربه حسی متفاوت زندگی در این بناها در مقایسه با ساختمان‌های دیگر است. طبیعی و ارگانیک بودن چوب باعث می‌شود که افراد از زندگی در ساختمانی که با این مصالح ساخته شده است احساس نزدیکی بیشتری با طبیعت داشته و از حضور در آن فضا لذت بیشتری ببرند.

برای جمع کثیری از افراد برقراری ارتباط بیشتر با طبیعت و داشتن حس و تجربه‌ای نو بسیار ارزشمند و گران‌بها بوده و باعث می‌شود که آن‌ها ترجیح بدهند که در یک ویلای چوبی زندگی کنند تا در یک آپارتمان یا خانه‌های مشابه با آن.

امیدواریم در پایان این مطلب توانست باشیم به صورت موجز و مفید برخی از دلایل محبوبیت ویلای چوبی را بیان کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir