44498314 21 98+ phone phone-black
logo

ویلای چوبی و حل مشکل آتش‌سوزی

ویلای چوبی

ویلای چوبی همواره در معرض خطر آتش‌سوزی قرار دارد. با در نظر گرفتن تمهیدات موثر، می‌توان بر این خطر احتمالی غلبه کرد. موضوع آتش‌سوزی در خانه های چوبی، بسیار مهم‌تر از دیگر ساختمان‌ها است. زیرا این سازه تماماً از چوب ساخته شده است و چوب از دیرباز اولین ماده قابل اشتعال به‌شمار می‌رود. در مقاله مزیت خانه چوبی نسبت به دیگر خانه ها در برابر زلزله به این موضوع اشاره کرده‌ایم. اما در این مقاله قصد داریم تا توضیحات بیشتری در این‌باره ارائه نماییم. بررسی عوامل موثر در اشتعال چوب که مربوط به جنس چوب می‌شود، همچنین راه‌کارهای موجود برای به تعویق انداختن اشتعال چوب و یا استفاده از سیستم اطفاء حریق مطالبی هستند که قصد داریم در این مقاله به طور خلاصه به آن‌ها بپردازیم. در ادامه با گروه بین‌المللی آمیتیس، اولین ارائه دهنده بیمه تضمین کیفیت، همراه باشید.

ویلای چوبی ، مقاوم در برابر آتش‌سوزی

برای بررسی بنیادین موضوع آتش‌سوزی در ویلای چوبی ، باید موارد زیر را مورد بررسی قرار بدهیم.

  • جنس چوب
  • حذف عوامل آتش‌زا
  • روش‌های بازدارنده

در ادامه به توضیح هر یک از این موارد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

  • جنس چوب

یکی از نکات قابل توجه برای انتخاب چوب مناسب برای استفاده در ساخت ویلای چوبی ، بافت چوب است. اگر چوب دارای بافت ضعیف و متخلخل باشد، به سرعت شعله‌ور می‌شود. مانند تجربه‌ای که شاید همه ما در درست کردن آتش داشته باشیم. ابتدا برای درست کردن آتش، از قطعات کوچک و نازک که به راحتی آتش می‌گیرند برای مقدمات ساختن آتش استفاده می‌کنیم و با کمک آن‌ها کنده های بزرگ و قوی را، که ساختار متراکم‌تری دارند و دیرتر شعله‌ور می‌شوند، را شعله‌ور می‌کنیم. در اینجا نیز همین‌طور است. اگر در انتخاب چوب مناسب برای ساخت خانه چوبی دقت نشود، احتمال بروز حریق را افزایش می‌دهد. اما اگر برای ساخت ویلای چوبی مد نظر، از چوبی محکم و متراکم استفاده نماییم، مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا حتی بخش کوچکی از الوار آن شعله بگیرد و بسوزد. از این رو همواره باید با دقت زیادی نسبت به بررسی و انتخاب چوب مورد نظر اقدام کرد. هر چند که مجموعه آمیتیس با تجربه بالا و پروژه‌های موفق بسیار زیاد که در بخش پروژه‌ها قابل مشاهده هستند، همواره بهترین گزینه را برای این کار انتخاب می‌کند، اما شما نیز به عنوان مخاطبان ما، باید در این باره اطلاعات داشته باشید. ضمن اینکه می توانید از مشاوره گروه بین‌المللی آمیتیس بهره ببرید، لازم است تا خود شما به صورت فردی، در این باره تحقیق نمایید.

ویلای چوبی
رفع مشکل آتش‌سوزی در ویلای چوبی
  • حذف عوامل آتش‌زا

دیگر مورد مهمی که باید همواره مد نظر قرار بگیرد، حذف شرایط و عوامل موثر در بروز آتش‌سوزی است. این کار با در نظر گرفتن درصد مربوط به بروز خطای انسانی، می‌تواند ضریب احتمال وقوع حریق را تا درصد قابل توجهی کاهش دهد. همواره بایددر هر سیستمی، حداقل 5% برای بروز خطای انسانی در نظر گرفت. این درصد با بالا رفتن تعداد افراد حاضر در سیستم و یا فضای مورد بررسی، بالا خواهد رفت. اما همان حداقل نیز خود به معنای حذف احتمال خطر نیست. لذا در بررسی ویلای چوبی و خطرهای احتمالی در آن همواره باید 5% به عنوان حداقل درصد بروز خطای انسانی در نظر گرفت. از این رو به عنوان مثال، هرگز نباید برای تأمین گرمایش فضای داخل ویلا از انواع بخاری استفاده کرد. زیرا حضور بخاری در فضای تمام چوب ویلا، خود به معنی فراهم کردن امکان خطر است. این تنها یک مثال ساده است برای بیان منظور ما از موضوع حذف عوامل آتش‌زا. در حال حاضر در صورت درخواست متقاضی، در ویلای چوبی آمیتیس، علاوه بر سیستم گرمایش مستقل، از شومینه، به عنوان زیباسازی فضا و یا بخشی از دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. این گزینه نیز با در نظر گرفتن موارد ایمنی و تخصصی قابل انجام است.

  • روش‌های بازدارنده

بعد از طی کردن مراحل بالا، نکته قابل توجه به کار گیری روش‌های بازدارنده در ساخت ویلای چوبی است. این روش می‌توانداستفاده از سیستم اطفاء حریق باشد و یا به کارگیری مواد نانو که مانند یک پوشش مایع بر روی الوار ریخته می‌شود و مثل رنگ روی آن با قلمو پخش می‌شود. این مواد بی‌رنگ هستند. هیچ بوی خاصی ندارند و پس از مدتی اصلاً قابل تشخیص نیستند. اما قابلیت اشتعال چوب را تا حد بسیار بالایی کاهش می‌دهند. استفاده از مواد نانو در صنایع مختلف سال‌ها است که رواج یافته است و بسیاری از موانع و مشکلات را رفع نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، با مشاوران ما در بخش تماس با ما در سایت آمیتیس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس
  • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، خیابان پگاه، کوچه دوم، ساختمان آمیتیس
  • دفتر امور قراردادها: تهران، میدان پونک، مجتمع تجاری بوستان، واحد 746 اداری
  • تلفن: 02144498314 - 02144407302
  • فکس: 02144499243
  • ایمیل: info@amitis.ir